نظر نمایندگان اصلاح طلب مجلس درباره انتخابات شورای شهر؛
انتخابات شورای شهر قدری با انتخابات مجلس متفاوت است اما الگو های مختلفی در حال بررسی است و بعد از آنکه الگوی مناسب انتخاب شد و سیاست های کلی را برگزیدند وارد مرحله بعد می شوند.
کد خبر: ۳۴۴۸۴۵
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۰۰:۴۸ 18 December 2016
پس از کسب موفقیت های نسبی نمایندگان اصلاح طلب در مجلس شورای اسلامی، از جمله تصاحب اکثریت هیات نظارت بر انتخابات شوراها، در حال برنامه ریزی برای تصاحب کامل کرسی های شورای شهر در شهر های مختلف کشور و بخصوص در کلان شهر ها هستند.

به گزارش «تابناک»؛ تحلیل های متفاوتی از موفقیت های جناح اصلاحات در مجلس وجود دارد. برخی ها بر این اعتقاد هستند که بر خلاف ادعاهای گذشته، باید گروه های رقیب باور کنند که معادلات سیاسی عوض شده و اکثریت در دست امیدی هاست.

برخی ها نیز اعتقاد دارند که پس از پیروزی در انتخابات سال 92 و انتخابات اسفند ماه گذشته مجلس شورای اسلامی همبستگی بین طیف های مختلف اصلاح طلبی بیشتر شده و می توانند در معادلات سیاسی کشور اثرگذار باشند.

اکنون با ترکیبی که در هیات نظارت وجود دارد قطعا افراد سرشناس جناح اصلاح طلبان دیگر دغدغه رد صلاحیت نخواهند داشت و با اعتماد به نفس بیشتری وارد انتخابات این شوراهای شهر خواهند شد.

بهرام پارسایی از اعضای منتخب هیات نظارت بر انتخابات شوراها نیز پیش از این در این باره گفته بود، اعضای انتخاب شده تصمیمی جز اجرای قانون نخواهند داشت. به هر حال اگر موانعی بود و افرادی بدون مدارک قانونی و بدون استناد به استعلامات مراجع قانونی و سلیقه ای افرادی را رد صلاحیت می کردند، این دور نهایت تلاش ما این خواهد بود که مر قانون کامل اجرا شود.

با این حال به نظر می رسد که کندی خاصی در رفتار اصلاح طلبان برای ورود به انتخابات وجود دارد، همچنین این احساس وجود دارد که بیشتر تحرکات انتخاباتی این جناح معطوف به مساله ریاست جمهوری است، در حالی که اهمیت شورای شهر برای این طیف کمتر از مساله ریاست جمهوری نیست.

احمد مازنی در گفت و گو با تابناک در خصوص این موضوع اظهار داشت: اصلاح طلبان برنامه جامع و کاملی دارند تا در انتخابات به صورت فعال شرکت کنند، اینکه ریاست جمهوری برای این جریان اهمیت دارد حرف درستی است اما شورای شهر نیز دارای ویژگی هایی است که آن را برای اصلاح طلبان مهم می کند.

این نماینده مجلس گفت: اهمیت انتخابات شورای شهر برای اصلاح طلبان کمتر از اهمیت ریاست جمهوری نیست، حتی برخی مواقع این احساس می شود که اصلاح طلبان فکر می کنند ریاست جمهوری در ایران بر اساس رویه هشت ساله است و بنابراین خیلی نیاز به کار کردن بر روی این مساله نیاز نیست و باید تمرکز خود را بر روی شورای شهر بگذارند.

همچنین محمود صادقی در گفت و گو با تابناک در خصوص این موضوع اظهار داشت: در شورای عالی سیاست گذاری بر روی این موضوع برنامه ریزی هایی صورت گرفته است، و چند کارگروه نیز برای این کار تشکیل شده است، کارگروههایی نیز برای استانها در نظر گرفته شده است.

این نماینده مجلس در ادامه افزود: البته تا کنون کار خاصی صورت نگرفته و تنها وظایف کارگروه ها مشخص شده است، اعضای آن مشخص شده و همه چیز برای شروع کار آماده شده است.

وی در پاسخ به این سوال که انتخابات پیش رو را چگونه ارزیابی می کنید گفت: انتخابات شورای شهر قدری با انتخابات مجلس متفاوت است اما الگو های مختلفی در حال بررسی است و بعد از آنکه الگوی مناسب انتخاب شد و سیاست های کلی را برگزیدند وارد مرحله بعد می شوند.

این نماینده مجلس گفت: به نظر می رسد که در کلان شهر ها و شهر های بزرگ بار دیگر مساله انتخابات مجلس تکرار خواهد شد اما برای شهر های کوچک صحبت کردن در این مورد قدری زود است.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
شهروند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۸
به امید خدا هر چه زودتر پایان عمر این دوره شورای شهر ایلام باشد و شهر و مردم این شهر از دست این .......................خلاص شوند
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۸
هرکی لیاقت داره بره شورا بدور از جناح بازی .افراد کار بلد نه ....
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار