مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری ایلام گفت: جریان های سیاسی مختلف با وجود اختلاف در دیدگاه ها و نظرات می توانند با ارائه نکته نظرهای کارشناسی بازوی توانمند مدیران اجرایی برای پیشبرد امور بوده و بسیاری از معضلات و مشکلات جامعه در نتیجه همفکری و تبادل آرای نخبگان قابل حل شدن هستند.
کد خبر: ۳۶۰۶۹۹
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۰ 15 January 2017
به گزارش تابناک ایلام ؛ خیرالله گراوند روز شنبه  اظهار کرد: دولت های مختلف و بویژه حکومت هایی که دارای ویژگی مردم سالاری و حکومتی مبتنی بر آرای عمومی هستند، وظیفه دارند شرایط و لوازم مورد نیاز را برای فعالیت جریان های سیاسی و تشکل های صنفی فراهم کنند.

وی افزود: نقش جریان های سیاسی و تشکل های صنفی در ایجاد شور و نشاط اجتماعی و زمینه سازی برای مشارکت مردم در امور بر هیچ کس پوشیده نیست و با روی کار آمدن دولت یازدهم این رویکرد مورد توجه مسئولان قرار گرفته است تا این گروه ها بتوانند در فضایی آرام و بر طبق موازین قانونی به فعالیت های خود ادامه دهند.
 یادآور شد: دولتمردان تدبیر و امید اعتقاد راسخ دارند

گراوند تاکید کرد: هرچه بتوانیم زمینه رقابت همراه با رفاقت میان گروه های سیاسی و تشکل های صنفی را فراهم کنیم، توسعه همه جانبه کشور در ابعاد اجتماعی ، فرهنگی ، سیاسی و اقتصادی را به دنبال داشته که برآیند آن افزایش کارآمدی و پایداری نظام و ارتقای حس رضایت مندی عموم مردم از فعالیت مسئولان است و رمز موفقیت نظام های مردم سالار نیز در همین موضوع متبلور می شود.

وی اضافه کرد: در جوامعی که نهادهای قدرتمند مدنی ، احزاب و تشکل های صنفی حضور داشته باشند و رقابت ها بر اساس موازین قانونی صورت گیرد، شاهد جوامعی پویا و بانشاط خواهیم بود که در دولت یازدهم نیز این رویه بطور مستمر از سوی مجموعه وزارت کشور دنبال می شود.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری ایلام با اشاره به ابلاغ آیین نامه فعالیت احزاب از سوی رئیس جمهوری طی یکماه گذشته گفت: 35 دفتر فرعی احزاب سیاسی و 18 تشکل صنفی هم اکنون در استان ایلام فعالیت می کنند که یکی از خواسته های همیشگی آنان راه اندازی خانه احزاب برای فعالیت سازماندهی شده و متمرکز آنان بوده است.

گراوند ادامه داد: مجموعه استانداری و بویژه حوزه سیاسی استان نیز در این راستا تلاش دامنه داری را برای شناسایی مکانی به منظور استقرار نمایندگان احزاب و تشکل های استان آغاز کردند که توانستیم در مجموعه فرهنگسرای جوان ایلام مکانی را مالکیت آن متعلق به استانداری است، به منظور حضور نمایندگان احزاب مشخص کنیم.

وی عنوان کرد: بزودی با حضور نمایندگانی از وزارت کشور ، استانداری و تعدادی از اعضای تشکل های سیاسی و صنفی استان این مرکز مورد بهره برداری قرار می گیرد تا در قالب این خانه ، فعالیت این گروه ها به شکل سازماندهی شده انجام و این احزاب بتوانند با تبادل نظر نشست های هماهنگی برنامه های خود را دنبال کنند.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری ایلام گفت: بر اساس قانون عضویت همزمان یک نفر در 2 جریان سیاسی مختلف امکان پذیر نیست چراکه هر حزبی دارای اساس نامه و مرام نامه مختص به خود است که باید در قبال آن نیز پاسخگو باشد.

گراوند با اشاره به اینکه بسترهای لازم برای فعالیت آزادانه و در چارچوب قانون جریان های سیاسی مختلف در دولت تدبیر و امید بخوبی فراهم است، یادآور شد: شورای اجرایی خانه احزاب در استان ها متشکل از هفت نفر است که با رای نسبی مجمع نمایندگان برای یک دوره یک ساله برگزیده می شوند و انتخاب آنها در سال های آینده بلامانع است.

وی ابراز امیدواری کرد با راه اندازی خانه احزاب ایلام شاهد عمق بخشیدن با فعالیت های سیاسی و صنفی احزاب و تشکل های صنفی در استان باشیم، چراکه معتقدیم هرچه بتوانیم مردم را به سمت و سوی کارهای گروهی و تشکیلاتی سوق دهیم، زمینه انتخاب افراد شایسته تر بویژه در زمان انتخابات های مختلف فراهم تر خواهد شد./م
ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار