ما در استان ایلام در كمتر مقاطعی این چنین شاهد فضای آرامش و اتحاد در بین مسئولین مختلف بوده‌ایم. اما متأسفانه عده‌ای معدود، منافع‌شان در فضای آرام و بدون تنش تأمین نشده و از چند ماه قبل به دنبال آمدن یا نیامدن یك مسئول به یك مراسم بوده و برای آن خط و نشان می‌كشند.
کد خبر: ۳۵۰۰۰۲
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۲ 27 December 2016
تابناک ایلام ؛دکتر حشمت اله عسگری::اجرا و پیشبرد توسعه و اقتصاد مقاومتی مدنظر مقام معظم رهبری نیازمند تلاش همه‌جانبه و به نوعی جهاد همگانی است و این مهم حول محور اجماع و وحدت و نه تفرقه و انزوا محقق می‌شود. بنای توسعه نیز جز با اتحاد و همدلی در نظام اسلامی و همگرایی نیروهای مختلفی كه هركدام در تلاش‌اند باری از مفهوم توسعه را بردارند، ساخته نخواهد شد.
 
بالاخره به‌طور طبیعی تفاوت در دیدگاه‌ها و افكار در مملكت وجود دارد، اما هیچگونه اختلاف‌نظری راجع به اصول اساسی انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران و تعریف واژه‌هایی چون حق و باطل وجود ندارد. اینكه كسی بگوید یك عده صاحب اصلی این نظام هستند و یك عده دیگر نباید هیچ نقشی در این نظام داشته باشند به قطع و یقین قابل قبول نبوده و قطعاً سلیقه یك عده خاص نمی‌تواند بر كل نظام حاكم شد
 
اینكه یك نفر بخواهد بجای دستگاه قضا و دستگاه حاکمیت اقدام به طرد یك تفكر و یا یك فرد از جامعه كند، مطمئناً خلاف قانون عمل نموده و مردم نیز آنرا نخواهند پذیرفت. اگر كسانی واقعاً دغدغه ولایت فقیه را دارند، اگر كسانی دغدغه توسعه نظام اسلامی و استان ایلام را دارند و اگر واقعاً می‌پذیرند كه این كشور دشمن‌های قسم‌خورده دارد و كسانی به آن چشم طمع دوخته‌اند، نباید هیچگونه را فرصتی برای مانور و سوءاستفاده در اختیار بدخواهان و فرصت‌طلبان قرار دهند.
 
كشور ما امروز بیش از هر زمان دیگری به آرامش نیاز دارد و بالاخره آقای روحانی با حمایت‌ها و هدایت‌های مقام معظم رهبری و با درایتی كه داشته‌اند، ارتباطات خوبی را هم با قوای دیگر و هم با مراجع و علما برقرار كرده‌اند. فضای تفرقه و دو بهم‌زنی هیچگاه از طرف هیچ كسی بویژه از طرف ائمه‌جمعه و خصوصاً حضرت آیت‌الله لطفی مورد تأیید نبوده و نمی‌باشد. آیت‌الله لطفی هیچگاه اهل تقابل و فاصله‌گرفتن از مجموعه مدیریتی استان در ادوار مختلف و خصوصاً این مقطع نبوده است؛ كما اینكه اگر اختلافاتی نیز بین افراد دیگر وجود داشته است، خود ایشان با نیتی خیر و سازنده پادرمیانی كرده و قضایا را رفع و رجوع كرده‌اند.
 
كشور ما و بویژه استان ما كه مسائل و مشكلات جدی‌تری دارد، برای رفع موانع و حركت در مسیر توسعه به آرامش همراه با كار و تلاش نیاز دارد. درست نیست این همه كار كه در این دولت و نظام انجام گرفته و یا در حال انجام است، بواسطه چهار جمله احساساتی و تند و تیز تحت‌تأثیر قرار بگیرند. كسانی آگاه باشند كه به قطع و یقین، فضای تنش و بحران‌آفرینی، فضای بٌرد و توسعه استان نخواهد بود. بدون شك كسانی كه در این دو بهم‌زنی‌ها و حاشیه‌سازی‌ها نقش دارند، در عدم توسعه‌یافتگی 37 سال گذشته‌ی ایلام هم بی‌تأثیر نبوده‌اند و اگر تاریخ گذشته استان را ورق بزنیم، همین افراد و یا اینچنین حركاتی هستند كه بخاطر پیشبرد اغراض شخصی خود در مسیر توسعه استان اخلال ایجاد كرده‌اند.
 
الان و در حالی‌كه آقای استاندار با انگیزه فراوان مشغول رایزنی‌های گسترده برای اجرا و انجام برنامه‌های اساسی در استان هستند، عده‌ای تلاش می‌كنند تا با چند جمله حاشیه‌ای فكر ایشان را به خود مشغول كرده و یا از انگیزه او در ادامه مسیر بكاهند. مطمئناً شركت نكردن یك مسئول در مراسم 9 دی به معنای پذیرش باطل و یا هر آنچه كه دیگران می‌گویند نیست. اینكه عده‌ای بیایند و از چند ماه قبل، فضا را برای یك مقام مسئول سنگین نمایند، به دور از انصاف است و شاید هم اینگونه حركات و فضاسازی‌ها در ابراز این اظهارنظر توسط استاندار محترم بی‌تأثیر نبوده است.
 

سؤالی كه در اینجا مطرح می‌شود این است كه چرا در سال‌های گذشته این مشكلات را نداشتیم؟ باید گفت كه بالاخره در آستانه انتخابات هستیم و این موضوع در شكل‌گیری اینگونه حركات بی‌تأثیر نیست و مردم باید به این نكته توجه داشته باشند كه عده‌ای در این مقطع حساس تلاش می‌كنند تا دولت، مسئولین و مردم را به حاشیه بكشانند. البته این مسئله طبیعی است چون منفعت عده‌ای در تداوم فعالیت این دولت نیست و خوشبختانه مردم هم از این مسئله غافل نیستند.
 
مردم به‌خوبی می‌دانند كه مهندس مروارید از جنس نظام و انقلاب است و مطمئناً این همفكری و هماهنگی كه بین ائمه‌جمعه و خصوصاً امام جمعه محترم ایلام، استاندار پرتلاش و مسئولین استان وجود داشته، نه تنها كمرنگ نخواهد شد بلكه بعد از 9 دی نیز انشالله همان وحدت و همدلی تقویت خواهد شد و همه‌ی مسئولین در كمال آرامش برای توسعه استان شانه به شانه هم حركت خواهند كرد./م
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۷
آقای دکتر ماکه نفهمیدیم شمااصولگرایی یااصلاح طلب توروخدا تکلیفمان مشخص کن.نوکرتم طرفدار هردوطرف
پاسخ ها
یک نفر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۹
در سالهای اخیر افکار عمومی مردم استان، دستخوش تفکراتی شده است که انجام یا سرانجام حرکات و منافع را متوجه گرایش حزبی می دانند. به یقین می توان گفت؛ کسانی که داعیه حزبی دارند به هیچ وجه با خصلت و خاصیت و همچنین فلسفه وجود حزب در جامعه آگاه نبوده و نیستند.
متأسفانه تفکر غالب در استان؛ وصول کلیه مطالبات شخصی از مسئولین دولتی است و فردگرایی و بی توجهی به مسائل استان حاکم شده است.
تعویض پست های مدیریتی به واسطه رشوه دادن به نمایندگان محترم مجلس یا داشتن گرایش حزبی، باعث سرخوردگی افراد لایق و ایجاد آنارشی در دستگاه های دولتی و تضعیف فعالیت بخش خصوصی شده است.
اگر به فعالیت سیاسیون و حزبی های استان نیک بنگرید، متوجه خواهید شد که جزء رسیدگی به امور شخصی و تصاحب پست و مسئولیت هیچ قدمی برای سایر افراد جامعه نداشته و ندارند.
آیا فعالان سیاسی ایلام از هر دو طیف چپ و راست روزمه کاری خوبی داشته اند؟
سخن در باب مسئله حزب در استان بسیار زیاد است، اما .....
شهروند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۰
خخخخ ....جناب عسگری شما که تا دیروز اصولگرا بودین !!!!! دوزیستان سیاسی :-):-):-) واقعا که نان به نرخ روز خورین شما آقای عسگری !!!! زشته به خدا زشت......
همشهری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۰
خداوند شر هر چه آدم دو رو و حقه باز را از سر این مردم کم کند !! دو رویی هم حدی داره جناب
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار