استاندار ایلام روز سه شنبه دردیدار با معاون وزیر جهاد کشاورزی، مدیران عامل بانک های کشاورزی و ایران زمین،خواستار تامین اعتبار طرح های پمپاژ آب زمین های کشاورزی استان از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی شد که با کلیات آن موافقت گردید.
کد خبر: ۳۵۴۵۰۶
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۳ 04 January 2017
به گزارش تابناک ایلام؛در این دیدارمقرر شد سه هزار میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت به کشاورزان استان ایلام پرداخت شود.
 
همچنین مقرر شد تا پایان دی ماه کمیته ای با حضور نماینده تام الاختیار بانک ایران زمین، وزارت جهاد کشاورزی و استانداری ایلام تشکیل شود تا در خصوص مدل پرداخت این تسهیلات تصمیم گیری کنند.
 
کلیات پرداخت این میزان تسهیلات به کشاورزان استان تصویب شد و در آینده نزدیک نیز جزییات مربوط به آن با برگزاری نشست هایی بین نمایندگان تام الاختیار مشخص خواهد شد.
 
استاندار ایلام گفت: درصدی از سود این تسهیلات توسط دولت پرداخت می شود و مابقی آن نیز که زیر 15 درصد است توسط خود کشاورزان دریافت کننده تسهیلات، پرداخت می شود.

محمدرضا مروارید همچنین با حضور در ساختمان وزارت نیرو در تقاطع بزرگراه کردستان - نیایش با حمید چیت چیان وزیر نیرو نیز در خصوص حل مشکلات فاضلاب های شهری این استان و رودخانه های مرزی دیدار و گفت و گو کرد.
 
در این دیدار وزیر نیرو در خصوص بررسی ویژه مشکلات مربوط به فاضلاب شهرهای ملکشاهی، ایلام و چوار و تامین اعتبار آن از محل اسناد خزانه اسلامی و همچنین جابجایی روستاهای پایین دست سد سیمره دستور لازم را صادر کرد.

محمدرضا مروارید استاندار، شاپور پولادی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و سیدکمال الدین میرجعفریان مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام عصر سه شنبه با عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی دیدار و در خصوص مسائل و مشکلات حوزه راه و شهرسازی این استان رایزنی و گفت و گو کردند.
 
در این نشست با تامین اعتبار و اجرایی شدن قطعه اول جاده ایلام – مهران (مهدی آباد - سه راهی ماربُره) بطول ۱۰ کیلومتر موافقت شد، پرداخت مطالبات پیمانکار بیمارستان ۳۷۲ تختخوابی ایلام و تسریع در تکمیل عملیات اجرایی این مرکز درمانی از دیگر مصوبات این نشست بود.
 
دستور تعیین تکلیف پیمانکار تونل قلاجه ایوان، سومین دستاورد دیدار امروز استاندار با وزیر راه و شهرسازی بود همچنین پرداخت مطالبات پیمانکار تونل کبیرکوه و شروع عملیات اجرایی بخش باقی مانده از این طرح از دیگر درخواست های استاندار ایلام از وزیر راه و شهرسازی بود که با موافقت وی همراه شد.
 
پیگیری شروع عملیات اجرایی راه‌آهن ایلام نیز از دیگر مطالبات استاندار ایلام از وزیر راه و شهرسازی بود که آخوندی دستور لازم را در این زمینه صادر کرد، تسریع در عملیات راهسازی حمیل - کرمانشاه یکی دیگر از خواسته های مروارید از وزیر راه و شهرسازی بود که در این مورد نیز، آخوندی دستور لازم را صادر کرد./ف
برچسب ها: تابناک ایلام
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار