سرلشگر رضایی:
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت:فتح میمک را می توان به تنهایی سند تاریخی رشادتها و دلیرمردی های عشایر استان ایلام دانست.سرزمین ایلام سرزمین خاطرات فراموش نشدنی غیورمردانی است که در طول تاریخ از سرزمین خود دفاع کرده و درزمان انقلاب و جنگ تحمیلی شایستگی و شهامت خود را به نمایش گذاشتند.
کد خبر: ۳۵۵۹۶۷
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۰۲:۳۰ 07 January 2017
به گزارش تابناک ایلام ؛محسن رضایی در مراسم سالروز آزادسازی میمک گفت: در روز های اول دفاع مقدس تمام عشایر ایلام مناطق زندگی خود را ترک نکرده و به دفاع از مرزها پرداختند. در حالی که ارتش و سپاه در مرزها مستقرنشده بودند همین عشایر سلحشور در مرز حاضر شدند وبا ارتش رژیم بعث به مقابله پرداخته و افتخار فتح میمک را به نام خود ثبت کردند.
 
14 روز قبل از آغاز جنگ  در کرمانشاه و خوزستان،دشمن بعثی به ایلام و منطقه ی میمک حمله کرده و ارتفاعات مهم این منطقه را تسخیر کرد.ولی هنوز سه ماه از این تجاوز نگذشته بود که غیورمردان ایل خزل به همراه دیگر ابلات استان ایلام در 19 دیماه 59 میمک را از چنگال متجاوزین آزاد کردند.
 
سرلشگر رضایی ادامه داد: مردم استان ایلام خصوصا ایل خزل و دیگر ایلات استان از ملکشاهی و ارکوازی و دیگر طوایف به صورت خود جوش با تکیه به غیرت خود برای دفاع از خاک کشور و استانشان بسیج شده در جبهه نبرد حضور یافتند.غیورمردان ایل خزل به دلیل اشرافیت کاملی که بر منطقه داشتند از لحاظ شناسایی کمک بسیار بزرگی برای دیگر همرزمان خود بودند.
 
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در نتیجه ی این رشادتها در 19 دی ماه 59 حدود 3ماه بعد از شروع جنگ عشایر منطقه ساماندهی شده و با حضور ارتش به فرماندهی امیر طرابی و رشادتهای شهید کشوری عرصه را بردشمن تنگ کرده و در نهایت با کمک چشمگیر ایل خزل در شناسایی و خط شکنی و همراهی دیگر ایلات میمک آزاد شد.
 
رضایی متذکر شد:من خودم عشایرزاده هستم و به عشایر بودنم افتخار میکنم.در جنگ 8 ساله نقش عشایر بسیار چشمگیر و تاثیرگذار بود.
 
رضایی در بخش دیگری از سخنان خود به اقتدار مثال زدنی جمهوری اسلامی در منطقه اشاره کرد و افزود:اقتدار ایران اسلامی لازم است و ما نیازمند اقتدار هستیم . بدون سلاح نمیتوانیم زندگی کنیم  و امنیت ما با اقتدار می باشد کشوری که دارای اقتدار نباشد با چالش امنیتی جدی مواجه می شود.دیپلماسی اقتدار می خواهد ،صلح اقتدار می خواهد.تفکر بعضی براین است که صلح با گفت وگو به دست می آید ،درست است اما در صلح گفت وگو مهم است اما پشتوانه صلح اقتدار است .

وی متذکر شد: ما موشک را برای صلح  و آزادی می خواهیم . عده ای می گویند چرا ایران نیروی مسلح قوی دارد ؟ نیروی مسلح می خواهیم که تکفیری ها و حامیان آنها را به زانو در بیاوریم. شکی نیست که داشتن نیروی مسلح قوی لازمه ایجاد صلح و ثبات و امنیت است.همین قدرت جمهوری اسلامی امروز دشمن را در دمشق و عراق و حلب و غزه به زانو درآورده است.
 
سردار رضایی در بخش دیگری از سخنان خود به مردمی بودن انقلاب و حکومت ایران اسلامی اشاره کرد و گفت :مردمی بودن نکته دوم است .انقلاب اسلامی مردم را دوباره به صحنه ای اداره کشور بازگرداند. مردم ما در زمان طاغوت در هیچ صحنه حضور نداشتند.
 
وی ادامه داد:ولی متاسفانه در عرصه ی اقتصادی هنوز این مردم شریف ایران اسلامی با مشکلاتی مواجه هستند.باید با برنامه ریزی های دقیق و تکیه بر تولید داخلی اقتصاد ایران اسلامی را تقویت کرد.امروز پروژه های بزرگی در زمینه تامین آب مورد نیاز کشاورزی در استان ایلام در حال انجام بوده و باید زمینه برای استفاده بهینه مردم از این پروژه ها فراهم شود.باید در این منطقه بازارچه مرزی ایجاد شده و مردم بتوانند به تجارت و داد و ستد در بازارچه بپردازند.


رضایی تصریح کرد:نکته سومی که از جنگ آموختیم ،دیپلماسی در گفتگو با گرگ ها است.آدمی که با گرگ ها صحبت میکند باید دستش پر باشد .نمی توان با دستان خالی با گرگها سر میز مذاکره نشست ،و صحبت کردن و مذاکره در بعضی مواقع لازم است . برجام نمونه بارز مذاکره کردن با گرگها بود.اگر ما با دست خالی به پای میز مذاکره می رفتیم یقینا موفقیتی هم اگر حاصل شده است به دست نمی آمد.
 
سردار رضایی بیان داشت :جمهوری اسلامی هیچگاه خوهان قطع گفتگو با جهان نبوده و نخواهد بود.ما اسرائیل را یک غده ی سرطانی دانسته و هیچگاه به آمریکا اعتماد نخواهیم کرد.
 
سرلشگر محسن رضایی در فصل آخر سخنان خود خطاب به حکام مزدور سعودی گفت : سرنوشت شما بسیار نکبت بار تر از صدام کافر خواهد بود.روز فرا خواهد رسید که شما در نقشه های شوم و شیطانی که به همراه آمریکا و اسرائیل کشده اید گرفتار شده و تاوان همه جنایاتی که بر علیه مردم منطقه انجام داده اید را پس خواهید داد./م
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار