فرماندار دهلران گفت:سد مخزنی میمه در بخش مرکزی این شهرستان 57درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
کد خبر: ۳۶۴۰۳۵
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۶ 21 January 2017
به گزارش تابناک ایلام؛سید حسینعلی موسوی شامگاه پنج شنبه در بازدید از سد میمه و نشست با پیمانکار و مجریان سد با حضور نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: تا کنون برای این پروژه بالغ بر 750 میلیارد ریال هزینه شده است.
 
وی افزود:پیش بینی می شود تا پایان عملیات اجرایی و بهره برداری از این سد بالغ بر دو هزار و 300 میلیارد ریال برای ان هزینه شود.
 
فرماندار دهلران با اشاره به نقش این سد در رونق کشاورزی منطقه افزود: سد مخزنی میمه در صورت بهره برداری زمینه آبیاری 6 هزار هکتار از اراضی دیم منطقه را فراهم می کند.
 
موسوی گفت: عملیات اجرایی کانال و زهکشی پایین دست این سد نیز به پیمان رفته و به زودی وارد فاز اجرایی خواهد شد.
 
فرماندار دهلران همچنین خواستار تسریع در عملیات اجرایی و بازگشت کارگران جهت اشتغال در پروژه سد مخزنی میمه شد.
 
نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی نیز گفت:سد میمه ثروتی اساسی برای استان و حوزه انتخابیه است که باید در عملیات آن تسریع شود.
 
شادمهر کاظم زاده افزود:نگرانی اینجاست که سالانه حدود 100 میلیون متر مکعب یعنی حدود 2هزار میلیارد ریال از ثروت مملکت بواسطه در رفت این آب پرت می شود.
 
وی ابراز امیدواری کرد: با پیگیری ها و مبالغی که به این پروزه تزریق شده فعال شود و سریع به سرانجام برسد تا شاهد فواید آن برای مردم منطقه و رونق اقتصادی و کشاورزی و اشتغال منطقه باشیم.
 
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به فرصت های خوبی در اوراق مشارکت،تسویه اسناد،سکوک اسلامی و نقدینگی تا پایان سال افزود:پیمانکار سد هیچ نگرانی نداشته باشد چون تا پایان سال از این محل ها تخصیص به پروژه داده خواهد شد و مردم انتظار دارند که شرکت جنرال مکانیک با سرعت عملیات اجرایی را دنبال کند.
 
عملیات اجرایی سد میمه در سال 89 در بخش مرکزی دهلران شروع شد و هم اکنون دارای 57 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و پیش بینی می شود تا پایان سال 97 بهره برداری شود./ف
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار