مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق ایلام ازتوزیع 2 هزار و 425 پنل خورشیدی برای استفاده در مناطق عشایر نشین استان خبرداد.
کد خبر: ۳۵۹۰۴۵
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۰ 12 January 2017
انرژی تجدید پذیر به نوعی از انرژی می‌گویند که منبع تولید آن نوع انرژی، بر خلاف انرژی‌های تجدید ناپذیر (فسیلی) قابلیت آن را دارد که توسط طبیعت در یک بازه زمانی کوتاه مجددا به وجود آمده یا به عبارتی تجدید شود.
 
به گزارش تابناک ایلام؛هادی شیرخانی اظهار کرد: امسال 2 هزار و 425 دامدار و کوچ‌ رو از صنعت برق خورشیدی برخوردار خواهند شد که به نوعی توفیق محسوب می‌شود که علاوه بر روستاها، عشایر کوچروها نیز از نعمت برق بهره‌مند شوند.
 
وی افزود: تجهیزات مورد نیاز برای نصب وسایل مورد نیاز این تعداد عشایر و دامدار خریداری شده و تا قبل از آغاز دهه مبارک فجر تحویل متقاضیان خواهد شد.
 
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان ایلام یادآور شد: این پنل ها برق مورد نیاز خانوارهای عشایری را در بخش رفاهی از جمله روشنایی و تامین برق لوازم خانگی و اطلاع رسانی را تامین می کند.
 
شیرخانی تاکید کرد: متقاضیان درخواست پنل های خورشیدی تنها 15 درصد هزینه آن را می پردازند و 85 درصد باقی هزینه آن توسط شرکت توانیر پرداخت می شود.
 
وی گفت: همچنین در جریان بازدید کارشناسان وزارت نیرو از روستای توه سیه در شهرستان ایوان و روستای کوه نشین در شهرستان دره شهر با احداث و نصب پنل خورشیدی در این 2 روستا نیز موافقت شد که مقدمات کار آنها در دست اجرا است./ف
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار