درحالیست در پاره ای از مواردنیز این ماموران زحمت کش !بمنظور رسانه ای نمودن خود با ژست وظیفه شاسی در کنار این گونه ها عکس برداری کرده وبه مدد فضای مجازی در آنی دنیارا درجریان عمل ایثارگرانه خود قرار می دهند!
کد خبر: ۳۵۳۰۶۸
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۷ 01 January 2017
تابناک ایلام::در مملکت ما برای هر کدام از دستگاهها وسازمانها وظایف خاصی تعریف شده است،آنان بایستی در قبال  انجام وظایف ذاتی محول شده ،حساسیت بیشتری به خرج داده وبه خوبی از عهده آنها برآیند.
اصولا در این سازمانها دریافت حقوق ومزایا وحق ماموریت ودهها امتیاز دیگر، صرفا بخاطر انجام این وظایف تعیین شده و درصورت اهمال در انجام امورات محوله ووظایف سازمانی ،باید از نظر شرعی واخلاقی درخصوص دریافتی های خود تشکیک کنند.البته اگر وجدانی برای این کار وجود داشته باشد!
 
برای پاره ای از این سازمانها حسب مورد، وظایف تخصصی وفنی خاصی در نظر گرفته شده است که بدلیل بهره مندی پرسنل آنها از فن وتخصص لازم ،ورود افراد عادی وفاقد تخصص چندان به صلاح نیست ،اما گاها نیز مشاهده می شود افراد عادی جامعه با احساس مسئولیت در مقابل وظایفی که متولیان آن نسبت به انجام درست آن دچار اهمال وسستی شده ،براساس یک وظیفه اخلاقی برآمده از وجدان کاری واخلاقی ؛در مقابل این کوتاهی ها سکوت نکرده وبا تلنگری  سعی دارند آنان را به انجام وظایف خود آگاه نموده ویا وادار به انجام وظیفه نمایند.
 
یکی از این سازمانها ودستگاهها که در امر حفاظت وصیانت از حیات وحش و ایجاد محیطی آرام و قابل زیست برای تمام جانداران اعم از انسان ووحوش گمارده شده است ،سازمان حفاظت از محیط زیست است ،سازمانی که براساس وظیفه ذاتی خود با بکارگیری روشهای تخصصی وعلمی روز ،موظف به حفاظت از محیط زیست و بقای گونه های جانوری خصوصا جانداران در معرض انقراض است.
 
هرچند با وجود مسایل ومشکلات متعدد سازمان حفاظت از محیط زیست استان توانسته است با حداقل امکانات و نیروی انسانی در مواجهه با مسایل ومشکلات سد راه محیط زیست جانوری وانسانی تا حدودی به درستی به وظایف خود جامه عمل بپوشاند اما این نقصان ها نمی تواند به بهانه ای برای چشم پوشیدن از انجام وظایفشان در حمایت وحفاظت از گونه های جانوری در استان مبدل شود.
 
دربسیاری از موارد مشاهده می شود که شهروندان ودوستداران طبیعت ومحیط زیست در مواجهه با گونه های جانوری بیمار و زخمی ،برای نجات این جانداران به سازمان حفاظت از محیط زیست مراجعه وگاها ماموران این سازمان از تحویل این گونه هاخودداری می کنند، این درحالیست در پاره ای از مواردنیز  این ماموران زحمت کش !بمنظور رسانه ای نمودن خودبا ژست وظیفه شاسی، در کنار این گونه ها عکس برداری کرده وبه مدد فضای مجازی در آنی دنیارا درجریان عمل ایثارگرانه خود قرار می دهند!
 
 این روزها ساکنین یکی از روستاهای شهرستان چرداول در کنار جاده ارتباطی، به یک پهله عقاب نیمه جان مواجهه می شود که احتمالا براثر برخورد با خودروهای عبوری دچار جراحت شده است.
 
این روستایی وظیفه شناس باانتقال این پرنده شکاری به منزل ،اقدامات اولیه برای نجات این پرنده را به عمل آورده و بنا به گفته ایشان ،بارها با اداره محیط زیست شهرستان چرداول وسازمان استان تماس برقرار نموده؛ اما متاسفانه ماموران حفاظت محیط زیست به راحتی از کنار این مساله زعم آنان کوچک !اما مهم گذشته وحاضر به تحویل ودرمان این پرنده بخت برگشته نشده اند!
 
این شهروند چرداولی در گفتو با خبرنگار تابناک گفت:چند روز پیش این پرنده زخمی را کنار جاده پیدار کرده وبرای درمان آن را به منزل انتقال دادم .بدلیل نداشتن امکانات درمانی وبمنظور درمان ورهاسازی این پرنده کمیاب به دامن طبیعت بارها با ماموران محیط زیست شهرستان واستان تماس گرفتم اما کسی حاضر به اجابت درخواست ما نشد.
 
وی ادامه داد:برای من جای سوال است که دستگاهی که تنها وظیفه آن حفاظت از جانداران وگونه های جانوری است چرا در مقابل این موضوع مهم کوتاهی می کنند.
 
به گفته این دوستدار طبیعت ،مدیر محیط زیست شهرستان چرداول نداشتن ماموریت را دلیلی برای عدم حضور خود بمنظور تحویل ودرمان این پرنده زیبای شکاری اعلام کرده اند.حال جای بسی تعجب دارد که ماموران دستگاهی که تنها وظیفه آنان حفاظت از جان گونه های جانوری تعریف شده است ،حتی حفظ جان وحوش زبان بسته را به گیرودار و بروکراسی های ناسالم اداری گره زده اند!
 
به این عقاب زبان بسته هم سفارش می کنیم تا امضاء شدن حکم ماموریت رییس اداره محیط زیست چرداول ،نفس های خود را نگه دارند !!


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار