مدیر درمان تامین اجتماعی استان ایلام گفت: احداث این مرکز درمانی با توجه به اهمیت مرز مهران و تردد زائران عتبات عالیات در دستور کار سازمان قرار دارد هر چند احداث اینگونه مراکز شرایط خاص از جمله وجود 40 هزار نفر جمعیت را نیاز دارد در حالیکه مهران تنها 29 هزار نفر جمعیت دارد.
کد خبر: ۳۵۴۷۲۴
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۴ 04 January 2017
 
به گزارش تابناک ایلام ؛دکتر لاله ماژین با اشاره به اینکه زمین این درمانگاه خریداری شده است، افزود: این زمین به متراژ 2 هزار و 317 مترمربع با اختصاص چهار میلیارد و 750 ریال اعتبار از راه و شهرسازی خریداری شده و اجاره آن به شرط تملیک است.
 
به گفته وی، نقشه این مرکز آماده و هم اکنون در مرحله رفع ایرادها است ضمن اینکه پیمانکار ساخت این مرکز درمانی نیز مشخص شده و در سال 96 ساخت آن آغاز می شود.
 
دکتر کریم لاله ماژین روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: اکنون در برخی تخصص های خاص از جمله زنان و زایمان، اطفال و بیهوشی با کمبود پزشک برای ارائه خدمات تخصصی به بیمه شدگان زیر پوشش مواجه هستیم.
 
وی افزود: باید با استفاده از روش ها و مکانیزیم های مختلف برای کمبود پزشکان متخصص برخی رشته های پر تقاضا استفاده کنیم تا افراد زیر پوشش بتوانند از خدمات این پزشکان در استان بهره مند شوند.
 
دکتر لاله ماژین یادآور شد: هم اکنون یک جراح عمومی، یک متخصص چشمف یک متخصص پاتولوژی و یک متخصص بیهوشی با تامین اجتماعی طرف قرارداد هستند و به بیمه شدگان خدمات درمانی ارائه می کنند.
 
به گفته وی، همچنین یک جراح عمومی، یک چشم پزشک، یک متخصص گوش، حلق و بینی، یک متخصص کلیه و مجاری اداری و یک متخصص داخلی نیز به صورت ساعتی با تامین اجتماعی قرارداد همکاری دارند.

 بیشترین خدمات رسانی در بخش پزشک عمومی
مدیر درمان تامین اجتماعی در خصوص پذیرش بیماران زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی در مراکز درمانی این استان گفت: سال گذشته بالاترین حجم مراجعه به پزشک عمومی در کشور با 14.7 درصد مربوط به بیماران در این استان بوده است.
 
وی تاکید کرد: در بخش ویزیت پزشک متخصص میزان پذیرش بیماران 3.4 درصد بود که این پذیرش ها در سال جاری به پنج درصد رسید و تا پایان سال و با افتتاح بیمارستان تامین اجتماعی ویزیت بیماران توسط این پزشکان افزایش خواهد یافت.
 
دکتر لاله ماژین از دیگر اقدام ها را بکارگیری دکتر داروساز به عنوان مسئول فنی داروخانه در هر شیفت کاری اعلام کرد و یادآور شد: هم اکنون دکتر داروساز در همه داروخانه های استان حضور دارند.

 طح تحول سلامت
دکتر لاله ماژین افزود: از ابتدای طرح تحول سلامت تا مهر ماه امسال، یک هزار و 210 میلیارد ریال در استان ایلام هزینه درمان غیر مستقیم دارندگان دفترچه بیمه تامین اجتماعی شد.
وی تنها اشکال طرح تحول سلامت را فشار مضاعف مالی به سازمان تامین اجتماعی دانست و یادآور شد: در کشور نزدیک به شرکت 19 بیمه گر فعالیت می کنند ولی بیشترین بار مالی بر تامین اجتماعی وارد شده است.
 
مدیر درمان تامین اجتماعی استان ایلام گفت: با انعقاد تفاهم نامه بین سازمان تامین اجتماعی، وزارت بهداشت و بانک رفاه توانستیم از طریق اخذ تسهیلات از این بانک، 60 درصد بدهی های خود به دانشگاه علوم پزشکی را پرداخت کنیم.
 
به گفته وی، از ابتدای طرح تحول سلامت با همکاری 375 مرکز طرف قرارداد دولتی، خصوصی، دانشگاهی و کلینیک توانستیم خدمات شایانی به جامعه زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی در استان ارائه کنیم.
 
وی با بیان اینکه این موضوع باعث کاهش بار مراجعه به بیمارستان ها و مراکز غیر سازمانی شد، از اهداف سازمان تامین اجتماعی را خدمت رسانی به جامعه زیر پوشش در همه مراکز درمانی دانست.
 
دکتر لاله ماژین گفت: مدیریت درمان استان ایلام دارای 2 مرکز درمانی دی کلینیک و یک مرکز درمانی در دهلران با تمام امکانات است و با راه اندازی بیمارستان تامین اجتماعی تا پایان سال 95 بار مراجعه بیمه شدگان به مراکز درمانی دیگر کاسته می شود.
 
وی با بیان اینکه هیچ کمبودی در مراکز ملکی سازمان در بخش دارو و تجهیزات نداریم، اظهار کرد: طبق بخشنامه ها و قراردادهای مختص سازمان، تامین اجتماعی با یک سری از داروهای خارجی قرارداد ندارد و آنها را پشتیبانی مالی نمی کند.


حذف دفترچه های کاغذی
وی حذف دفترچه های درمانی فعلی را از دیگر برنامه های تامین اجتماعی اعلام کرد و یادآور شد: این نهاد بزرگ غیر دولتی که نصف جمعیت کشور را زیر پوشش خود دارد در آینده ای نزدیک برای ارائه خدمات بهتر به بیمه شدگان دفترچه های کاغذی را حذف و با تبدیل آن به دفترچه های الکترونیکی گامی بلند در راستای دولت الکترونیک بر می دارد.
 
دکتر لاله ماژین اضافه کرد: این کار نقش مهمی در تسهیل در ارائه خدمات درمانی و دارویی به بیمه شدگان و سهولت دسترسی آنها به مراکز درمانی و پزشکان خواهد داشت.

 فعالیت های فرهنگی
وی در خصوص فعالیت های فرهنگی تامین اجتماعی گفت: بازدید دانش آموزان از مراکز درمانی به منظور آشنایی آنها با بخش ها و حوزه های درمانی و بیمه ای و تغییر نگرش آنها و همچنین آشنایی شان با حق و حقوق خود در دست انجام است./م
 
ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار