کد خبر: ۳۶۴۲۵۴
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۴ 21 January 2017
سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ایلام گفت: بازخوانی گفتمان انقلاب اسلامی در بهمن 57 و تلاش برای انتقال آن به نسل جدید از مهمترین رویکردهای ستاد دهه فجر این استان است.

به گزارش تابناک ایلام ؛ حجت الاسلام علی چراغی پور روز شنبه در نشست هماهنگی و برنامه ریزی برنامه های گرامیداشت سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: فجر 38 با عنوان انقلاب اسلامی، زمینه ساز امنیت پایدار و اقتصاد مقاومتی نامگذاری شده است.

وی افزود: ایجاد زمینه برای رشد و تعالی ارکان مختلف نظام، بسط و تبیین آرمان ها و ارزش های انقلاب ، حمایت و تقویت مشارکت های مردمی در برگزاری مراسم ها، پشتیبانی از فعالیت های سازمان های مردم نهاد و حمایت ویژه از برنامه های جدید بویژه در حوزه کودک و نوجوان از مهمترین رویکردهای آیین های دهه فجر امسال است.

حجت الاسلام چراغی پور تاکید کرد: کمیته های مختلف ستاد تلاش می کنند ضمن بازخوانی گفتمان انقلاب اسلامی در جهت بصیرت افزایی با تاکید بر اندیشه های بنیانگذار کبیر نظام مقدس اسلامی و مقام معظم رهبری گام بردارند.

وی یادآور شد: سیستم صوتی مناسبی به منظور اطلاع رسانی از برنامه های این ستاد با همکاری شهرداری ایلام روز گذشته در محدوده میدان 22 بهمن، چهار راه رسالت، میدان شهید کشوری، میدان مادر تا انتهای مسیر راهپیمایی که در مصلی ایلام استف نصب شده ضمن اینکه از این سیستم برای پخش اذان در اوقات شرعی در ایام سال نیز استفاده می شود.

وی با اشاره به اینکه سخنران اصلی مراسم یوم الله 22 بهمن در شهر ایلام آیت الله حسینی بوشهری عضو مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت شهر مقدس قم است، اضافه کرد: مراسم 12 بهمن سالروز بازگشت امام راحل (ره) نیز در یکی از مدارس ایلام با همکاری آموزش و پرورش برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام چراغی پور گفت: هفته استقبال از فجر انقلاب اسلامی از پنجم تا 11 بهمن زیر نظر کمیته فضاسازی و تزئینات و توسط شهرداری برگزار می شود که امیدواریم با همراهی رسانه ها بتوانیم اطلاع رسانی مناسبی از برنامه های در دست اجرای امسال داشته باشیم.

فائم مقام صدا و سیمای مرکز ایلام نیز در این نشست گفت: پرهیز از اجرای برنامه های کلیشه ای و تکراری و تلاش برای انتقال مفاهیم بلند انقلاب ملت ایران در بهمن 57 که معادلات بین المللی را تغییر داد از اهداف کمیته اطلاع رسانی ستاد دهه فجر است.

توفیق عقابی ادامه داد: نسل های چهارم و پنجم انقلاب تشنه شنیدن و دیدن رشادت های ملت در دوران انقلاب هستند و با توجه به نقش مردم استان ایلام در پیروزی انقلاب باید بتوانیم حماسه ایلامی ها را در شکل گیری نهضت به خوبی به نصل جدید منتقل و معرفی کنیم.

رئیس کمیته روستایی و عشایری ستاد دهه فجر استان ایلام نیز در این نشست گفت: جشن های پیروزی انقلاب اسلامی در تمامی شهرستان های استان برگزار می شود که از مهمترین برنامه ها جشن انقلاب در زرین آباد دهلران و منطقه تخمه بلوط بخش هلیلان شهرستان چرداول است.

حجت الاسلام روح الله شاهمرادیان یادآور شد: ارائه خدمات پزشکی و دامپزشکی رایگان به جامعه روستایی و عشایری با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و اداره کل دامپزشکی از دیگر برنامه های این کمیته در دهه فجر انقلاب اسلامی خواهد بود.

به گفته وی، در این دهه نمایشگاه های عرضه محصولات کشاورزی ارگانیک نیز در مناطق مختلف استان برپا و مسابقه های بومی، محلی نیز برگزار می شود.

وی اظهار کرد: افتتاح و کلنگ زنی طرح های انتقال آب کشاورزی از دیگر برنامه های پیش بینی شده است که در این راستا شاهد بهره برداری از طرح آبرسانی به وسعت 15 هزار هکتار از اراضی منطقه دشت عباس شهرستان دهلران در محدوده روستای حمزه خواهیم بود.

معاون فرهنگی سپاه امیرالمومنین (ع) ایلام نیز در این نشست گفت: 60 برنامه با حدود 700 اجرا در سی و هشتمین فجر انقلاب اسلامی توسط یگان های مختلف سپاه استان اجرا می شود.

سرهنگ جوهر خالدی افزود: برپایی نشست های بصیرت افزایی با رویکرد ترویج گفتمان انقلاب، مقابله با نحله های انحرافی و جریان های تکفیری، برگزاری نشست با عنوان زن، انقلاب اسلامی، هویت باز یافته از مهمترین این برنامه ها است.

وی تاکید کرد: اعزام تیم های بسیج جامعه پزشکی به مناطق محروم، اجرای تئاتر خیابانی و سرکشی از خانواده های شهیدان و ایثارگران بویژه شهدای انقلاب و مدافعان حرم از دیگر برنامه های این ایام است./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار