امام جمعه ایلام؛
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت:ارتحال عالم ربانی، مجاهد خستگی ناپذیر، یار دیرین امام و رهبری ضایعه جبران ناپذیری برای انقلاب و نظام و ملت ایران است.
کد خبر: ۳۵۹۸۴۶
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۳ 13 January 2017
به گزارش تابناک ایلام؛حجت الاسلام و المسلمین محمدنقی لطفی در خطبه های نماز جمعه شهر ایلام به حضور میلیونی مردم در مراسم تشییع پیکر آیت الله هاشمی اشاره و اظهار کرد: این مراسم میلیونی بار دیگر وحدت و همبستگی مردم قدرشناس ایران اسلامی را نشان داد.
 
وی افزود: ارتحال عالم ربانی، مجاهد خستگی ناپذیر، یار دیرین امام و رهبری ضایعه جبران ناپذیری برای انقلاب و نظام و ملت ایران است، این مرد بزرگ از پیشکسوتان دوران مبارزات علیه رژیم ستم شاهی بود و در این عرصه کارنامه بسیار درخشان و ارزشمندی دارد، ایشان از ستون های انقلاب و از شخصیت های بی بدیل و تأثیرگذار در عرصه های سیاسی، فرهنگی، امنیتی و اقتصادی پس از پیرزی انقلاب بودند.
 
خطیب جمعه ایلام تاکید کرد: ارتباط عمیق و دلدادگی به امام و رهبری تا آخرین لحظات عمر پر برکت آیت الله هاشمی رفسنجانی در وجود ایشان موج می زد و وسوسه خناسان نتوانست ایشان را از امام ، انقلاب و رهبری جدا کند.
 
حجت الاسلام لطفی یادآور شد کرد: یکی از ویژگی های این روحانی عالیقدر ارادت و اخلاص به ساحت قدسی ائمه معصومین (ع) بود و ذکر مصیبت در عزاداری برای حضرت صدیقه کبری (س) و سید الشهداء (ع) و چشمان اشکبار او فراموش شدنی نیست.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود بر مقابله تهاجمی با بدعهدی های آمریکایی ها در توافق برجام تاکید کرد و اضافه کرد: هر جا در مقابل آنها رویکرد محکمی داشته ایم، توانسته ایم آنها را وادار به عقب نشینی کنیم.
 
امام جمعه ایلام ادامه داد: آمریکایی ها تاکنون به تعهدهای خود عمل نکرده و ساختار تحریم ها نیز حفظ شده است که همین عامل بار دیگر اعتماد به شیطان بزرگ را زیر سوال می برد.
 
حجت الاسلام والمسلمین لطفی گفت: نباید در برخورد با آمریکایی ها و صهیونیزم بین الملل از موضع انفعال و ضعف وارد شویم، انقلابی عمل کردن در سیاست خارجی و روابط بین الملل، روش امام راحل و رهبر حکیم انقلاب بوده است و عامل پیشرفت نظام و انقلاب در عرصه های مختلف فرهنگی، سیاسی و اقتصادی نیز همین عامل بوده است.
 
وی همچنین به شهادت حضرت فاطمه معصومه (س) اشاره و تاکید کرد: ایشان از منزلت و جایگاه والایی نزذ ائمه معصومین (ع) برخوردار است که از مهم ترین فضائل ایشان انتساب به بیت وحی و رسالت و امامت است و با وجود آنکه تنها 28 سال عمر پربرکت ایشان طول کشید ،اما در کسب مقام های معنوی و کمالات انسانی به درجه بسیار والایی دست یافت و می طلبد دختران جامعه اسلامی با تاسی به ایشان در زندگی فردی و اجتماعی خود حرکت کنند.
 
نماینده ولی فقیه در استان ایلام تشکیل شورای انقلاب در 24 دی سال 57 به فرمان امام راحل (ره) اشاره کرد و گفت: اعضای اصلی این شورا از شخصیت های تاثیرگذار در پیروزی و ادامه راه انقلاب بودند و این نهاد توانست جریان انقلاب و قیام مردم را به شایستگی زیر سایه رهنمودهای حضرت امام تنظیم و هدایت کند./ف
برچسب ها: تابناک ایلام
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار