گوگل پروژه‌های خوبی در سال ۲۰۱۶ داشت، اما برخی از این پرو‌ژه‌ها گرچه روی کاغذ خیلی خوب بودند، اما در دنیای واقعی با مشکلاتی روبرو شدند. در زیر چند مورد را می‌بینید که گوگل باید در سال ۲۰۱۷ انجام دهد.
کد خبر: ۳۶۲۴۳۷
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۱ 17 January 2017
به گزارش تابناک : گوشی‌های پیکسل و پیکسل XL، اسمارت‌فون‌های اندرویدی خوبی بودند و مشخصات و عملکرد خوبی داشتند. بعلاوه، آپدیت‌ها را نیز سریع دریافت می‌کنند. اما این گوشی‌ها از بدو عرضه تاکنون مشکلاتی داشته‌اند. برخی از این مشکلات عبارتند از: مشکلات در وای‌فای، خاموش‌شدن در زمانیکه هنوز ۲۵ درصد از باتری باقی مانده، مشکلات اسپیکر و … .

اگر گوگل می‌خواهد خود را به عنوان یک سازنده سخت‌افزار معرفی کند، باید اطمینان یابد که این مشکلات به کمترین حد رسیده و اگر هم مشکلی وجود داشته باشد، به سرعت آن را حل کند.


مشخص‌کردن وضعیت خود در مورد پیام‌رسان‌ها

حتما شما هم بر روی اسمارت‌فون خود چند اپلیکیشن پیام‌رسان همانند تلگرام و واتس‌اپ نصب کرده‌اید. بسیاری از کاربران نیز همچون شما هستند، بنابراین قانع‌کردن کاربران به نصب یک اپلیکیشن پیام‌رسان دیگر مانند Allo آسان نخواهد بود.

استفاده از برخی از ویژگی‌های گوگل Assistant در Allo قدمی در راه درست بود، اما کافی نبود. اگر دوستان شما از همان اپلیکیشن پیام‌رسانی که شما استفاده می‌کنید، استفاده نکنند، اپلیکیشن پیام‌رسان تقریبا هیچ کارایی ندارد. در مورد Allo می‌توان این حرف را زد، چون تقریبا کسی از آن استفاده نمی‌کند و حتی اگر شما آن را نصب کنید، فایده چندانی برای شما نخواهد داشت. بعلاوه Allo تنظیمات حریم خصوصی بدی دارد و شما اگر کسی باشید که به حریم خصوصی خود اهمیت زیادی می‌دهید، قطعا Allo را انتخاب نمی‌کنید. Allo تقریبا خواهان دسترسی به تمام قسمت‌های گوشی شماست و در این زمینه نیز هیچ احتیاطی ندارد. از نظر پیکربندی حریم خصوصی، Allo یکی از بدترین اپلیکیشن‌های پیام‌رسان موجود است.


معرفی اندرومدا

اندرومدا اسم سیستم عامل گوگل است که قرار است اندروید و سیستم عامل کروم را ترکیب کند. متاسفانه اخبار دقیقی در مورد این سیستم عامل وجود ندارد و تنها شایعاتی در مورد آن منتشر شده است. اندرومدا سیستم عاملی خواهد بود که هم بر روی اسمارت‌فون و هم بر روی پی‌سی اجرا خواهد شد. در حال حاضر تنها مایکروسافت همچنین قدرتی دارد و اگر گوگل بتواند سیستم عامل جدید خود را معرفی کند، تمایز زیادی بین خود و اپل ایجاد خواهد کرد.


عرضه گوگل Assistant برای همه

گوگل Assistant تکامل طبیعی گوگل Now بوده و آینده خوبی دارد، اما در صورتی به آن دسترسی خواهید داشت که گوشی‌های پیکسل را خریداری کتید. طبیعی است که گوگل بخواهد اسمارت‌فون‌های خود را خاص بگرداند، اما با اینکار درصد زیادی از کاربران اندروید را نادیده گرفته است.

گرچه می‌توان آن را در گوشی‌های غیر پیکسل نیز نصب کرد، اما مشکلاتی به وجود می‌آورد که نهایتا آن را بی‌ارزش می‌کند. اگر هم گوگل هوم و هم پیکسل داشته باشید، کمی گیج خواهید شد که فرمان‌های صوتی بر روی هر کدام چگونه عمل خواهد کرد.


عرضه Daydream برای همه

Daydream اولین تلاش واقعی گوگل برای واقعیت مجازی است. اما در حال حاضر تنها چند اسمارت‌فون از آن پشتیبانی می‌کنند. گوشی‌های پیکسل از گوشی‌هایی هستند که با Daydream سازگار هستند، اما کاربران گزارش داده‌اند که تنها پس از ۱۵ دقیقه استفاده، گوشی داغ شده و باید استفاده از واقعیت مجازی را متوقف کنند.

زمانی که از اپلیکیشن‌هایی که نیاز به قدرت پردازشی بالا دارند مانند واقعیت مجازی، استفاده می‌کنید، گرما و داغی چندان جای تعجب ندارد. اما این تغییری در قضیه ایجاد نمی‌کند، گوگل باید به فکر حل این مشکل باشد. بعلاوه، گوگل باید به سازندگان فشار وارد کند تا گوشی‌های بیشتری که سازگار با Daydream هستند، روانه بازار کنند.
منبع: آی تی رسان
برچسب ها: تابناک ، استان ها ، گوگل
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار