نماینده مردم حوزه انتخابیه دهلران:
نماینده مردم دهلران، آبدنان، دره شهر و بدره در مجلس شورای اسلامیگفت: نامناسب بودن زیربناهای اولیه و نداشتن زیرساخت های رفاهی و شغلی عامل اصلی مهاجرت اهالی زرین آباد در شهرستان دهلران به دیگر مناطق است.
کد خبر: ۳۶۳۷۳۴
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۶ 20 January 2017
به گزارش تابناک ایلام؛شادمهر کاظم زاده روز پنجشنبه در نشست شورای اداری بخش زرین آباد، نبود زیربناهای اولیه مانند راه مناسب، فقر زیرساخت های رفاهی، شغلی و نبود امکانات را از دغدغه های جدی اهالی این بخش دانست و اظهار کرد: رفع این کاستی ها به عنوان موارد اضطراری باید در اولویت مسئولان قرار گرفته و رسیدگی شود.
 
وی در این نشست خواستار رفع مشکل مسیر ارتباطی خربزان و راه اندازی پل این مسیر ظرف 6 ماه آینده شده و افزود: احداث مسیر ۶۰ کیلومتری جاده چم سرخ نیز به قرارگاه سازندگی واگذار شده که به علت عدم تحقق مطالبات پیمانکار هم اکنون عملیات اجرایی متوقف است البته در حال رایزنی با قرارگاه برای اجرای این طرح هستیم.
 
کاظم زاده با اشاره به فواید اقتصادی و اشتغال بند پهله و پرچینه بر تسریع در اجرای این طرح و تعیین تکلیف آن تاکید و این موضوع را از مهمترین مطلبات و خواست های مردم منطقه دانست.
 
وی با بیان اینکه ضرورت توجه به مسکن روستایی جامعه تحت حمایت توسط کمیته امداد، اجرای خط انتقال گاز و تسریع در تکمیل شبکه گاز شهری پهله و میمه ابراز امیدواری کرد تا پایان سال ۹۶ گاز رسانی به بخش های پهله و میمه به بهره برداری برسد.
 
فرماندار دهلران نیز در این نشست با اشاره به سوابق مردم زرین آباد در دفاع مقدس گفت: با توجه به نقشی که جاده چم سرخ در خارج کردن منطقه از بن بست و کاهش فاصله زرین آباد تا مرکز شهرستان دارد، تسریع در اجرای ان ضروری است.
 
سید حسینعلی موسوی تاکید کرد: روند اجرای عملیات گاز رسانی به پهله و میمه و روستاهای این 2 بخش نیازمند تلاش بیشتری است که باید از سوی متولیان مورد توجه قرار گیرد.
 
وی خواستار اهتمام فزونتر کمیته امداد امام خمینی(ره) استان ایلام در واگذاری واحدهای مسکونی به نیازمندان زیر پوشش در شهرستان دهلران شد.
 
فرماندار دهلران با اشاره به نقش بند انحرافی پهله و پرچینه در آبیاری اراضی منطقه گفت: تکمیل این بند که ۷۰۰ هکتار از اراضی منطقه را تحت پوشش قرار می دهد از مطالبات جدی مردم است.
 
معاون سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام نیز در این نشست گفت: بند انحرافی پهله و پرچینه با تامین اعتبار از محل آبیاری تحت فشار در سال ۹۶ اجرایی می شود.
 
مظاهری با ذکر اهمیت تغییر الگوی کاشت و انجام پیگیری تامین تسهیلات مورد نیاز بخش کشاورزی از صندوق توسعه ملی افزود: از ۳۰ میلیارد اعتبار مکانیزاسیون استان ایلام ۱۵ میلیارد جذب شده و شراط برای جذب ۱۵ میلیارد ریال دیگر برای سایر کشاورزان واجد شرایط فراهم است.
 
مدیر عامل شرکت گاز استان ایلام نیز با در این نشست با بیان اینکه کارهای زیربنایی شبکه گازرسانی شهرهای پهله و میمه انجام و حتی در روستاها نیز کارهایی شده و ۶۴ کیلومتر خط شبکه نیز انجام گرفته است، افزود: بزودی عملیات گاز رسانی به 2 بخش میمه و زرین آباد در فاز اول به طول ۲۰ کیلومتر از سمت ملکشاهی کلنگ زنی می شود.
 
ضیا رضایی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان ایلام نیز با اشاره به ساخت ۶۳۱ واحد روستایی در مناطق مختلف استان با همکاری سپاه گفت: ساخت ۱۳۰ واحد مسکونی در شهرستان دهلران در دستور کار قرار دارد که از این تعداد 30 واحد در زرین آباد احداث می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار