مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان ایلام گفت: مقدمات راه اندازی نخستین شهرک تخصصی صنفی در این استان فراهم شده و برای این منظور 13 هکتار زمین نیز تملک شده است.
کد خبر: ۳۷۷۴۴۴
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۰ 14 February 2017
به گزارش تابناک ایلام ؛ مرتضی دارایی با بیان اینکه شهرستان های استان صاحب شهرک تخصصی صنفی می شوند، اظهار کرد: در مرحله نخست شهرک صنفی در ایلام احداث خواهد شد و اصناف در یک برنامه زمان بندی به این شهرک منتقل می شوند.

وی یادآور شد: بر اساس تفاهم‌ نامه اتاق اصناف و بازرگانان ایران و سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران در هر استانی با توجه به ظرفیت‌ های موجود شهرک تخصصی مشاغل صنفی ایجاد می‌شود.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان ایلام با بیان اینکه اکنون طراحی نخستین شهرک صنفی ایلام در دست انجام است، افزود: جلسات و نشست های متعددی با صاحبان اصناف برگزار شده تا بخشی از اصناف و مشاغل آلاینده شهر به این مکان منتقل شوند.

دارایی تاکید کرد: انتقال اصناف به یک شهرک تخصصی صنفی باعث زیبا سازی شهر و کاهش ترافیک و همچنین امکان ایجاد اشتغال برای جوانان و افراد جویای کار خواهد شد.

وی گفت: شهرک صنفی ایلام در قالب معماری ایرانی اسلامی و با چشم انداز گردشگری به صورت هماهنگ و یک شکل طراحی خواهد شد ضمن اینکه موافقت ایجاد این شهرک ها در تمامی شهرستان های استان گرفته شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی ایلام افزود: برنامه ریزی های لازم برای انتقال صنف هایی از جمله نمایشگاه داران خودرو، مصالح ساختمانی، مکانیکی ها و تعمیرات خودرو، بنکدارن و عمده فروشان به شهرک های صنفی انجام شده است.

دارایی با بیان اینکه از روسای اصناف استان خواسته شده برای احداث ناحیه صنفی مکان های همجوار شهرستان ها را پیشنهاد دهند، ابراز امیدواری کرد در آینده نزدیک و با اجرا و احداث نواحی صنفی در راستای انتقال مشاغل آلاینده و مزاحم از شهرها و زیباسازی فضای شهری و کاهش آلایندگی ها گام های موثری برداشته شود.

وی با تاکید بر نقش مشوق‌های و معافیت های لازم برای انتقال اصناف به شهرک های تخصصی مشاغل صنفی اضافه کرد: هماهنگی با بانک‌ها برای ارائه تسهیلات با بهره پایین به صنوفی که تمایل دارند در شهرک های تخصصی صنفی مستقر شوند، می‌تواند کمک زیادی به این موضوع کند./م
ایرنا


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار