مدیرکل اموراجتماعی استانداری ایلام؛
مدیرکل امور اجتماعی استانداری ایلام گفت:توجه بیش از پیش به فضاهای بی دفاع شهری، اصلاح و بهبود آنها می تواند امکان وقوع جرم و آسیب های اجتماعی را در استان کاهش دهد.
کد خبر: ۳۶۰۲۱۵
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۰ 14 January 2017
به گزارش تابناک ایلام؛علی مهرعلیزاده اظهار کرد: طرح جامع شناسایی، ساماندهی و بهسازی فضاهای بی دفاع شهری با هدف پیشگیری، مهار و کنترل آسیب های اجتماعی و جرایم، استفاده بهینه از فضاهای شناسایی شده در صورتی که امکان بهسازی داشته باشد و در نهایت سالم سازی محیط های شهری و زیبا سازی مبلمان شهری در استان اجرایی می شود.
 
وی یادآور شد: فضاهای بی دفاع شهری از جمله بافت‌های فرسوده، ساختمان های متروکه و یا نیمه کاره، زیر گذرپل ها، خیابان ها، محل عابر پیاده، اماکنی که دید کافی ندارند و بوستان هایی است که از نظر برخورداری از ویژگی های نامطلوب کالبدی، فیزیکی شرایط لازم برای بروز و اشاعه آسیب های اجتماعی و جرایم در آنها فراهم است.
 
وی تاکید کرد: توجه بیش از پیش به این فضاها و اصلاح و بهبود آنها می تواند امکان وقوع جرم و آسیب های اجتماعی را در استان کاهش دهد.
 
مدیرکل امور اجتماعی استانداری ایلام گفت: در شناسایی فضاهای بی دفاع شهری از اطلاعات نهادهای متولی همچون نیروی انتظامی و شهرداری استفاده شده و بحث ساماندهی و بهسازی این فضاها با مشارکت نهادهای مردمی در دستور کار کمیته ارتقا امنیت اجتماعی استان قرار گرفته است.
 
مهرعلیزاده اضافه کرد: شهروندان نیز می توانند در صورت وجود این نقاط در محل زندگی خود، مورد را با مراجعه به شهرداری و نیروی انتظامی اطلاع رسانی کرده و به تکمیل بانک اطلاعاتی و رفع مشکلات موجود کمک کنند.
 
وی میل و انگیزه، مهارت و ابزار و موقعیت مناسب را سه زمینه اصلی بروز جرم در جامعه عنوان و اظهار کرد: اگر فضاهای بی دفاع شهری ایمن سازی شده و امنیت ارتقا یابد دست کم یک سوم از زمینه های لازم برای وقوع جرم و آسیب های اجتماعی از بین می رود.
 
وی تاکید کرد: همانطور که فضاهای شهری می توانند با برنامه ریزی و طرح ریزی صحیح محل بروز و نمود فضایل انسانی باشند از جهت دیگر می توانند از طریق رها شدگی در برنامه ریزی ها و طرح ریزی های نادرست و سادهانگارانه به مکان بروز انواع جرایم شهری تبدیل شود./ف
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار