استاندارایلام گفت:با توجه به اینکه استان های غرب و شمال غرب کشور در این سند بیشتر مورد توجه قرار گرفته اند باید با رایزنی بتوانیم نقش استان های ایلام و خوزستان را در سند کمیته فرهنگی، اجتماعی شورای توسعه و امنیت پایدار غرب کشور پررنگ کنیم.
کد خبر: ۳۶۱۶۶۷
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۵ 16 January 2017
به گزارش تابناک ایلام؛محمدرضا مروارید شامگاه یکشنبه در نشست کمیته فرهنگی، اجتماعی شورای توسعه و امنیت پایدار غرب کشور اظهار کرد: نباید در تدوین این اسناد تنها اهداف فرهنگی و اجتماعی دیده شود چون بدون لحاظ کردن وضعیت اقتصادی، معیشتی و توسعه امکانات زیرساختی بویژه در استان های کمتر برخوردار اهداف پیش رو محقق نخواهد شد.
 
وی افزود: با توجه به اینکه استان های غرب و شمال غرب کشور در این سند بیشتر مورد توجه قرار گرفته اند باید با رایزنی بتوانیم نقش استان های ایلام و خوزستان را در سند کمیته فرهنگی، اجتماعی شورای توسعه و امنیت پایدار غرب کشور پررنگ کنیم.
 
به گفته وی، قرابت فرهنگی و دینی میان مردم ایلام با استان های هم مرز خود در کشور عراق به دلیل 430 کیلومتر مرز مشترک زیاد است که می توان از این ظرفیت برای توسعه ارتباطات در حوزه های مختلف بهره گرفت.
 
مروارید ابراز امیدواری کرد با تخصیص اعتبارهای این سند بتوان بطور عملی برای تحقق اهداف مورد نظر برنامه ریزی کرد.
 
فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام نیز در این نشست گفت: مقابله با توطئه جریان های تکفیری، وهابیت، دراویش و پژاک و تقویت گفتمان انقلاب اسلامی از برنامه های سپاه در چارچوب این سند است.
 
سردار سید صادق حسینی افزود: نهادینه کردن اقتصاد مقاومتی مورد نظر رهبر معظم انقلاب مهمترین راهبردی است که می تواند راهگشا باشد که سپاه امیرالمومنین (ع) تلاش دارد با اعطای تسهیلات مناسب زمینه تقویت توان اقتصادی خانواده های نیازمند و برطرف کردن مشکلات معیشتی آنان را فراهم کند.
 
مدیرکل آموزش و پرورش ایلام نیز در این نشست اظهار کرد: تعمیق باورهای دینی و ارتقای سطح آگاهی های دانش آموزان از خطرهای جریان های انحرافی از رویکردهای این سازمان در چارچوب سند توسعه پادیار غرب کشور است.
 
علی بیرانوند افزود: یکی از برنامه های این سازمان ریشه کنی بی سوادی است که تا پایان امسال جمعیت 10 تا 49 سال بطور کامل باسواد خواهند شد.
 
وی گفت: برگزاری جشنواره های فرهنگی و ورزشی بویژه در نقاط محروم و اجرای کارگاه های آموزشی سبک زندگی اسلامی و معرفی آثار زیانبار آسیب های اجتماعی نیز در دستور کار است.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام نیز در سخنانی گفت: تقویت همگرایی ملی، توسعه متوازن منطقه ای، تقویت باورها و ارزش های دینی از مهمترین اهداف اجرای این سند است.
 
علی محمد نیاکان افزود: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان دبیرخانه این سند آماده دریافت طرح ها و پیشنهادهای دستگاه های اجرایی مختلف به منظور اجرایی کردن اهداف سند توسعه است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار