مسئولین فرودگاههای کشور پاسخگو باشند؛
لازم است مسئولین فرودگاههای کشور ، با حساسیت بیشتری به موضوع کنسلی مداوم پروازهای تهران به ایلام ورود کرده و کم لطفی ها مهرآبادبه فرودگاه ایلام را در دستور بررسی جدی قرار دهند،زیرا با وجود کمی امکانات ،فرودگاه شهدای ایلام از آمادگی لازم برای انجام پروازها برخورداربوده ومداومت کنسلی ها از سوی فرودگاه مهرآباد قدری سوال برانگیز است!
کد خبر: ۳۷۶۸۷۹
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۲ 13 February 2017

تابناک ایلام::این روزها کسانیکه بلیط پرواز ایلام به تهران ویا بالعکس را در دست دارند ،باید یک چشمشان به زمان پرواز وچشم دیگرشان به پیش بینی سازمان هواشناسی باشد،البته پیش بینی که چه عرض کنم !بایدچشمشان به آسمان باشد ؛چراکه با ورود هر پدیده ای از ابر وباد وخاک گرفته تا باران وبرف ویخ ومه ،باید قید پریدن به آسمان با پروازهای فرودگاه ایلام را بزنند.

سالهاست که پدیده گردوخاک یک پای ثابت هوای استان ایلام شده است ،زمستان وتابستان نمی شناسد !هربار که می آید ،دید افقی را به حداقل می رساند، آنگاه دیگر نباید انتظار آسمانی شدن پروازهای آسمان را از فرودگاه ایلام داشت .

پاییز وزمستان هم ماجراهای خاص خودشان را دارند،به محض ورود هر پدیده ای به آسمان ایلام ،حال می خواهد این پدیده ،باد باشد یا باران ،برف باشد یا یخ ،ابر باشد یا مه ! به حالشان فرقی ندارد !مهم اینجاست که باید پروازهای فرودگاه ایلام را کنسل کنند.اینجا ابروباد ومه وفلک و...همه درکارند تا پروازی از ایلام کنسل و هواپیما درخدمت پرواز از ما بهتران قرار گیرد!

بهانه ،بهانه خوبیست !جان انسانها برایشان ارزش دارد و صدالبته که بهانه هم نیست وباید هم این گونه باشد ، زیرا یک بی توجهی می تواند حسابی کار دست آنان وبیش از صد مسافریک پرواز بدهد ،اما سوال اینجاست آیا واقعا اینطور است که آنان می گویند؟!اگر هوای نامناسب ایلام شرایط را برای پرواز سخت وناامن می کند چرا باید همین پرواز در مسیری دیگر با همین شرایط انجام گیرد ؟!

در طول یک ماهه اخیر تعداد زیادی از پروازهای فرودگاه ایلام به بهانه های مختلف نظیر برف و مه ویخبندان کنسل شد ،حتی در بعضی مواقع که شرایط آب وهوایی ایلام در وضعیت نرمالی قرار داشت، اما هواپیمای پرواز تهران ایلام بارها حاضر به پرواز نشد واین موضوع سردرگمی واعتراض مسافران این پروازها را در پی داشت ،اما مسئولین ایرلاین وفرودگاه هرگز به این اعتراضها وبی توجهی به حقوق مسافران وقعی ننهادند وحالا هم؛ آش همان آش وکاسه همان کاسه است!!

درهمین یکی دوهفته گذشته با اعلام اینکه بعلت یخ زدگی باندفرودگاه ایلام امکان نشستن هواپیما وجود ندارد، یکی دیگر از پروازهای تهران به ایلام کنسل شد، این درحالی بود که وضعیت هوای ایلام نرمال وکمترین یخ زدگی در باند فرود وجود نداشت وبنا به شواهد وگواهی تعدادی از مسافرین مطلع ،هواپیمای این پرواز در اختیار پرواز تهران به شیراز قرار گرفت.

این درحالیست که مسئولین فرودگاه ایلام همان روز در گفتگو با رسانه های استان اعلام نمودند ،باند فرودگاه ایلام برای نشستن هواپیما مهیاست واز این بابت مشکلی وجود ندارد ،زیرا  با استفاده از محلول اوره تلاشهای لازم برای پیشگیری از یخ زدگی باند فرودگاه بعمل می آید.بهتر است کشیک ها وسرکشیکهای فرودگاه مهرآباد وضعیت جوی وباند فرودگاه ایلام را از افراد متخصص و آگاه جویا شوند، تا چنین ناهماهنگی هایی ،تضییع حقوق مسافرین وسردرگمی انان را بدنبال نداشته باشد.

اینکه در پاره ای  از مواقع بصورت اضطراری و بمنظور حفظ جان مسافران پروازی ملغی اعلام شود، نمیتوان به اقدام مسوولین فرودگاه مبدا ومقصد خرده ای گرفت ،زیرابه هرحال حفظ ایمنی پرواز وجان مسافران بسیار با اهمیت تر از انجام یک پرواز وتبعات ومضرات اقتصادی واجتماعی  ناشی از لغو آن است ،اما اینکه با نادیده گرفتن حقوق مسافران توسط ایرلاینها و بی توجهی مسئولین فرودگاه مهرآباد به نظرات مسئولین فرودگاه ایلام ،دایما به به کنسل شدن پروازهای تهران ایلام دامن زده شود باید قدری حساستر شد.

مسئولین فرودگاههای کشوری قطعا به این موضوع واقفند که پرواز رفت وبرگشت فرودگاه ایلام تنها با یک هواپیما انجام می گیرد ولغو پرواز تهران به ایلام ،متعاقبا کنسلی پرواز بالعکس وسردرگمی تعداد زیادی ازمسافر را در پی خواهد داشت ،پس لازم است با حساسیت بیشتری به این موضوع ورود کرده و کم لطفی های مهرآبادبه فرودگاه ایلام را در دستور بررسی جدی قرار دهند،زیرا با وجود حداقل امکانات ،فرودگاه شهدای ایلام از آمادگی لازم برای انجام پروازها برخورداربوده ومداومت کنسلی ها از سوی فرودگاه مهرآباد قدری سوال برانگیز است!


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار