مردم شهرستان های مختلف استان ایلام روز چهارشنبه با حضور در آیین های گرامیداشت ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی یاد این یار دیرین امام و انقلاب را گرامی داشتند.
کد خبر: ۳۵۹۰۰۸
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۵ 11 January 2017
به گزارش تابناک ایلام؛معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان ایلام در جمع مردم دهلران گفت: هاشمی رفسنجانی کوه صبر در مقابل موافقان و مخالفان بود، هاشمی در دوران حیات خود ثابت کرد که عالمی بزرگ و با وسعت درونی زیاد بود که قدرت هضم حرف موافقان و مخالفان را داشت و این را ثابت کرد.
 
حجت الاسلام حشمت اله رستمی با اشاره به اینکه خداوند به مردان بزرگ سعه صدر می دهد، افزود: این مرد بزرگ در مقابل خوشی و ناخوشی ها کوه صبر بود و در مقابل تخریب کنندگان و سرزنش کنندگان واکنش احساسی نداشت چون هدفش حفظ و تقویت انقلاب، اسلام و نظام بود، همان چیزی که از پیامبر(ص) آموخته بود.
 
معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان هاشمی را یکی از 20 شخصیت معاصر دانست و افزود:امروز سران کشورها هم به مناسبت درگذشت این مرد بزرگ پیام تسلیت داند و ابراز همدردی کردند.
 
وی به زحمات و تلاش ها و تحمل سختی ها توسط این شخصیت بزرگ برای اسلام و انقلاب اشاره و گفت: اگر تاریخ را از صدر اسلام تاکنون مطالعه کنیم می بینیم که در راس هر انقلابی چه آن انقلاب دینی باشد و چه غیردینی فردی با هوش و درایت و ضریب نفوذ معنوی وجود دارد و در انقلاب های دینی این مهم پررنگ تر است.
 
رستمی گفت: در انقلاب اسلامی نیز زمانی که آیت الله هاشمی رفسنجانی در دروس حوزوی مجتهدی به نام امام خمینی(ره) حضور یافت و به کسب علم پرداخت لذا این بزرگوار یعنی هم بنیانگذار انقلاب و هم هاشمی رفسنجانی به این نتیجه رسیدند که علم نباید فقط در کلاس درس بماند بلکه باید به حرکت جامعه و خروج آن از رکود و حرکت در مسیر پویایی جامعه باشد.
 
وی نه تنها در جنگ بلکه در مذاکرات با دیگر کشورها نیز چیره دست و خبره بود و امروز می بینم که بسیاری از کشورها درگذشت این مرد بزرگ را تسلیت گفته و خبر فوت ایشان در صقحه اول روزنامه ها، شبکه های ماهواره ای و خبرگزاری ها پوشش می دهند چون طبق نظرسنجی ها ایشان در سنوات قبل یکی از 20 شخصیت دوران معاصر بوده اند.
 
حجت الاسلام رستمی اظهار کرد: آرزوی وی ایجاد وحدت بود و همیشه بر وحدت و اعتدال و میانه روی تاکید داشت و علی رغم تلاش ها برای به حاشیه بردن ایشان با سعه صدر و صبوری تحمل کردند و راه درست را در پیش می گرفت.
 
وی به کتب و آثار هاشمی رفسنجانی اشاره و گفت: هاشمی سیاست مدار و دین مداری تام و تمام بود و در دوران ریاست جمهوری بدلیل کلنگ زنی و بهره برداری از پروژه های عمرانی مهم و تاثیر گذار در کشور به سردار سازندگی مشهور شد.
 
وی بر لزوم دوری از اختلافات تاکید کرد وافزود: آنچه باید بیاموزیم دوری از اختلافات و بویژه اختلافات سیاسی شکننده است و بخاطر ملت و نظام اخلاق را زیر پا نگذاریم و وقتی هاشمی رفسنجانی یار دیرین امام و انقلاب و پرچمدار انقلاب است باید اخلاق مدار باشیم.

آبدانان
فرماندار شهرستان آبدانان گفت: ولایت فقیه ستو ن و خیمه مطمئن انقلاب اسلامی ایران است
 
مجید عسگری در نشست شورای اداری این شهرستان با تسلیت رحلت جانکاه حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران از ابتدای پیروزی و شکل گیری تاکنون استوانه های بسیار سخت و سترگی مثل حضرت امام (ره)، شهیدان بهشتی ، رجایی و مطهری را از دست داده است که جایشان تا آخر عالم خالی است.
 
وی با اشاره به سوابق مبارزاتی و هم سنگری مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی با مقام معظم رهبری، افزود: رهبر عزیز انقلاب به عنوان یک ذخیره الهی و ستون سترگ و خیمه انقلاب اسلامی، سکان این نظام الهی را در ید قدرت خدایی خود دارند و بحول و قوه الهی، قطار انقلاب اسلامی ملت شریف ایران را در صراط مستقیم و به سمت و سوی توسعه پایدار و دستیابی به اهداف عالیه خود هدایت می کند.
 
فرماندار آبدانان، مردم را سرمایه ماندگار نظام دانست و اضافه کرد: مراعات حقوق شهروندی و تکریم ارباب رجوع، مهمترین رسالت قانونی همه مدیران اداری است که تخلف از آن مستوجب برخورد شدید قانونی است.
 
وی دهه فجر انقلاب اسلامی را منشع تحول و عید بزرگ ملت ایران عنوان کرد و گفت: همه ادارات و سازمان های دولتی و تشکل های مردمی باید با بکارگیری کلیه امکانات، نیروی انسانی و تدارکاتی خود، این ایام خجسته را با عظمت و شکوه برگزار کنند.
 
وی خدمات دولت تدبیر و امید را بی بدیل و کم سابقه دانست و یادآور شد: مدیران ادارات و اصحاب رسانه باید برای ایجاد نشاط و امید در بین جامعه، خدمات و عملکرد دولت کریمه جمهوری اسلامی را به اطلاع مردم برساند./ف
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار