مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی ایلام گفت: هفت هزار و 500 تن انواع ماهیان سرد و گرم آبی و گونه های بومی از سطح 200 مزرعه پرورش ماهی و رودخانه های استان در سال جاری برداشت شده که نسبت به پارسال 10 درصد افزایش داشته است.
کد خبر: ۳۶۱۱۷۶
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۶ 15 January 2017
به گزارش تابناک ایلام؛رضا سلیمانی اظهار کرد: این مقدار ماهی شامل 762 تن ماهی گرم آبی، 2 هزار و 53 تن ماهی سردآبی و چهار هزار و 701 صید مجاز از سطح رودخانه ها و روان آب های استان است.
 
وی با اشاره به سیاست وزارت جهادکشاورزی مبنی بر توسعه پرورش ماهی در قفس افزود: در استان ایلام به علت نبود دریای آزاد این طرح با استفاده از ظرفیت آبی سدهای استان انجام گرفته و سدهای دویرج و سیمره برای افزایش تولید و پرورش ماهی در قفس ظرفیت های مناسبی دارند.
 
سلیمانی با بیان اینکه امسال 9 مجموعه قفس با گستره یک هزار و 800 متر مربع و ظرفیت تولید 360 تن ماهی در استان مورد استفاده قرار گرفته، گفت: در صورت حمایت در پرداخت تسهیلات و صدور مجوز لازم از سوی نهادهای مرتبط ضمن اشتغال زایی برای افراد جویای شغل سرانه تولید ماهی در استان نیز افزایش می یابد.
 
وی تاکید کرد: با اجرای طرح های مختلف و متنوع در زمینه پرورش ماهی در سدهای استان ایلام این فضاهای آبی توان پرورش ماهی در قفس به بیش از پنج هزار تن را دارا هستند.
 
وی با بیان اینکه یک هزار و 500 نفر در زمینه پرورش ماهی در استان اشتغال دارند، افزود: اجرای مکانیزاسیون مزارع و حمایت از تولید امکان صادرات ماهی به کشورعراق، ایجاد صنایع جانبی و بسته بندی، سردخانه ای و کنسرو سازی و ایجاد اشتغال پایدار در استان را فراهم می کند.
 
 سرانه مصرف ماهی در استان ایلام 6 کیلو و 500 گرم و سرانه مصرف ماهی در کشور 9 کیلوگرم است که با فرهنگ سازی و تبلیغات بیشتر با همکاری رسانه ها به ویژه صدا و سیما می توان سرانه مصرف خانوارهای ایلامی را افزایش داد.
 
مردم استان به دلیل استفاده از گوشت قرمز کمتر گوشت سفید و ماهی استفاده می کنند که با آگاهی و اطلاع رسانی در خصوص مزایای گوشت سفید از جمله ماهی، می توان کم کم ذائقه آنان را به سمت مصرف این مواد غذایی با ارزش تغییر داد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار