در حالی که بسیاری از دستگاه های دولتی و شرکت های وابسته به دولت، به مدیران خود حقوق های نجومی و پاداش های کلان می دهند، انتظار این بود که دولت مبالغ بیشتر از این را به کارمندان خود می داد، چون مبلغی که قرار است به کارمندان داده شود، نه تنها هیچ یک از مشکلاتشان را حل نمی کند، بلکه به نوعی توهین به آنان نیز هست.
کد خبر: ۳۷۴۰۸۱
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۰ 07 February 2017
هیأت دولت در جلسه روز گذشته خود، پاداش پایان سال 95 یا عیدی کارکنان دولت را تعیین کرد. در نشست دیروز، به دستگاه های اجرایی، نیروهای مسلح، نیروی انتظامی و قوه قضاییه و دیگر دستگاه های اجرایی مشمول قوانین خاص اجازه داده شد، به کارمندان خود (اعم از رسمی، ثابت، پیمانی، خرید خدمت، قراردادی و موقت)، اعضای هیأت علمی دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی و تحقیقاتی و قضات ـ که تمام وقت اشتغال به کار دارند ـ مبلغ ثابت 7 میلیون و 705 هزار ریال به نسبت مدت خدمت تمام وقت در سال 1395 به عنوان پاداش آخر سال (عیدی) در بهمن امسال از محل بودجه مصوب دستگاه های اجرایی پرداخت کنند.

به گزارش «تابناک»؛ همچنین بر پایه تصمیم هیأت دولت، پرداخت هر گونه وجه دیگری به عنوان پاداش آخر سال (عیدی) یا عناوین مشابه ممنوع است و ذی حسابان و مدیران امور مالی دستگاه های اجرایی، مکلف اند نظارت لازم را اعمال کرده و موارد خلاف را گزارش کنند.

اما تعیین این میزان پاداش برای آخر سال با واکنش های زیادی از سوی کارمندان و کارکنان دولت و همچنین برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی مواجه شد، به گونه ای که برخی از نمایندگان مجلس، این میزان عیدی را توهین به کارکنان دولت قلمداد کرده اند.

علی کرد در گفت و گو با تابناک در این باره اظهار داشت: آنچه دولت در روز گذشته برای عیدی پاداش کارمندان در نظر گرفته، مبلغ بسیار ناچیزی است. کارمندان دولت پس از دوازه ماه کار و تلاش، انتظار داشتند در پایان سال بتوانند با این مبلغ، بخشی از مشکلات خود را در شب عید برطرف کنند.

این نماینده مجلس گفت: این حق طبیعی کارمندان است که بعد از یک سال تلاش، بتوانند حداقل های رفاهی خود را از دولت طلب کنند. من به عنوان یک عضو کمیسیون اجتماعی، به این مبلغ ـ که به هیچ عنوان در شأن کارکنان دولت نیست ـ  اعتراض دارم و قطعا در هفته آتی در مجلس نسبت به این بی عدالتی واکنش نشان خواهم داد.

وی ادامه داد: در حالی که بسیاری از دستگاه های دولتی و شرکت های وابسته به دولت، به مدیران خود حقوق های نجومی و پاداش های کلان می دهند، انتظار این بود که دولت مبالغ بیشتر از این را به کارمندان خود می داد، چون مبلغی که قرار است به کارمندان داده شود، نه تنها هیچ یک از مشکلاتشان را حل نمی کند، بلکه به نوعی توهین به آنان نیز هست.

وی افزود: منصفانه این بود که مبلغی حدود دو میلیون تومان برای هر کارمند در نظر گرفته می شد؛ اما این مبلغ خیلی ناچیز است؛ هر چند حدود یک ماه دیگر دولت فرصت دارد تا ارقام خود را اصلاح کند.

وی همچنین یادآور شد: باید در این مبلغ تجدید نظر و مبلغی که در خور شأن کارمندان است به افراد پرداخت شود. وقتی دولت این گونه با کارمندان خود برخورد می کند، هم انگیزه کاری را از آنان می گیرد و هم حق کسانی که بیرون دولت هستند، از بین می رود.

وی در پایان گفت: بهتر بود به جای حیف و میل هایی که دستگاه های دولتی در سیستم خود دارند، مبالغی بر عیدی کارمندان افزوده می شد. این در حالی است که برخی از هزینه های دولت بسیار زیاد است و اگر مدیریت درستی بر آن می شد، اکنون با این حجم از نارضایتی در کشور روبه رو نبودیم.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
نا شناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۹
البته بگفته این اقا بله درسته این مبلغ عیدی برای اقشارکمدرامد همانند بازنشستگان سراسرسازمانها کم هست اما برای کارمندان دولت این مبلغ عیدی زیاد هم هست چراکه به اداره ای وقتیکه مراجعه میکنی برای انجام کاراداری نه تنها جواب بمشتریها نمیدن بلکه یجورائی توهین هم میکنند تواداره ها الخصوص بانکها که مراجعه میکنی فقط باید پاراتی داشته باشی درغیر اینصورت شمارا حی به اینطرف وانطرف پاس میدن وکاری هم انجام نمیدن همین مبلغ برای کارمندان زیاد هم هست
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۳
خدایا خودت به داد ما کارگران شرکتی شهرداری ایلام برس. ما الان 9 ماهه حقوق نگرفتیم ... اونوقت کارمندانی که در ساعات اداری مشغول بازی کلش هستند دم از بی عدالتی در پرداخت عیدی میزنند...
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار