عادل زرکانی معاون استاندار و امل العکیلی نماینده مردم واسط در مجلس این استان و سیف العتابی شهردار کوت با همراهی چند کارشناس اقتصادی و بازرگانی این کشور در قالب هیاتی به منظور آشنایی با ظرفیت های اقتصادی و تولیدی استان ایلام و بررسی زمینه های واردات کالا به این استان عراقی از شهرک صنعتی ایلام بازدید کردند.
کد خبر: ۳۶۵۱۸۳
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۲ 22 January 2017
 به گزارش تابناک ایلام ؛هیات عراقی در این برنامه از واحدهای صنعتی کیمیا بیتومین زاگرس، زرجین باف و دالاهو پروفیل مستقر در شهرک صنعتی ایلام دیدن کرده و از نزدیک در جریان تولید محصول این واحدها قرار گرفتند.

مسئولان و کارشناسان اقتصادی و بازرگانی استان واسط همچنین از ساختمان کسب و کار و واحدهای کارگاهی شهرک صنعتی ایلام دیدن کردند.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی ایلام در پایان بازدید هیات عراقی به خبرنگار ایرنا گفت: در این برنامه در خصوص نحوه فعالیت، تولید و کیفیت کالاهای این واحدهای صنعتی اطلاعات و توضیح های لازم در اختیار هیات عراقی قرار گرفت.

مرتضی دارایی گفت: هیات عراقی به دنبال آشنایی و کارکرد ماده بیتومین (قیر طبیعی) در آسفالت راه های این کشور با واحد تولید کننده قرارداد صدور پنج تن محصول بیتومین به عنوان محموله آزمایشی در مرحله نخست امضا کرد.

وی ادامه داد: با درخواست معاون استاندار واسط و به هدف گسترش بسترها و آسانی زمینه های صادرات کالا با راه اندازی دفتر نمایندگی صنعتی، بازرگانی و اقتصادی این استان عراقی در محل ساختمان کسب و کار شهرک صنعتی ایلام موافقت شد.

مدیرعامل شهرک های صنعتی ایلام با بیان ابراز خرسندی هیات عراقی از این برنامه و آشنایی بیشتر آنان با ظرفیت های صنعتی و تولیدی این استان برای صادرات کالا به عراق تاکید کرد: در صورت اعلام نیاز و درخواست بازرگانان و مسئولان عراقی، برای صدور محصول های تولیدی این واحدها و دیگر صنایع استان ایلام آمادگی کامل وجود دارد.

معاون استاندار واسط نیز در این دیدار از کیفیت محصول های تولیدی واحدهای یاد شده ابراز رضایت کرد و خواستار دایر شدن دفتر فروش کالاهای تولیدی استان ایلام در شهر کوت مرکز این استان شد.

عادل زرکانی نیز به خبرنگار ایرنا گفت: با توجه به نبود صنایع و واحدهای و تولیدی در واسط و گوناگونی نیازهای مردم این استان، زمینه برای صادرات محصول های ایرانی به ویژه کالاهای تولیدی استان ایلام در همسایگی استان واسط فراهم است.

وی اظهار کرد: مسئولان عراقی و استان واسط در همسایگی ایلام اهمیت فراوانی برای پیوندها و همکاری های اقتصادی به ویژه در بخش بازرگانی با جمهوری اسلامی ایران قائل هستند و برای تامین نیازهای خود از صادرات کالاهای باکیفیت ایرانی استقبال به عراق استقبال می کنند.
معاون استاندار به همراه نماینده این استان در مجلس عراق و شهردار کوت مرکز این استان روز شنبه برای بررسی زمینه های همکاری های اقتصادی و بازرگانی بین استان ایلام و این استان عراقی وارد ایلام شدند.

هفته گذشته نیز هیاتی صنعتی و بازرگانی به ریاست مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی ایلام برای گسترش همکاری ها و پیوندهای تجاری و اقتصادی این استان از جمله صدور خدمات مشاوره فنی و مهندسی به شهر کوت مرکز استان واسط عراق سفر کرد. /م
ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار