معاون بیمه بانک کشاورزی ایلام گفت: کشاروزان در زیربخش های زراعت، باغ و زنبورداران تا پایان امروز فرصت دارند تا محصولات خود را نسبت به حوادث طبیعی بیمه کنند.
کد خبر: ۳۶۳۶۵۶
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۸ 19 January 2017
به گزارش تابناک ایلام؛اسماعیل نعمتی اظهار کرد: این کشاورزان برای بیمه محصولات خود به دفاترخدمات بیمه ای کشاورزان که در 21 نقطه استان پراکنش دارند مراجعه کنند.
 
وی با بیان اینکه فرصت قانونی بیمه گذاری کشاورزان از15 مهر تا 15 آذرماه است، افزود: امسال به علت تاخیر در بارندگی و کاهش نزولات جوی بیمه کشاورزان به مدت افزون بر 50 روز و تا پایان دی ماه تمدید شد و کشاورزان در مناطق معتدل و سردسیر تا 25 دی ماه فرصت انجام بیمه داشتند و مناطق گرمسیر و نیمه گرمسیر تا امروز فرصت انجام این کار را دارند.
 
وی تاکید کرد: امسال به خاطر شرایط نامساعد جوی جریمه دیرکرد به خاطر تاخیر در انجام بیمه از کشاورزان اخذ نمی شود در حالی که هرسال کشاورزان به صورت پلکانی و به ازای هر 10 روز تاخیر در بیمه محصولات خود 10 درصد مجبور به پرداخت جریمه دیرکرد هستند.
 
وی یادآور شد: از طرق مختلف همچون ارسال پیامک، نصب بنر، شعب بانک کشاورزی، ادارات جهادکشاورزی، فرمانداران، بخشداران و دهیاران سراسر استان شرایط، زمان و مکان بیمه گذاری از سوی کشاورزان اطلاع رسانی شده و برای خود کشاورزان نیز کلاس های آموزشی انجام شده است.
 
به گفته نعمتی از 15 مهرماه تاکنون در کل استان 62 هزار و 500 هکتار محصول گندم، جو، کلزای دیم و آبی و همچنین عدس دیم توسط 9 هزار و 865 کشاورزان استان بیمه شده اند.
 
وی با تاکید بر اینکه این زمان 30 دی ماه برای بیمه محصولات کشاورزی به هیچ وجه تمدید نمی شود، افزود: سیستم بیمه ای کشاورزان در اختیار ستاد بیمه صندوق کشاورزی کشور قرار دارد و در پایان امروز به صورت سراسری این سیستم قطع می شود و دسترسی به آن امکان پذیر نیست.
 
معاون بیمه بانک کشاورزی استان ایلام اظهار کرد: این بیمه در برخی محصولات چون گندم و جو دیم و آبی در قالب بیمه مبتنی بر عوامل خطر عمومی چون خشکسالی، یخبندان، گرمازدگی، وزش باد گرم و... و عوامل خطر انفرادی و موردی نظیر سیل، تگرگ، طوفان، باران های شدید، زلزله است./ف
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار