مدیر کل بیمه سلامت ایرانیان استان ایلام گفت:220 میلیارد ریال از منابع مالی سازمان بیمه سلامت ایرانیان با کاهش 1.5 بار سرانه مراجعه بیمه شدگان به مراکز درمانی طرف قرارداد در استان صرفه جویی می شود.
کد خبر: ۳۶۳۶۵۹
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۰ 20 January 2017
به گزارش تابناک ایلام؛نورالدین رحیمی اظهار کرد: با توجه به جمعیت 384 هزار نفری تحت پوشش بیمه سلامت در استان سرانه مراجعه بیمه شدگان 6.4 درصد است و میزان مراجعه بیمه شدگان استان به مراکز درمانی در سال گذشته 2 میلیون و 311 هزار و 554 بار بوده است.
 
وی یادآور شد: در سال اقتصاد مقاومتی با کاهش یک بار سرانه مراجعه بیمه شدگان سازمان بیمه سلامت کشور به مراکز بهداشتی درمانی میزان 25 هزار میلیارد ریال معادل هزینه مراجعه بیمه شدگان 13 استان کشور در سال 95 در منابع مالی سازمان صرفه جویی می شود.
 
رحیمی گفت: سرانه بار مراجعه بیمه شدگان سازمان بیمه سلامت به مراکز تشخیصی درمانی در سال 94 معادل 4.9 درصد برای هر فرد در کشور بوده است و این مبلغ معادل هزینه بیمه شدگان استان های ایلام، بوشهر، زنجان، سمنان، قزوین، کردستان، قم، کرمانشاه، کهکیلویه و بویر احمد، لرستان، مرکزی، هرمزگان و همدان در سال 94 است که با این صرفه جویی می توان سیستم های خدماتی جدیدی را برای بیمه شدگان سازمان طراحی و تدوین کرد.
 
وی تاکید کرد: در صورت اطلاع رسانی کافی و افزایش سطح دانش سلامت مردم و توانمند سازی بیمه شدگان در راستای کاهش بار سرانه مراجعه در سال برای هر بیمه شده 23 درصد هزینه های سازمان بیمه سلامت صرفه جویی خواهد شد و در مقابل منابع خدماتی جدید و با کیفیت بیشتر در اختیار بیمه شدگان قرار می گیرد.
 
رحیمی با بیان اینکه تحقق برنامه اقتصاد مقاومتی در حوزه بیمه ها، مستلزم رعایت اصولی بر مبنای خواستن توانستن است، افزود: این اصول شامل توجه به اصل پیشگیری، تغییر در فرهنگ مصرف دارو و پارکلینیکی، اتکا به نیروهای درونی و داشته های اقتصادی و عزم ملی در حوزه سیاست گذاری و مدیریت است.
 
وی تعداد افراد بیمه شده رایگان در بخش روستایی و عشایری 284 هزار نفر و صندوق بیمه ایرانیان را در استان ایلام 44 هزار نفر اعلام کرد و افزود: 100 درصد نرخ حق بیمه سرانه خدمات درمانی در سال جاری برای بیماران خاص زیرپوشش صندوق بیمه ایرانیان و بیمه سلامت همگانی، توسط این سازمان تامین می شود./ف
منبع: ايرنا
برچسب ها: تابناک ایلام
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار