رئیس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی ایلام گفت: هوای مناطق مختلف این استان از یکشنبه (فردا) با نفوذ سامانه ناپایدار جوی ابری و بارانی است.
کد خبر: ۳۶۰۳۳۰
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۲ 14 January 2017
به گزارش تابناک ایلام ؛ مجتبی میهن پرست روز شنبه اظهار کرد: این سامانه به علت کم قدرت بودن از میزان بارندگی چندان موثری برخودار نیست و پتانسیل بارشی آن متوسط تا ضعیف است.
 
وی افزود: بارندگی این سیستم ناپایدار جوی در نواحی سردسیر و کوهستانی با بارش برف همراه است البته این سامانه ناپایدار جوی روز دوشنبه از آسمان استان خارج و هوای استان دوباره صاف و پایدار می شود.
 
میهن پرست یادآور شد: در گردنه ها نیز پدیده مه گرفتگی رخ می دهد که این مه گرفتگی در گردنه ها به علت اثر سیستم در روزهای یکشنبه و دوشنبه در نقاط مختلف استان ماندگار خواهد بود.
 
وی در خصوص وضعیت دمای هوای استان در روزهای آینده گفت: فردا به خاطر ابرناکی هوا، دمای استان افت نمی کند اما از روز دوشنبه و با خروج سامانه بارشی از آسمان استان، دمای هوای صبحگاهی اندکی کاهش می یابد.
 
به گزارش ایرنا، استان ایلام از ابتدای سال زراعی جاری تا نیمه نخست دی ماه از لحاظ نزولات جوی و بارش باران و برف با 127 میلی متر بارش نسبت به میانگین بلندمدت شاهد کاهش 28 درصدی نزولات بوده است.
 
با توجه به کاهش بارندگی ها در ماه های سپری شده از سال زارعی جاری به ویژه در فصل پاییز از منظر هواشناسی استان ایلام امسال با پدیده خشکسالی مواجه است./م
ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار