استاندار ایلام گفت:احزاب مختلف همواره تلاش می کنند تا با پیروزی در انتخابات آرا و نظرهای موافق خود را اجرایی کنند، ولی موفقیت یک حزب لزوما به تحقق اهداف آنان نمی انجامد ضمن اینکه برخی اوقات برخی جریان های سیاسی با وجود شکست در انتخابات، می توانند اهداف خود را اجرایی کنند.
کد خبر: ۳۵۶۵۲۹
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۱ 07 January 2017
به گزارش تابناک ایلام ؛ محمدرضا مروارید شامگاه شنبه در نشستی با نمایندگان تشکل های صنفی و احزاب سیاسی استان ایلام اظهار کرد: به هر میزان آستانه تحمل احزاب و جریان های سیاسی افزایش یابد و انتقادها در فضایی سالم و با رعایت انصاف و اخلاق صورت گیرد، امیدواری برای رفع کاستی های جامعه و مشکلات مردم بیشتر خواهد شد.

وی افزود: نمایندگان احزاب سیاسی وفادار به آرمان های نظام و انقلاب با وجود داشتن گرایش های فکری مختلف همگی در یک موضوع که تلاش برای توسعه همه جانبه کشور و خدمت به مردم هستند، اتفاق نظر دارند ولی در راه و شیوه رسیدن به این هدف اختلاف هایی ممکن است، باشد که طبیعی است و تجربه نیز نشان داده که در فضای گفت و گو و تبادل نظر می توان به نتایج مثبت تری برای رفع مشکلات رسید.

مروارید با بیان اینکه تفاوت آرا نباید باعث شود که در مباحث راهبردی نظام که منافع ملی را در پی دارد تشکیک ایجاد کنیم، تاکید کرد: ، بنابراین ممکن است در نحوه این حضور اختلافاتی وجود داشته باشد ولی در کلیت موضوع هیچ گروهی مشکلی ندارد.

به گفته وی، در مساله توافق برجام نیز ممکن است برخی جریان های سیاسی در نحوه اجرای برخی مفاد آن اختلاف نظر داشته باشند البته مجموعه نظام بر اجرای آن توافق نظر داشتند ولی نباید اجازه دهیم دشمن از این مسائل و اختلافات سوء استفاده کند.

وی اضافه کرد: تمامی جریان های سیاسی در مسائل اقتصادی باید با نقد کارشناسی و دلسوزانه بازوی مدیران در حل و فصل مشکلات باشند و نباید تنها به فکر مچ گیری برای تخریب رقیب و پیروزی احتمالی در انتخابات آینده باشند.

مروارید گفت: مجموعه مدیریتی استان ایلام و نمایندگان مجلس باید در مسائلی که به توسعه ایلام مربوط است با کنار گذاشتن احتلافات در یک صف واحد قرار گرفته و با همفکری و تلاش همه جانبه مشکلات موجود را کاهش دهند.

استاندار ایلام با اشاره به انتخابات مهم سال آینده افزود: نمایندگان احزاب و جریان های سیاسی باید در راستای ترغیب مردم به مشارکت حداکثری که خواسته همیشگی رهبر معظم انقلاب است در انتخابات آینده گام بر دارند ضمن اینکه در این همه پرسی جریان های سیاسی می توانند به جذب نیروهای جدید پرداخته و فعالیت های تشکیلاتی خود را توسعه دهند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ایلام نیز در این نشست اظهار کرد: فعالیت سیاسی بدون رعایت اخلاق تنها نوعی سیاسی کاری است.

حسین کلانتری با اشاره به فعالیت 350 سازمان مردم نهاد در این استان افزود: تنها در سه سال گذشته به اندازه هشت سال گذشته زمینه برای شکل گیری و فعالیت های این سازمان ها فراهم شده است.

وی یادآور شد: منشور حقوق شهروندی تدوین و از سوی رئیس جمهوری ابلاغ و در اختیار عموم مردم قرار گرفت هر چند برخی عنوان می کنند که ارائه این منشور اهداف تبلیغاتی برای انتخابات دارد در حالیکه بیش از 2 سال و نیم برای تدوین مفاد آن کار کارشناسی در دولت صورت گرفت تا این منشور زمان آماده شود.

معاون استاندار ایلام به دستاوردهای دولت یازدهم در این استان اشاره و تاکید کرد: بودجه این استان در سال 92 حدود یک هزار و 500 میلیارد ریال بود که در سال 93 به 10 هزار میلیارد ریال رسید که در تاریخ استان بی سابقه است ضمن اینکه از مجموع 360 هزار زمین کشاورزی قابل کشت استان تنها 73 هزار هکتار به شکل آبی کشت می شد که با اجرایی شدن طرح سامانه گرمسیری این مقدار با افزایش 2 برابری به بیش از 150 هزار هکتار می رسد.

کلانتری یادآور شد: یکی از خواسته های همیشگی جریان های سیاسی فعال استان تشکیل خانه احزاب بود که با تلاش های صورت گرفته مکان مورد نظر تهیه و مراحل تجهیز آن در دست اقدام است و بزودی شاهد استقرار نمایندگان احزاب در این مکان خواهیم بود.

سرپرست فرمانداری ایلام نیز در این دیدار تضارب آرا و وجود اختلاف نظر را امری طبیعی در کشورها دانست و گفت: ادبیات گفتمانی و تحمل نظرهای مخالف در جامعه ایران در ابتدای راه است.

معروف بسطامی افزود: باید با آسیب شناسی دلایل این امر به سمت راهکارهای برطرف کردن آن و نهادینه کردن فرهنگ تحمل مخالف بویژه در میان نخبگان سیاسی حرکت کنیم.
در این نشست نمایندگان جریان های سیاسی و تشکل های صنفی استان ایلام نیز به بیان دیدگاه های خود برای توسعه استان در حوزه های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی پرداختند./م
ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار