حدود 50 نفر از کارگران شرکت سیمان دهلران صبح شنبه به دلیل آنچه شرایط کاری خود و مصادره اموال شرکت توسط شعبه اجرای احکام دادگستری شهرستان دهلران اعلام شد، در مقابل این شرکت تجمع کرده و خواستار رفع مشکلات خود شدند.
کد خبر: ۳۶۴۴۰۰
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۵ 21 January 2017
به گزارش تابناک ایلام ؛ نماینده جامعه کارگری شرکت سیمان دهلران گفت: اداره کار شهرستان دهلران برای کارگران همه ساله قراردادهای یکساله منعقد می کند و بر همین اساس سال گذشته کارگران اخراجی این شرکت نیز با رای بازگشت به کار از این اداره دوباره مشغول کار شدند.
 
علی آبسالان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: قرارداد بازگشت به کار از لحاظ قانونی دارای ایراد و اشکال های عدیده ای است و به همین منظور دادگاه از طریق شعبه اجرای احکام اقدام به توقیف اموال و تجهیزات این شرکت و مصادره آنها کرده است.
 
وی افزود: کارگران انون خواهان قراردادی مشخص با تاریخ 30 ساله و رفع ممانعت مراجع قضایی از ادامه توقیف و مصادره تجهیزات شرکت هستند در حالیکه اداره کار دهلران از انعقاد قرارداد کاری برای کارگران امتناع می کند و تنها معتقد به عقد قراردادهای یکساله با کارگران است.
 
آبسالان تاکید کرد: این شرکت با سرمایه گذاری سرمایه گذاران بخش خصوصی فعال است که ادامه این کشمکش ها تنها موجب دلسردی و عدم فعالیت و سرمایه گذاری در شهرستان دهلران می شود.
 
به گفته وی، سود اصلی این شرکت برای مردم و کارگران دهلرانی است که در این کارخانه مشغول کار هستند و کمترین سود در سه جبهه نصب، تولید و فروش محصول نصیب سرمایه گذاران می شود.
 
وی اضافه کرد: مشکل کارگران این شرکت با اداره کار و روند توقیف و مصادره تجهیزات و اموال شرکت سیمان دهلران مساله ای قدیمی و ریشه دار است هر چند برخی مسئولان اذعان دارند موضوع خاتمه یافته ولی مشکل این حوزه همچنان به قوت خود باقی است.
 
آبسالان سیمان دهلران را پروژه ای فرا منطقه ای دانست و یادآور شد: می طلبد مسئولان تلاش کنند تا این پروژه دوباره فعال شود.
 
وی با اشاره به تلاش مسئولان شهرستان برای حل و فصل این موضوع و نشست با کارگران برای رفع این مشکل و اینکه این تلاش ها تاکنون بی نتیجه بوده و کارگران اخراجی و شاکی خواهان بسته شدن قرارداد 30 ساله برای خود و سپس بازگشت بکار هستند، افزود: قراردادهای یکساله هم در غیاب مدیریت سیمان دهلران و بدون امضای ایشان منعقد و صادر شده است.
 
وی بر لزوم تعامل مدیریت، سهامدار و مسئولان شهرستان برای فعالیت پروژه سیمان دهلران تاکید کرد و گفت: در غیر این صورت نتیجه تقابل بجای تعامل موجب ضرر و زیان کارگران و کارخانه می شود.
 
وی از فرماندار، امام جمعه و سایر مسئولان مرتبط دهلران خواست در سال اقتصاد مقاومتی برای رونق تولید و کسب کار، کمک کنند این کارخانه که در اختیار بخش خصوصی است، تعطیل نشود.
 
آبسالان با اشاره به تلاش کارخانه و پیگیری برای صدور دستور موقت شروع فعالیت از دادگاه تاکید کرد: این دستور موقت صادر شده ولی اداره کار شهرستان دهلران به آن تمکین نمی کند./م
ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار