منت محمدی :
شهردار ایلام گفت: در شهرداری نماینده ای به طور اختصاصی جهت پیگیری و انجام مطالعات این طرح تعیین شده و بخش عمده امورات مربوط به این پروژه انجام گرفته است.
کد خبر: ۳۷۳۱۲۶
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۷ 06 February 2017
به  گزارش تابناک ایلام ؛ علی سایه میری در نشست مرکز خدمات سرمایه گذاری استان با موضوع بررسی طرح کارخانه بازیافت پسماند شهری ایلام، اظهار کرد: تاکنون نشست هایی نیز در این راستا با سرمایه گذاران آلمانی و ایتالیایی برای سرمایه گذاری در احداث این کارخانه برگزار شده است.
 
وی احداث کارخانه بازیافت زباله در شهر ایلام را از پروژه های ضروری و حیاتی استان دانست و از تمامی سرمایه گذارانی که توان و شرایط لازم دارند خواست در این زمینه اقدام کنند.
 
وی ابراز امیدواری کرد: هر چه زودتر مشکلات و موانع اجرایی این طرح برطرف شود و طرح نهایی در اختیار سرمایه گذاران قرار گیرد.

 
منت محمدی افزود: در حال حاضر به دلیل نبود کارخانه بازیافت، پسماندهای شهری در محل جمع آوری زباله دفع می شود که علاوه بر ایجاد آلودگی های گوناگون، مشکلات بهداشتی و زیست محیطی نیز به دنبال دارد.
 
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان ایلام نیز با اشاره به اهمیت زیست محیطی طرح بازیافت پسماند، گفت: جمع آوری و دفع پسماندهای شهری و احداث کارخانه بازیافت زباله گامی مهم در سلامت محیط زیست است.
 
مازیار سلیمان نژاد اضافه کرد: سازمان محیط زیست بررسی های لازم جهت انجام طرح را انجام داده و مجوزهای زیست محیطی توسط این اداره کل صادر شده است.
 
استان ایلام با 540 هزار نفر جمعیت و برخورداری از 10 شهرستان، 25 شهر و 28 روستا کارخانه بازیافت و کمپوست زباله ندارد.
 
بدلیل نبود کارخانه بازیافت، زباله های شهر ایلام در سایت دفن زباله در منطقه ماربره ایلام دفن می شوند که مشکلات بهداشتی و زیست محیطی فراوانی به همراه دارد./م
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار