فرماندارچرداول گفت:با نگاه سطحی نگری و ارائه آمار صرف نمی توان در ارتباط با مساله مواد مخدر در جامعه به نتیجه مطلوب رسید بلکه باید رویکردی دانش محور و تدابیر عملیاتی برای تحقق برنامه ها، اتخاذ کرد.
کد خبر: ۳۶۲۳۹۱
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۸ 17 January 2017
به گزارش تابناک ایلام؛مراد یگانه روز سه شنبه در دهمین جلسه شورای فرعی هماهنگی مبارزه با مواد مخدر این شهرستان اظهار کرد: در مبارزه با مواد مخدر پیشگیری مقدم بر هر چیز دیگری است لذا دولت می خواهد با اجتماعی کردن آن، به تامین سلامت جامعه کمک کند.
 
وی افزود: دولت بدنبال به روز کردن قوانین و مقررات مبارزه با این بلای خانمانسوز با همکاری مجلس شورای اسلامی است چون قوانین محکم سدی در برابر متخلفان، فروشندگان و عرضه کنندگان مواد مخدر است.
 
یگانه تاکید کرد: اعتیاد یکی از مسائل پیچیده اجتماعی است که فعال کردن و بهره گیری از ظرفیت سازمان های مردم نهاد و غیر دولتی، راهکار مناسبی برای مقابله با این معضل اجتماعی است.
 
وی یادآور شد: با نگاه سطحی نگری و ارائه آمار صرف نمی توان در ارتباط با مساله مواد مخدر در جامعه به نتیجه مطلوب رسید بلکه باید رویکردی دانش محور و تدابیر عملیاتی برای تحقق برنامه ها، اتخاذ کرد.
 
رئیس شورای مبارزه با مواد مخدر شهرستان چرداول گفت: زنان به عنوان مرکز ثقل خانواده و پایه های استوار نهاد خانواده و جامعه نقش مهمی در پیشگیری از اعتیاد مردان دارند.
 
وی با تقدیر از زحمات پلیس مبارزه با مواد مخدر اضافه کرد: با پیگیری و نظارت پلیس در یک ماه گذشته بسیاری از خرده فروشان مواد مخدر در این شهرستان دستگیر و هفت کیلو و 447 گرم انواع مواد مخدر نیز از این افراد کشف و ضبط شد.
 
برگزاری کلاس های آموزشی، تهیه بروشورهای متناسب با مضرات و آسیب‌های مواد مخدر، جمع آوری داوطلبانه معتادان در هشت نقطه شهرستان، نظارت کافی بر سفره خانه ها و جمع آوری قلیان ها، ایجاد پایگاه سلامت اجتماعی، تقویت سمن ها و نهادهای مردمی و نظارت بر فروشندگان مواد بهداشتی، آرایشی و داروخانه های گیاهی از مصوبات این نشست بود.
 
شهرستان 67 هزار نفری چرداول به مرکزیت شهر سرابله در 35 کیلومتری ایلام قرار دارد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار