درمیان ما کم نیستند افرادی که به واسطه طرحهای نفاق آفرین گزینشی به میان ادارات ودوایر دولتی راه یافته وبا نقاب دینداری و قالب نمودن خود بعنوان چهره ای موجه! به جرگه مسئولین ومدیرانی پیوسته اند که اینک که فرصت رابرای دست یازیدن به اموال ودارایی های عمومی مغتنم می شمرند
کد خبر: ۳۴۴۸۳۱
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۸ 18 December 2016

تابناک ایلام علی اصغراسدی::همه ما مسلمان ومسلمان زاده هستیم و همزمان با چشم گشودن بر حیات ،گوشمان را با زمزمه شهادتین آشنا نموده وبا تلقین شهادتین بر همان گوشها ،چشمانمان را از حیات می بندیم .

به خاطر همین مسلمان بودنمان، بسیاری از آداب مسلمانی را در منزل ،مدرسه ،دانشگاه ،مسجد ودهها مکان دیگر به ما آموخته اند ،بسیاری آنرا آویزه گوش کرده وبه عهدی که با خود وخدای خود بسته پایبند مانده وآداب مسلمانی را به درستی به جای آورده وبا ایمان واعتقاد به معاد و عذاب وپاداش اخروی بر بسیاری از هوسهاو لذات دنیوی چشم بسته وبا کاهش لغزشها در زندگی دنیوی ،بیس آخرت خود را مستحکم نموده اند.

اما دراین بین انسانهای بسیاری نیز وجود دارند که ظاهرا مسلمان بودن را تنها در یدک کشیدن نام انبیاواوصیا و ثبت در سجل هویتیشان خلاصه کرده و سرباز زدن از پایبندی به حداقل تعهدات ناشی از مسلمان شدن از سر ورویشان می بارد،بنحویکه پیش پا افتاده ترین آداب مسلمانی وانسانی که حتی درمیان  ملل لاییک و بی دین،بعنوان یک اصل مهم اخلاقی وعرف اجتماعی رایج ومورد احترام است ،توسط آنان نادیده انگاشته می شود، جالب اینجاست همین گروه دین را وسیله ای برای رسیدن به لذات دنیوی و پوششی بر اعمال وکردار غیر اخلاقی خود قرار داده اند.

دردین ومذهب ما اعمال وکردار درست ونادرست وسره وناسره به درستی تمییز داده شده وبرای هرکدام از آنها ولو به اندازه دانه خردل پاداش وعذاب تعیین شده است ،وقتی که موکدا برای ضایع نمودن حقوق ،دزدی و چپاول مال مردم به هر شکل ورنگ وسبک وسیاقی مجازات تعیین شده است ،حال افرادی با چشم بستن بر این همه وعده تخلف ناپذیر الهی وتعذیب وارعاب و با ساختن کلاه شرعی! راه را برای پرکردن شکم خود از مال حرام وتضییع حقوق عمومی هموار می کنند،نمی دانم  چه توجیهی می تواند برای حضور آنان بر مسندهایی که تسهیل کننده وشکننده حرز محسوب می شوند وجود دارد؟

درمیان ما کم نیستند افرادی که به واسطه طرحهای نفاق آفرین گزینشی به میان ادارات ودوایر دولتی راه یافته وبا نقاب دینداری و قالب نمودن خود بعنوان چهره ای موجه! به جرگه مسئولین ومدیرانی پیوسته اند واینک فرصت رابرای دست یازیدن به اموال ودارایی های عمومی مغتنم می شمرند ،چهره واقعی خود رابرملا وبا تضییع حقوق بیت المال ومال اندوزی از راههای نادرست، حتی از دزدان شناسنامه دار نیز دزد تر می شوند ،اینجاست که چهره های نامدار وکار آفرینی ! نظیر خداداد ها و جزایری ها و رفیقدوستها و زنجانی وها ومرتضوی ها وهزاران مدیر کشف نشده دیگری خود را به مردم نمایان می کنند!

حال کاری نداریم که در سطح کشور چه می گذرد ؟!اما اگر برهمین استان کوچک ومحروممان "ایلام"نظری بیافکنیم ،در کوچه وخیابان،بازار و مطب پزشکان وبیمارستان و اداره وشرکت و ....می توان رد پای ضایع کنندگان حقوق مردم وبه قول معروف "چپاول بیت المال " را مشاهده کرد ،افرادی که در میان خلاء های قانونی ،رانتهای ایجاد شده و فرصتهای بیشماربرای سرکیسه کردن مردم ! بازار پر کردن جیب خود از مال ناحق و مال اندوزی غیر حلال راحسابی داغ کرده اند! .

اگر در نشستها وجلسات وهمایشها ،پای سخنرانی بعضی از مدیران ومعاونین دستگاههای اداری وشرکتهای دولتی بنشینید بلادرنگ با سخنان فوق مذهبی روبرو خواهید شد ،آنچنان محکم از حقوق مردم و صیانت از بیت المال وبرخورد با اهمال کنندگان این مسیر پر سنگلاخ !سخن می رانند که واقعا درزی برای قرار گرفتن مو در لای این مدیریت واخلاق پیدا نمی کنید!

اما با فاصله گرفتن از نشستها وفضای مدیریتی آنان ،تنها چیزی که رنگ می بازد همان شعارهای زیبای اخلاقمدارانه ایست که با مقام عمل، زاویه ای 360درجه ای ساخته و انسان را یاد این شعر زیبا" واعظان کین جلوه در محراب ومنبر می کنند چون به خلوت می رسند آن کار دیگر می کنند " می اندازد.

کسی نیست به این نمادهای زیبای اخلاقمدار مدیریت استان یادآوری کند وبگوید :"شما بر مسندی تکیه زده اید که پرچم آن به نام پرچمدار عدالت جهان برافراشته شده است ،همان کسی که در دوران خلافتش بجای یک سکه از بیت المال ؛تکه ای گداخته بر کف دست برادر نابینایش گذاشت تا بدین صورت شمه ای از عذاب الهی دست یازیدن به بیت المال ر ابه او نشان دهد !

آقای مدیر ! دزدی فقط بالا رفتن از دیوار خانه مردم و خارج کردن مال او از حرز نیست!همان اندازه که شما مدیر عزیز روز تعطیل اعضای خانواده ات را بر خودرو اداره سواره کرده ودر بیرون شهر به برف بازی مشغول می شوی،یاآنرا برای جابجا نمودن خانم بچه هایت استفاده کرده ودر شب نشینی ها در کوچه پس کوچه های شهر باآن بتازی !درحالیکه ماشین شاسی بلند گرانقیمت خود را در پارکینگ خانه دراندشت خود پارک نموده ای دزدی محسوب می شود . مدیر عزیز دزدی دزدی است ،حال اگر شما بخواهید برای دزدی به سبک خودتان تفسیر جدیدی قایل شوید ،واقعا حتی در حق دزدی نیز اجحاف کرده ای !

روز تعطیل و نیمه شب ،رفت وآمد خودروهای پرتعداد پلاک قرمز اداری در میان خیابانهای آزادی و نصر وکربلاهای ایلام آن هم برای استفاده در شب نشینیها و خرید منزل وجابجایی نورچشمی های مدیران واقعا جای تامل بسیاردارد !واقعا نمی دانیم این رفت وآمدهای خارج از ساعات اداری ونیمه شب های ایلام را چه بنامیم!؟ امیدواریم مدیران عزیز خودشان  نامی برای این کارشان بیابند ،البته بدون توسل به کلاه شرعی .


اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
همشهری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۸
متاسفانه عمق فاجعه از این چیزی که شما نوشتین خیلی عمیق تر است !!! کاش فقط استفاده شخصی خودشان بود !!!! اعضای شورای شهر ایلام ماشین های اداری ولی با پلاک شخصی دارند که بیشتر مورد استفاده همسر یا فرزندان آنهاست و همسر یا فرزند آنها را میبینیم که در حال رانندگی و پرسه در کوچه خیابانهای شهر و حتی سفرهای خارج از استان هستند با ماشین اداری !!!! جالبه نه ???? واقعیت محض است و متاسفانه هیچ نهاد یا ارگانی نیست که به این تخلفات بی حد و مرز شورای شهر ایلام نظارت کند ,,, افسوس
شهروند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۸
خودرو بلاک سفید سمند متعلق به شهرداری ایلام به رانندگی یکی از اعضای شورای شهر در جوانرود رویت شد .به شماره...........
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۹
تاسف برانگیز و جالب از نوع غم انگیز که در همه محافل همه هم مینشینند و وا اسفا میکنند از فسادی که چون موریانه مملکت را فرا گرفته.
چه خیابانها و میادین که در ایلام جابجا نشده و کج ومعوج نیست.
در شرایطی که بسیاری از ادارات و سازمانها ناتوان از پرداخت حقوق نیروهای خود هستند.
من خودم ماشینهای شهرداری و بسیاری از سازمانها را در کوههای اطراف ایلام دیدم و تماس گرفتم . اما افسوس که نمک هم گندیده..................
شهروند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۳۰
خودرو سفیدرنگ پلاک قرمز مربوط به اداره کل اموزش فنی و حرفه ای روزهای تعطیل در روستای گدمه آسمان اباد که فاقد مرکز آموزشی است به همراه خانواده انجام وظیفه می نماید، جالب توجه است...
کارگر شهرداری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
یکی بگه ما چکار کنیم این مدت 7 ماهه از شهرداری حقوق نگرفتیم... میگن بودجه نیست ... اونوقت خودشون با خانوادهاشون به اسم سیمنار با پول بیت المال میرن کیش برای تفریح... ما که میگیم ما و شما و روز قیامت و عدالت خدا...
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار