مدیرکل فناوری ارتباطات و اطلاعات استان ایلام گفت:طرح هایی که برای دریافت تسهیلات ارزان قیمت معرفی می شوند باید ثبت شده باشند، تکراری نباشند و از اشتغال زایی و خلاقیت مناسبی نیز برخوردار باشند.
کد خبر: ۳۶۱۱۷۷
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۷ 15 January 2017
عباس بیرامی افزود: کارگاه یک روزه ای برای افراد فعال در حوزه آی تی تشکیل شده تا افراد بر اساس اصول تفاهم نامه ای که تعیین شده اپلیکشن های موبایل و طرح های جدید خود را ارائه کنند.به گفته وی، سقف پرداخت تسهیلات ارزان قیمت برای تولیدکنندگان اپلیکشن های موبایل 150 میلیون ریال و برای دیگر فناوری ها یک میلیارد ریال است.
 
بیرامی تاکید کرد: تاکنون 2 نفر توانسته اند ایده های فناورانه خود را ثبت کنند، در حالیکه اگر 10 نفر پیدا شوند که بخواهند ایده های خود را ثبت کنند دبیرخانه فناوری در استان راه اندازی می شود که این امر از نظر حمایت از طرح ها و ایده ها به نفع استان است.
 
وی در خصوص وجود افراد فناور در استان یادآور شد: شمار زیادی از افراد دارای خلاقیت، ایده و تولید کننده اپلیکشن در استان وجود دارد اما به دلیل بی اطلاعی و طولانی بودن سیکل ثبت اقدام به ثبت ایده های خود در دبیرخانه مرکزی نمی کنند.
 
بیرامی ابراز امیدواری کرد که با حمایت این نهاد از افراد دارای ایده در زمینه فناوری و تولید اپلیکشن های جدید بتوان زمینه را برای فعالیت آنان که توام با تجاری سازی و اشتغالزایی است، فراهم کرد.
 
وی گفت: به تازگی تفاهم نامه ایی برای پرداخت 150 میلیارد ریال تسهیلات با صندوق کارآفرین مهر امید در سطح ملی در بخش فناوری بسته شده که امیدواریم بتوانیم سهم اختصاص یافته به استان ایلام از این محل را هر چه سریعتر جذب کنیم.
 
اکنون بیش از 17 هزار نفر از جوان ایلامی در رشته آی تی فارغ التحصیل شده و دارای مدرک دانشگاهی هستند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار