متولیان امر بخوانند؛
در راستای تنویر افکار عمومی و احقاق حقوق مهندسان ایلامی در این شماره به شرح تعدادی از این تخلفات پرداخته و می‌خواهیم علت عدم برخورد با این دست تخلفات از سوی نهادهای ذی ربط همچون راه و شهرسازی را بدانیم.
کد خبر: ۳۷۶۹۴۵
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۶ 13 February 2017
تابناک ایلام ::هفته گذشته مطلبی تحت عنوان قحط رجال در جامعه مهندسی ایلام در این سایت خبری منتشر شد که در آن به صورت تیتر وار به برخی تخلفات در سازمان نظام مهندسی ساختمان ایلام نیز اشاره شده بود.

 در راستای تنویر افکار عمومی و احقاق حقوق مهندسان ایلامی در این شماره به شرح تعدادی از این تخلفات پرداخته و می‌خواهیم علت عدم برخورد با این دست تخلفات از سوی نهادهای ذی ربط همچون راه و شهرسازی را بدانیم.

متاسفانه اخبار رسیده در این خصوص به حدی فراوان و متنوع است که نمی توان در یک مطلب به آن پرداخت.

 ولی اگر بخواهیم به صورت تیتر وار چند مورد را بیان کنیم باید به تخلفات عدیده ی صورت گرفته در انتخابات نظام مهندسی سال گذشته، پرداخت مبالغ نامتعارف به عنوان حقوق به رئیس سابق سازمان، عدم اجرای پروسه ی  ارجاع کار در نظام مهندسی توسط سیستم و دستی انجام دادن آن (انجام دستی سلیقه می‌باشد). واگذاری اکثر کارهای سازمان به چند شرکت خاص، بی نصیب کردن دیگر مهندسان و شرکت‌ها و موارد مشابه که بعدا به آنها خواهیم پرداخت، اشاره کنیم.

متاسفانه در انتخابات نظام مهندسی ساختمان در سال گذشته تخلفات عدیده ای رخ داد که چرایی عدم برخورد شخص آقای میر جعفریان و اداره کل راه و شهرسازی استان و شورای انتظامی سازمان با آنها هنوز در ذهن ارباب جراید سوال برانگیز است .

به عنوان مثال بالغ بر ۳۰۰ نفر از افرادی که در انتخابات شرکت کرده اند در همان روزهای انتخابات و توسط اعضای هیات مدیره ی فعلی ثبت نام شده و حق عضویت آنها واریز شده است.

با تخلفات آن روزهای انتخابات هیات مدیره نظام مهندسی کاری نداریم ،چراکه راه و شهرسازی استان به خاطر عدم برخورد با این مهم به اندازه ی کافی نزد افکار عمومی زیر سوال رفته است.

موضوع دیگر پرداخت حقوق غیر متعارف به رئیس سابق نظام مهندسی استان ایلام است.

همکار ما با روسای سابق این سازمان و برخی اعضای هیات مدیره ی نظام مهندسی ساختمان ایلام در این خصوص صحبت کرده و همه این عزیزان بر سقف حقوق برای رئیس سازمان حداکثر سه نیم میلیون تومان  اجماع نظر داشتند. آقای دارابی رئیس پیشین سازمان نظام مهندسی ساختمان ایلام مبلغ بین یک میلیون و چهارصد تا دو میلیون تومان دریافت کرده است. ولی متاسفانه با احتساب اضافه کار و... حقوق رئیس سابق در نظام مهندسی ساختمان ایلام به سقف ۱۵ میلیون تومان در سال ۹۳ نزدیک شدهواست.(متاسفانه در سال‌های ۹۴ و ۹۵ هیچگونه اطلاعاتی از امورات مالی و پرداخت به دست هیات مدیره سازمان هم نرسیده است).

سوال اینجا است که پرداخت این میزان به آقای رئیس سابق برابر با کدام عرف و منطق صورت گرفته است. پرداخت حقوق اعضای و رئیس هیات مدیره طبق قانون باید به تصویب  مجمع عمومی برسد،از طرفی حقوق این سازمان بر اساس تعریف قانون تامین اجتماعی بوده و سقف حقوق تامین اجتماعی بیشتر از ۴ میلیون تومان آن هم برای افراد با سابقه ی کار زیاد نیست.

برای ارجاع  کار های نظام مهندسی به شرکت های مختلف یک نرم افزار با قیمت زیادی خریداری شده است. این نرم افزار  کمک می‌کند کارهای نظارت و طراحی به صورت مساوی بین شرکتها و مهندسان توزیع شود.

ولی متاسفانه سازمان نظام مهندسی ساختمان ایلام تاکنون این مهم را عملی نکرده و امورات را به صورت دستی انجام می دهد. انجام دستی ارجاع کارها طبق سلیقه رئیس بوده و به هر شرکت که صلاح بدانند ارجاع کار می دهد.

به همین علت هستند شرکت هایی که در سالهای ۹۳ و ۹۴ و ۹۵ میلیاردی کار گرفته اند و برخی مهندسان ایلامی هم هستند که در متروی تهران دستفروشی می کنند. جواب این نا عدالتی را چه کسانی با چه قیمتی نداده اند تنها خداوند پاک و بی شریک و همان افراد متولی می دانند.

 جالب است بدانید وضعیت نظام مهندسی امروز ما را یاد سیستم حکومتی یکی از کشورهای دور و نزدیک می اندازد. در این سازمان یک نفر همه کاره بوده و حتی اعضای هیات مدیره نیز برای آن شخص قابل اعتماد نیستند مادامیکه یک نامه از همه کارکنان خواسته شده به هیچ وجه  هیچ گونه اطلاعاتی به هیچ احدی و حتی اعضای هیات مدیره ی سازمان ندهند.

 نظام مقدس جمهوری اسلامی حاصل رشادت  های مردان مردی است که با یک لباس خاکی در خون خود خزیدند و اجازه دست درازی به مال و ناموس مردم را به  احدی  ندادند.

امروز هم سلیمانی های ما سینه در آن سوی مرزها سپر کردند که مبادا ترکش گلوله ای به خاک ایران برسد. در چنین شرایطی سربازان گمنام داخلی امام زمان و دلسوزان واقعی ملت در سپاه و دیگر نهادهای امنیتی به تخلفات احتمالی ورود کرده و اجازه نخواهند داد برخی افراد با تخلفات خود حقوق مردم را پایمال کنند.

اما قصه ی نظام مهندسی ساختمان ایلام داشته و در روزهای آتی به جنبه‌های دیگر از این سازمان خواهیم پرداخت.سازمانی که گویا قرار نیست از انحصار خارج شده و روز خوش به خود ببیند./م
برچسب ها: تابناک ایلام
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
جمال
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
بسيار بسيار عالى دست مريزاد
خداوند به شمانصرت عطا فرماييد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
سلام واقعا جالبه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
سلام واقعا جالبه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۹
امیدوارم اولطفا شما دوست عزیز که رسالت خود را بدرستی انجام داده اید آنقدر قیمتتان بالا باشد که فردا مطلبتان را حذف و پس نگیرید.
در خصوص هیئت بررسی کننده هیچ امیدی وجود ندارد چون بسیاری از هیاتها سالهای گذشته آمدند بررسی کردند روزهای اول بررسی خبرهایی از محرز بودن تخلفات دادند ولی هنگام گزارش نوشتن نوشتند تخلفی مشاهده نشد. متاسفانه قیمتشان کم بود.
انشاءالله حق هر چه هست هویدا گردد.
یاحقی
سپاس که درد دل مهندسین را گفتید. خصوصا جوانانی که تازه فارغ‌التحصیل شده اند و تنها امیدشان درآمدی از طریق این راه بود. امیدشان نا امید شد.
ولی خدا هست.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۹
خیلی سخت است فهماندن مطلب به کسی که منافعش در نفهمیدن است‌. بخاطر همین سازمانهای بررسی کننده معمولا متوجه تخلف ها نمیشوند.
غلامرضا رزمگیر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۳۰
سلام خدمت همه به ویژه برادر یا خواهر ناشناس :
بنده عضو هیئت بررسی کننده تخلفات دوره قبل هیئت مدیره نظام مهندسی ساختمان استان ایلام بودم .خدا را شاکرم که قیمتم را فقط خود خدا می داند.گزارش مفصل تخلفات گسترده دوره قبل توسط آن هیئت سه نفره به مدیر کل راه وشهر سازی وخیلی از مقامات مسئول ارائه گردید.اینکه به آن گزارش رسیدگی نشد برای همه جای سئوال است .اما خدمت شما عرض شود که سازمان نظام مهندسی از اینجانب شکایت کرد وتحت عنوان نشر اکاذیب قریب دو سال سرکارم با دادگستری بود.هرچند حکم تبرئه گرفتم چون برای تمامی تخلفات احصاء شده مدرک وجود داشت.پاداش من هم ناراحتی قلبی ، عمل قلب باز وگرفتگی عروق بود. شاید بزرگترین درد ما تعدادی موج سوار همان گروه معترض سابق بود که ناجوانمردانه با متخلفان ساختند (شاید بقول شما قیمتشان اندک باشد).یک نسخه از PDFآن گزارش را به این خبرگزاری محترم ارسال می کنم در ضمن می توانید آن پزارش را در وبلاگ انجمن مهندسان ساختمان استان ایلام به آدرس زیر ملاحظه بفرمایید.
http://isce.blogsky.com/1393/08/20/post-74
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار