کد خبر: ۳۶۱۴۲۶
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۲ 16 January 2017
 سرپرست شورای حل اختلاف استان ایلام گفت: از ابتدای امسال تاکنون پنج هزار نفر ساعت بازرسی از شوراهای حل اختلاف این استان صورت گرفته است.


به گزارش تابناک ایلام؛علی اکرم داودی نیا روز دوشنبه  اظهار کرد: این مقدار برابر با یک هزار و 200 ساعت بازرسی است که در نتیجه این اقدام ها 45 مورد نواقص در شعبه ها پس از ارزیابی و بررسی کارشناسی شناسایی و نسبت به رفع آنها اقدام شده است.


وی راه اندازی سامانه مدیریت پرونده های قضایی (سی ام اس) در تمامی شعب شوراهای حل اختلاف، راه اندازی نرم افزار حصر وراثت در تمام شوراهای حل اختلاف حوزه های قضایی استان، راه اندازی و نصب دستگاه های پی سی - پی او اس برای دریافت وجه در شوراهای حل اختلاف و راه اندازی سامانه ثنا در راستای ابلاغ الکترونیک را از جمله فعالیت های صورت گرفته در این شورا اعلام کرد.


سرپرست شورای حل اختلاف استان ایلام افزود: ارائه آموزش به نیروهای فعال در شعب حل اختلاف به منظور افزایش کارآیی از رویکردهای امسال این معاونت بود که این دوره ها در زمینه های آشنایی با طبقه بندی مسائل حقوقی و کیفری، دادخواست اعسار، آشنایی با دعاوی طاری، رسیدگی به درخاست تامین خواسته در شورا، آشنایی با قواعد حاکم بر گواهی و شهادت و فرآیند گردشکار در شوراهای حل اختلاف بوده است.


داودی نیا تشکیل شوراهای حل اختلاف را در کاهش ورودی پرونده ها به محاکم قضایی تعیین کننده دانست و یادآور شد: تقویت شوراهای حل اختلاف و استفاده از ظرفیت بزرگان و ریش سفیدان برای حل و فصل دعاوی مردم علیه یکدیگر به منظور کاهش اطاله دادرسی از اولویت های دستگاه قضایی است./م
ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار