موسس باشگاه سوارکاری حریر ایلام گفت: تاکنون پنج میلیارد ریال برای تاسیس و راه اندازی این باشگاه هزینه شده و برای تکمیل و تجهیز کامل به حمایت مالی مسئولان و نهادهای مختلف نیاز دارد.
کد خبر: ۳۵۹۰۰۷
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۸ 11 January 2017
به گزارش تابناک ایلام؛زینب قدمی اظهار کرد: مجوز تاسیس این باشگاه در سال 83 صادر شد اما بدلیل کمبود اعتبار، شرایط مالی و کارشکنی برخی ادارات و عدم همراهی آنها، تیر ماه امسال فعالیت خود را آغاز کرد.
 
وی افزود: با وجود هزینه های زیادی که از محل سرمایه گذاری بخش خصوصی برای راه اندازی این باشگاه شده ولی همچنان نیمه تمام است و نیازمند کمک مالی برای کامل شدن، است.
 
قدمی تاکید کرد: این باشگاه در زمینی به گستره یک هکتار ساخته شده و برای خاکریزی آن 2 میلیارد ریال هزینه شد و تنها با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام برای دریافت تسهیلات به صندوق کار آفرینی امید (مهر رضا) معرفی شدیم و از این محل یک میلیارد ریال تسهیلات دریافت کردیم.
 
موسس باشگاه سوارکاری حریر ایلام تاکید کرد: این باشگاه در حال حاضر با وجود داشتن مشکل انشعاب آب و برق برای تهیه آب از تانکر و برای تامین و توزیع برق نیز از موتور برق استفاده می کند.
 
وی با بیان اینکه سوارکاری یک ورزش مهیج و پرطرفدار است، گفت: با وجود کمبود امکانات در این زمینه استقبال فراوانی بویژه از سوی بانوان از این ورزش شده است.
 
به گفته وی، هدف ما رفع نواقص باشگاه، فعال شدن هیات سوارکاری در استان ایلام و اطلاع رسانی برای جذب علاقه مندان به این رشته ورزشی مهیج است.
 
قدمی یادآور شد: در حال حاضر تعداد ورزشکاران ثابت این باشگاه 30 نفر است که در فصل تابستان این تعداد 80 نفر بود اما در فصول پاییز و زمستان با توجه به سردی هوا و باز شدن مدارس و مراکز آموزش عالی این تعداد کاهش یافته است.
 
وی با بیان اینکه این باشگاه 18 راس اسب در اختیار قرار دارد، افزود: باشگاه از اسب هایی که صاحبان آنها به هر عنوان قادر به نگهداری آنها نیستند نیز در ازای پرداخت هزینه، مراقبت و نگهداری می کند.
 
وی آموزش به علاقه مندان سوارکاری در باشگاه را شامل 10 جلسه به مدت 30 تا 45 ساعت اعلام کرد و گفت: شهریه برای افراد شش تا 12 ساله 2 میلیون و 500 هزار ریال و افراد بالای 12 سال سه میلیون و 500 هزار ریال است ضمن اینکه 2 مربی نیز کار آموزش علاقه مندان را بر عهده دارند.
 
قدمی یکی از راه های توسعه این ورزش را برگزاری و اعزام به مسابقات کشوری دانست و اضافه کرد: با فعالیت مجدد هیات سوارکاری در صدد هستیم با آموزش مناسب سوارکاران را برای اعزام به مسابقات بهمن ماه آماده کنیم.
 
وی یادآور شد: حمایت اداره کل ورزش و جوانان و سایر ارگان ها در پیشبرد این ورزش تاثیر گذار است هر چند این اداره کل در حد توان این باشگاه را یاری کرده است، اما این حمایت ها جوابگوی کمبودهای این ورزش نیست./ف
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار