امام جمعه آبدانان آیت الله هاشمی را نمونه و نماد وحدت ملی دانست و اظهار کرد: این یار سفر کرده علیرغم نامهربانی های سال های اخیر و توسعه بداخلاقی های سیاسی توسط برخی از جریان های تندرو داخلی و خباثت های دشمنان خارجی، اما همواره مجری امر رهبری و سرباز پای کار ولایت بود و اجازه هیچگونه بهره برداری سیاسی به معاندان نداد.
کد خبر: ۳۵۸۲۵۵
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۲ 10 January 2017
به گزارش تابناک ایلام؛حجت الاسلام حسین حاجیلری روز سه شنبه در مراسم بزرگداشت ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی که با حضور بی نظیر و وصف ناپذیر اقشار مختلف مردم در مسجد صاحب الزمان (عج) شهر آبدانان، از خدمات مفید و ماندگار این مبارز خستگی ناپذیر تجلیل کرد.
 
وی اظهار کرد: این روحانی فاضل و مجاهد مبارز در دوران مبارزات سیاسی قبل از انقلاب و براندازی نظام فاسد ستم شاهی و و فراز و فرودهای سخت حین و بعد از انقلاب اسلامی در اوج اخلاص و فداکاری در کنار امام پشت سر مقام معظم رهبری مراتب اخلاص و ولایت پذیری خود را در عرصه های مختلف به اثبات رسانید.
 
حجت الاسلام حاجیلری مجاهد آیت الله مرحوم هاشمی رفستجانی برای بقای انقلاب اسلامی را مثال زدنی و ماندگار توصیف کرد و افزود: مراتب فضل و فقاهت و اوج ایثار و دلبستگی حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی به انقلاب، اسلام، امام، مردم و ولایت فقیه در متن پیام مهم و پر محتوای مقام معظم رهبری معلوم و مبرهن و مایه درس و عبرت برای همه مردم و جریان های سیاسی بود تا از دایره اعتدال و موقعیت شناسی خارج نشوند.
 
امام جمعه آبدانان با تشریح آیاتی از قرآن کریم، مرگ را پرده ای از فرایند زندگی انسان دانست و اضافه کرد: این فقید سعید یکی از نوادر حوزه های علمیه قم بود که در محضر امام (ره) تربیت یافته و با فداکاری و از خودگذشتگی، ارادت قلبی خود را به مردم و محبت وافر خویش را نسبت به ایران اسلامی به منصه ظهور رسانید.
 
فرماندار آبدانان نیز در این مراسم گفت: واژهای متعدد و آرایه های ادبی توسط سخنوران بزرگ قادر به توصیف فضایل این یار دیرین امام و انقلاب اسلامی نیست.
 
مجید عسگری افزود: آیت الله هاشمی رفسنجانی به گواه تاریخ و تصدیق مردم، یکی از سابقون صالح انقلاب اسلامی و سرباز فداکار امام و رهبری بود که هیچگاه از دایره اسلام، مصلحت نظام و منافع مردم خارج نگردید.
 
 وی آیت الله هاشمی را نمونه و نماد وحدت ملی دانست و اظهار کرد: این یار سفر کرده علیرغم نامهربانی های سال های اخیر و توسعه بداخلاقی های سیاسی توسط برخی از جریان های تندرو داخلی و خباثت های دشمنان خارجی، اما همواره مجری امر رهبری و سرباز پای کار ولایت بود و اجازه هیچگونه بهره برداری سیاسی به معاندان نداد.
 
مردم ولایتمدار شهرستان آبدانان از نخستین ساعات صبح سه شنبه از شهر و روستاهای دور و نزدیک با چشمانی اشکبار و تصاویر آیت الله هاشمی در دست، نهایت عشق و ارادت خود را به این اسوه صبر و جهاد و مقاومت به نمایش گذاشتند.
 
پخش نماهنگ، سوگواری، قراعت شعر، ایراد سخنرانی و وداع با نماد آیت الله حاج شیخ اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام از برنامه های جانبی این مراسم بود.
 
حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی شامگاه یکشنبه 19 دی به علت عارضه قلبی در سن 82 سالگی دعوت حق را لبیک گفت و به دیار باقی شتافت.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار