در پنجمین روز ازدهه مبارک فجرصورت گرفت:
در پنجمین روز ازدهه مبارک فجر،سهم شهرستان مرزی دهلران از افتتاح یا کلنگ زنی پروژه های مختلف رفاهی،اشتغالزایی وخدماتی ،62طرح بااعتباری بالغ بر 6هزار میلیارد تومان بود.
کد خبر: ۳۷۲۴۰۲
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۴ 04 February 2017

کاروان استانداری ایلام درپنجیمن روز از ایام مبارک دهه فجرانقلاب اسلامی ،جنوب استان را برای کلنگ زنی وبهره برداری از 62طرح وپروژ عمرانی ،کشاورزی ورفاهی درشهرستان دهلران برگزید.

به گزارش تابناک ایلام،در پنجمین روز ازدهه مبارک فجر،سهم شهرستان مرزی دهلران از افتتاح یا کلنگ زنی پروژه های مختلف رفاهی،اشتغالزایی وخدماتی ،62طرح بااعتباری بالغ بر 6هزار میلیارد تومان بود.

استاندار ایلام در سفر به شهرستان دهلران در جمع مردم روستای «بیشه دراز» در یادواره 39 شهید این روستا، اظهار کرد: برخی از مسائل در سطح استان باقی‌مانده که باید در سطح ملی و حتی بین‌المللی مطرح شوند مانند تعداد شهدای روستای بیشه دراز که متأسفانه موردتوجه قرار نگرفته و باید در تقویم ثبت شود.

وی بابیان اینکه باید تلاش کنیم این روستا را در سطح کشور معرفی کنیم، افزود: انقلاب اسلامی از همان ابتدا که پیروز شد هدفش این بود که مردم را از نظر زندگی به حد مطلوب برساند.

مروارید با اشاره به اینکه در اوایل انقلاب با تصمیم امام خمینی(ره) یک روز از درآمد نفت کشور را در اختیار استان محرومی مثل ایلام قرار می‌دادند، خاطرنشان کرد: استکبار از همان روزهای اول دشمنی خود را با انقلاب اسلامی ایران آغاز و جنگ را بر ما تحمیل کرد و در استانی مانند ایلام که در خط مقدم جبهه بود خسارت‌های زیادی وارد و خدمات عمومی و اقدامات عمرانی به تعویق افتاد.

استاندارایلام ادامه داد: بعد ازآن فرایند بازسازی انجام و فعالیت‌های خوبی برای جبران عقب‌ماندگی‌های تاریخی شکل گرفت و و در سالهای اخیر باوجود تحریم‌ها مردم استوار و پایدار به انقلاب خود وفادار ماندند.

مروارید با بیان اینکه با درایت دولت تدبیر و امید و دستگاه دیپلماسی در جریان برجام خیلی از مشکلات حل و برخی مشکلات بر سر راه نفت و گاز مرتفع و الان وضعیت فروش نفت بهتر شده است، تصریح کرد: دولت تدبیر و امید به روستاها توجه ویژه‌ای دارد و احیاء روستاها به عنوان کانون‌های تولید را در دستور کار خود قرار داده است.

وی خاطرنشان کرد: کارهای زیادی در دهلران انجام‌شده و و مشکلات این روستا و روستاهای دیگر شهرستان احصاء شده است و در برنامه داریم با توجه به شهدای زیاد این روستا یک اِلمان در شأن شهدا در ورودی این روستا ساخته و با همکاری صندوق کارآفرینی امید «طرح روستای بدون بیکار» در بیشه‌دراز اجرا شود.

مروارید اضافه کرد: چهار بانده کردن محور مهران به دهلران با اعتبار 500 میلیارد تومان در نظر گرفته ‌شده و بازگشایی مرز چیلات و بازارچه این مرز در دستور کار است که امیدواریم تا قبل اربعین این خواسته‌های مهم محقق شود.

کلنگ زنی پروژه آبیاری اراضی دشت میمه

اولین طرحی که با حضور استاندار ایلام به مناسبت دهه مبارک فجر درشهرستان مرزی دهلران ،کلنگ آن برزمین زده شده پروژه آبیاری و زهکشی اراضی میمه بود.

به گفته مدیرعامل شرکت آب منطقه ای ایلام،با اجرای این پروژه مهم ، بیش از 4 هزار هکتار از اراضی مستعد دشت دهلران تحت پوشش آبیاری مدرن قرار می‌گیرد.

این طرح با اعتبار 312565میلیون ریال طی 18ماه به مرحله اجرا در خواهد آمد

بهره برداری از پروژه تسطیح اراضی و اجرای شبکه فرعی دویرج

با حضور استاندار ایلام ، پروژه تسطیح اراضی، اجرای شبکه فرعی و باقیمانده شبکه اصلی آبیاری و زهکشی دویرج(1) به بهره برداری رسید

به گفته رییس سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام مساحت تحت پوشش این طرح 3920 هکتار با مبلغ اولیه 307800 میلیون ریال و مدت پیمان 24 ماه خواهد بود

میری هدف از اجرای این طرح را افزایش بهره‌وری آب، بهبود راندمان آبیاری و افزایش سطح تولید محصولات و سازماندهی نظام بهره‌برداران از منابع آب و خاک و افزایش اشتغال عنوان کرد.

این طرح تاکنون در 500 هزار هکتار انجام شده و تا پایان پروژه به 1000 هکتار خواهد رسید

افتتاح مجتمع فرهنگی هنری دهلران

با حضور استاندار ایلام وبه میمنت دهه فجر انقلاب اسلامی ، مجتمع فرهنگی و هنری این شهرستان با زیربنای 3 هزار و 200 مترمربع وهزینه کرد اعتباری بالغ بر 4 و نیم میلیارد تومان اعتبار به بهره برداری رسید.

بهره برداری از شبکه گازرسانی روستاهای پتک دیناروند ودشت اکبر
با بهره برداری از شبکه گازرسانی به روستاهای پتک دیناروند ودشت اکبربیش از 1میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است. با بهره برداری از این طرح بیش از 220خانوار ازساکنین این روستاها از نعمت گاز بهره مند شدند.
مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام در آیین بهره برداری از عملیات گازرسانی در شهرستان دهلران گفت: کار گازرسانی 34روستای این شهرستان در دستور کار قرار دارد وپیش بینی می شود تا پایان سال جاری بیش از 17روستای شهرستان دهلران از نعمت گاز برخوردار شوند.

62 پروژه با 600 میلیارد تومان اعتبارسهم شهرستان دهلران در دهه فجر

فرماندار دهلران گفت: در دهه فجر امسال برای اجرای 62 پروژه در شهرستان دهلران 600 میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

سیدحسینعلی موسوی در پنجمین روز از دهه مبارک فجر در یادواره شهدای روستای بیشه دراز گفت: این طرح ها در زمینه های عمرانی، خدماتی، اقتصادی، بهداشتی، آموزشی و فرهنگی هستند.

وی مهمترین پتانسیل شهرستان دهلران را حوزه آب، خاک و کشاورزی عنوان کرد و افزود: خطوط اصلی عین خوش - فکه، شبکه آبیاری و زهکشی میمه و شبکه های تحت فشار عین‌خوش در سطح 50 هزار هکتار با اعتبار 800 میلیارد تومان در حال انجام هستند که در آینده نزدیک به بهره برداری خواهند رسید.

موسوی افزود: برای آبی کردن 33 هزار هکتار از این اراضی بالغ بر 350 میلیارد تومان اعتبار هزینه شده و مابقی آن نیز در حال انجام است.

فرماندار دهلران تصریح کرد: در حوزه بهداشت نیز 4 میلیارد تومان به شهرستان اختصاص یافته و طرح‌های مرتبط با آن امروز کلنگ‌زنی یا افتتاح خواهد شد.

موسوی خاطرنشان کرد: با بهره برد اری از این پروژه ها در مجموع حدود دو هزار فرصت شغلی در دهلران ایجاد می شود.
 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار