فرماندار چرداول از اختصاص پنج میلیارد و 200 میلیون ریال اعتبار به حوزه پسماندها برای ایجاد مکان مناسب دفن زباله ها و پسماندهای شهرهای تابعه این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۳۶۴۶۳۰
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۹ 21 January 2017
به گزارش تابناک ایلام؛مراد یگانه اظهار کرد:این میزان اعتبار توسط سازمان همیاری شهرداری ها و با پیگیری های مکرر مسئولان شهرستان و استان ایلام اختصاص یافته است.
 
وی با بیان اینکه دفن زباله ها و نداشتن یک محل مناسب در شهر سرابله و دیگر شهرها از مشکلات اساسی در این شهرستان است، افزود: برای رفع این مشکل و مدیریت پسماندها باید مکانی مناسب در نظر گرفته شود
 
یگانه تاکید کرد: با توجه به اینکه زباله و پسماندها سلامت مردم و محیط زیست را تهدید کرده و در معرض خطر قرار می دهد بنابراین دفن بهداشتی در محلی استاندارد از اولویت های مهم است.
 
فرماندار چرداول یادآور شد: با همکاری و همراهی ادارات مسئول، اکیب هایی برای بازرسی از محل فعلی دفن زباله در شهرستان فعالیت دارند ضمن اینکه تفکیک پسماندهای عفونی و بیمارستانی را از زباله های خشک و معمولی باید توجه قرار گیرد.
 
یگانه دیگر مزیت ایجاد مکان مناسب برای دفن زباله ها را جلوگیری از هدر رفتن زمین های کشاورزی و تبدیل آن به محل دفن زباله اعلام کرد و گفت: در موضوع پسماندها باید یک نگاه جامع و همه جانبه داشته باشیم.
 
وی اضافه کرد: با توجه به نزدیکی شهرهای سرابله، آسمان آباد، شباب و بلاوه و حتی روستاهای پر جمعیت، امیدواریم با برنامه ریزی های در دست اجرا یک کارخانه بازیافت به صورت مشترک با بخش خصوصی ساخته شود تا زباله های این شهرها را بازیافت کند./ف
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار