مدیرکل صداوسیمای مرکز ایلام گفت: تهیه مستند در حوزه دفاع مقدس از اولویت های رسانه ی اسنتای است و مستند جنگ خاکریزها گوشه ای از رشادت های رزمندگان را در عملیات کربلای یک به تصویر می کشد.
کد خبر: ۳۶۴۷۳۰
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۶:۵۰ 22 January 2017
به گزارش تابناک ایلام ، استان ایلام در دوران دفاع مقدس شاهد 13 عملیات بوده است که در این بین عملیات کربلای یک بعنوان مهمترین عملیات در دوران دفاع مقدس نقش اساسی در آزادسازی مهران داشت.در عملیات کربلای یک چهره ای متفاوت را از دفاع از کیان کشورمان شاهد هستیم موضوعی که امام خمینی(ره) از اهمیت آن اینگونه فرمودند:مهران باید آزاد گردد.

این کلام مقدمه ای شد برای پیروزی رزمندگان اسلام در ارتفاعات کله قندی مهران ، عملیاتی که به جنگ خاکریزها معروف است و سنگرسازان بی سنگر سال 1365 چهل شبانه روز با رمز یا ابوالفضل (ع) ،خاکریزهای دشمن بعثی را به عقب نشاندند و این عملیات را در تاریخ پر افتخار دفاع مقدس ماندگار کردند.

علیرضا شیروی مدیرکل صداوسیمای مرکز ایلام با اشاره به رشادت های رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس گفت: گنجینه ی با ارزش دفاع مقدس سرشار است از رشادت های مردم استان ایلام و رزمندگان دوران دفاع مقدس و بازگو کردن این رشادت ها در دستور کار رسانه ی استانی قرار گرفته است.

وی به اهمیت  عملیات کربلای یک اشاره کرد و افزود: عملیات کربلای یک یکی از مهمترین عملیات ها در آزادسازی مهران است و خاکریزها در این عملیات سنگرهایی برای نمایش اقتدار رزمندگان غیور کشورمان در دفاع از کیان کشورمان بود.

مدیرکل صداوسیمای مرکز ایلام با اشاره به حربه های فرهنگی  دشمنان علیه کشورمان و ضرورت برنامه ریزی دقیق برای بازتعریف عملیات های نرم در عرصه ی جنگ نرم افزود: بیان رشادت های دوران دفاع مقدس و تلاش در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت،بصیرت جوانان را در مسیر پیشرفت های جهادگونه ی جمهوری اسلامی ایران در پی خواهد داشت.

شیروی با بیان اینکه به تصویر کشیدین رشادت های رزمندگان در دوران دفاع مقدس از مهمترین اولویت های رسانه ی استانی است تصریح کرد: تهیه مستند در حوزه دفاع مقدس از اولویت های رسانه ی استانی است و مستند جنگ خاکریزها گوشه ای از رشادت های رزمندگان را در عملیات کربلای یک به تصویر می کشد.

وی ادامه داد: در مستند جنگ خاکریزها با حضور 200 نفر از هنروران و استفاده از ادوات جنگی ،تلاش جهادگران برای عقب راندن دشمنان در عملیات کربلای یک در منطقه مهران به نمایش گذاشته شده است.

مستند تلویزیونی جنگ خاکریز ها از تولیدات صداوسیمای مرکز ایلام به نویسندگی و کارگردانی حسین هاشمی نیا است./م

ایلام بیدار
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار