کد خبر: ۳۵۳۷
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۸ 08 February 2015

دبیرشورای عالی انقلاب فرهنگی درمورد بررسی حکم رئیس دانشگاه تهران گفت: ان‌شاءالله جلسه شورا در هفته آینده تشکیل می شود و نتیجه هرچه شد اعلام می کنم.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، مخبر درفولی در مراسم افتتاح و رونمایی از دستاوردهای جدید حوزه علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی در جمع خبرنگاران درمورد عدم تشکیل جلسه شورا در هفته گذشته گفت:به دلیل برنامه های متراکم روسای قوا برای دهه فجر امکان تشکیل جلسه وجود نداشت و ان‌شاءالله جلسه هفته آینده تشکیل می شود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی درمورد بررسی حکم رئیس دانشگاه تهران اظهار کرد: هفته آینده من دستورش را اعلام میکنم و نتیجه هرچه شد اعلام میکنم.

قائم مقام رییس دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه علوم پزشکی گفت: همانطور که می‌دانید حوزه علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی در چند صباح گذشته شکل و ساختار خودش ر ا پیدا کرده است و تحول عظیمی در حوزه پزشکی را دنبال می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایسنا، دکتر لاریجانی در مراسم افتتاح و رونمایی از دستاوردهای جدید حوزه علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: تعداد زیادی از پروژه‌ها در دانشگاه آزاد اسلامی با همت مدیران این دانشگاه در حال افتتاح است و امروز هم به صورت نمادین برخی از این پروژه‌ها را افتتاح خواهیم کرد.

قائم مقام رییس دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه علوم پزشکی با تاکید بر اینکه بحث تربیت نیروی انسانی بحث بسیار مهمی است، اظهار کرد: دانشگاهها مکلف تربیت نیروی انسانی هستند و دانشگاه آزاد اسلامی نقش آفرینی بسیاری در تربیت نیروی انسانی در کشور داشته است.

وی با اشاره به اینکه بودجه دانشگاه آزاد اسلامی غیردولتی است، گفت: این کار آسانی نیست که دانشگاهی با بودجه غیردولتی در کشوری مانند ایران بتواند سومین دانشگاه برتر جهان را از طریق بالاترین تعداد دانشجوی حضوری کسب کند.

افزایش تعداد اعضای هیات علمی علوم پزشکی آزاد به 2000 نفر
لاریجانی با بیان اینکه از فعالیت دانشکده پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی 30 سال می‌گذرد، افزود: امروز 90 واحد دانشگاهی وجود دارد که بین یک تا 10 رشته پزشکی را به دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی ارائه می‌کنند. امیدواریم تعداد اعضای هیات علمی این دانشگاه را به بیش از 2000 نفر برسانیم.

قائم مقام رییس دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه علوم پزشکی با تاکید بر اینکه دانشگاه باید مسیر روشنی را طی کند، گفت: سیاست‌های دانشگاه به سیاست های کلان کشور بر می‌گردد. سیاست‌های سلامت توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی ارائه شد که ما ترجمان آن را به عنوان سیاست‌های محوری خود قراردادیم.

وی ادامه داد: یکی از مزیت‌های دانشگاه آزاد در مقابل 2500 واحدغیرانتفاعی موجود در کشور دارا بودن حوزه پزشکی است که این امر هم هزینه زیادی دارد و هم اگر به درستی پیش برویم یک برند برای دانشگاه است.

قائم مقام رییس دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه علوم پزشکی با تاکید بر اینکه ساماندهی حوزه پزشکی کار آسانی نیست، اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم کیفیت‌های خود را ارتقا دهیم. در حوزه آموزش، پژوهش و خدمات سلامت باید افرادی حضور داشته باشند که به هویت ایرانی و اسلامی خود افتخار کنند. دانش علوم جدید ما فقط دانش غربی نیست بلکه میراث مکتوب علوم و فنون در تمدن اسلامی است.

لاریجانی به رونمایی از کتاب میراث مکتوب علوم و فنون در تمدن دوره اسلامی اشاره کرد و گفت: این کتاب که امروز رونمایی می‌شود دارای 12 عنوان و 27 جلد است.

قائم مقام رییس دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه علوم پزشکی ادامه داد: با توافق دانشگاه آزاد اسلامی و وزارت بهداشت در شورای گسترش دانشگاه آزاد راهبرد آموزش به تصویب رسید که طبق آن بتوانیم با دانشگاه‌های علوم پزشکی مستقر در تهران رشته‌های Ph.D و فوق تخصصی را پیش ببریم.

وی در ادامه به اقدامات انجام شده در این دانشگاه اشاره کرد و گفت: دانشکده داروسازی دامغان افتتاح شد و برای افتتاح آن 100 میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است. همچنین دانشکده طب سنتی و دوره‌های وابسته در شورای گسترش دانشگاه تصویب شد.

قائم مقام رییس دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه علوم پزشکی با بیان اینکه برای برنامه‌های کیفی دانشگاه تلاش زیادی انجام می شود، گفت: این موضوع نیاز به فرصت دارد. پیدا کردن هیات علمی در همه شهرهای کشور آسان نیست.

لاریجانی ادامه داد: زمانی دانشگاه آزاد با وجود نقش آفرینی‌هایی که داشت به حساب نمی‌آمد اما امروز وزارت بهداشت پذیرفته است که این دانشگاه در حوزه علوم پزشکی می‌تواند نقش آفرینی کند و به عنوان یکی از 10 قطب برگزیده برای آزمون های جامع علوم پزشکی نقش آفرینی کند.

واگذاری کلاس های پرستاری دانشگاه آزاد به کشورهای همسایه
قائم مقام رییس دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه علوم پزشکی با اشاره به فعالیت‌های بین‌المللی دانشگاه، گفت: اکنون حدود 600 دانشجوی خارجی در مجموعه دانشگاه آزاد تحصیل می‌کنند. همچنین قصد داریم قراردادی با کشورهای همسایه ببندیم که بر اساس آن برخی از کلاس‌ها مانند کلاس‌های پرستاری را برای آنها برگزار کنیم. همچنین امیدواریم تعداد قابل توجهی از دانشجویان خارجی را در دانشگاه داشته باشیم.

وی با بیان اینکه تجهیز مراکز وابسته به دانشگاه از امروز آغاز می شود، گفت: در حوزه آموزش پزشکی دانشگاه آزاد باید مسیر ارتقای خود را طی کند. این دانشگاه از نظر ده‌ها صاحب‌نظر در حوزه پزشکی در قالب استاد بهره‌مند است. در سال جاری همایشی با حضور بیش از 1000 دانشجوی برتر برگزار شد که برگزاری این همایش به طور سالیانه ادامه پیدا می‌کند. همچنین جشنواره علوم پزشکی لقمان حکیم هر سال در شهریور برگزار می شود.

راه اندازی 50 مرکز تحقیقاتی در حوزه علوم پزشکی
قائم مقام رییس دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه علوم پزشکی از راه‌اندازی 50 مرکز تحقیقاتی خبر داد و گفت: امیدواریم این مراکز گسترش پیدا کند. همچنین 240 شبکه مجازی آزمایشگاه تحقیقاتی در سطح دانشگاه امروز راه‌اندازی می شود.

لاریجانی از اجرای طرح دانشگاه سالم خبر داد و گفت: طرح دانشگاه سالم مبنی بر ایجاد بسته ارائه خدمات سلامت در واحدهای دانشگاهی تدوین و به واحدها ابلاغ شد که شاهد افتتاح بسیاری از آنها هستیم. همچنین زمینه ارائه خدمات در مراکز درمانی دانشگاه با تسهیلات ویژه برای اعضا فراهم شد.

قائم مقام رییس دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه علوم پزشکی در پایان از خرید 13 دستگاه آمبولانس خبر داد گفت: ما می توانیم با تلاش جدی دانشگاه آزاد را به قطب منطقه‌ای در حوزه علوم پزشکی تبدیل کنیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار