بهادری گفت؛
رئیس سازمان نظام مهندسی ایلام گفت: در سال های اخیر صنعت ساختمان در استان با کاهش تقاضا و در نتیجه رکود ساخت و ساز مواجه شده است.
کد خبر: ۳۵۶۸۵۶
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۰ 08 January 2017
به گزارش تابناک ایلام؛منصور بهادری افزود: متغیرهای زیادی در این زمینه دخیل است، اینکه انبوه سازان در بازار رکود زده تمایلی برای سرمایه گذاری ندارند و با توجه به شرایط موجود اگر سرمایه خود را در بانک بگذارند سودآوری بیشتری از ساخت و ساز دارد.
 
رئیس سازمان نظام مهندسی ایلام یادآور شد: اگر چه دولت گام های خوبی در خصوص رونق صنعت ساختمان برداشت و با افزایش میزان تسهیلات جهت احیای بافت های فرسوده شرایط خاصی را در نظر گرفت اما با این وجود هیچ کدام از مردم و سرمایه گذاران این استان تمایلی برای حضور در این عرصه ندارند.
 
بهادری با اشاره به اینکه در حال حاضر صنعت ساختمان سودده نیست و هیچ رونقی در بازار مسکن وجود ندارد، افزود: در شرایط فعلی، مردم نیز ترجیح می دهند که پولشان را به جای وارد کردن به بازار کسب و کار در بانک نگه دارند و خطر نکنند.
 
وی نیاز مسکن استان را سالانه پنج هزار واحد اعلام کرد و گفت: کسانی که به سازمان نظام مهندسی مراجعه می کنند تنها هدف شان احداث مسکن بعنوان سر پناه است و هیچ نگاه سرمایه گذاری در این حوزه ندارند.
 
رئیس سازمان نظام مهندسی ایلام یادآور شد: اقتصاد پویا در این خصوص بسیار نقش دارد مقوله اقتصاد همانند یک انسان به عنوان یک موجود زنده تلقی می شود وقتی که یک جا لنگ بزند سایر قسمت ها نیز دچار مشکل می شوند.
 
بهادری اضافه کرد: در مجموع می توان گفت رونق یک کشور در تمامی بخش ها بستگی به اقتصادی پویا دارد، اقتصاد هم خود به عواملی داخلی و خارجی تکیه دارد.
 
وی افزود: در حوزه داخل باید سیاست گذاران (مجلس و وزارت راه و شهرسازی) مصوباتی را این خصوص ارائه دهند که بازار صنعت ساختمان از حالت رکود خارج شود.
 
وی افزود: در حوزه خارجی نیز می توان گفت که تا زمانی که تحریم ها برداشته نشود و ثبات اقتصادی در کشور حکفرما نباشد نمی توان شاهد رونق اقتصادی در این حوزه بود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار