رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت ایوان گفت: در این شهرستان 28 واحد صنعتی وجود دارد که 12 واحد صنعتی بدلایلی نیمه فعال هستند که بزودی و با دریافت تسهیلات حمایتی دولت به چرخه تولید باز می گردند.
کد خبر: ۳۵۶۹۲۵
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۱ 08 January 2017
به گزارش تابناک ایلام؛امیدعلی عزتی با بیان اینکه تلاش می کنیم همه واحدهای غیرفعال و نیمه فعال به چرخه تولید بازگردند، افزود: پرونده این واحدها برای استفاده از تسهیلات حمایتی دولت به بانک های عامل ارسال شده است.

عزتی تاکید کرد: از جمله واحدهای شاخص فعال در این شهرستان کارخانه سولفات پتاسیم با اشتغالزایی 50 نفر است که برای تکمیل آن 30 میلیارد ریال نیاز است.

به گفته وی، همچنین راه اندازی فاز دوم کارخانه نورد نیز با ظرفیت اشتغالزایی 90 نفر با 80 درصد پیشرفت فیزیکی به 100 میلیارد ریال نیاز دارد که امیدواریم با حمایت بانک ها این تسهیلات در اختیار این واحدها قرار گیرد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت ایوان یادآور شد: علاوه بر واحدهای تولیدی در شهرک صنعتی ایوان 10 واحد نیز خارج از این شهرک با اشتغالزایی بیش از 100 نفر هم اینک در حال فعالیت هستند.

وی با اشاره به احداث کارخانه آرد ایوان گفت: این کارخانه با 80 درصد پیشرفت فیزیکی بهمن ماه امسال به بهره برداری می رسد که امسال 15 میلیارد ریال تسهیلات برای تکمیل به این کارخانه تخصیص یافته است.

عزتی با بیان اینکه بهره برداری از این کارخانه باعث اشتغالزایی 10 نفر می شود، افزود: با بهره برداری از این واحد تولیدی با افزایش ظرفیت تولید و افزایش شاغلان می توان بخش زیادی از آرد تولیدی این کارخانه را به کشور عراق صادر کرد.

وی اضافه کرد: در مجموع در بخش صنعت این شهرستان 300 نفر به صورت مستقیم در واحدهای صنعتی و تولیدی مستقر در شهرک و ناحیه صنعتی مشغول کار هستند.
شهرستان ایوان با جمعیت 55 هزار نفری در 35 کیلومتری شمال ایلام قرار دارد.


منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار