استاندار ایلام:
استاندار ایلام گفت:نیازهای بودجه ای دستگاه های اجرایی استان که در بودجه سال آینده دیده نشده باید احصا شود.
کد خبر: ۳۴۱۷۵۶
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۴ 11 December 2016
به گزارش تابناک ایلام؛محمدرضا مروارید شامگاه شنبه در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه و ستاد اقتصاد مقاومتی استان ایلام اظهار کرد: نیازهای بودجه ای دستگاه های اجرایی استان که در بودجه سال آینده دیده نشده باید احصا شده و از طریق نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی برای برطرف شدن به کمیسیون تلفیق اعلام شود.
 
وی با بیان اینکه هفته آینده اعضای کمیسیون برنامه و بودجه و اقتصادی مجلس به استان ایلام سفر می کنند، یادآور شد: نشست هایی با اعضای کمیسیون برگزار و نیازهای بودجه ای استان برای درج در لایحه بودجه 96 مطرح خواهد شد.
 
استاندار ایلام افزود: در یک تا 2 ماه فرصت باقی مانده برای بررسی لایحه بودجه سال آینده باید نیازها و موارد مورد نظر دستگاه های اجرایی استان پیگیری شود ضمن اینکه لازم است نمایندگان ایلام در مجلس شورای اسلامی برای کمک به رفع ایرادها فعال شوند.
 
مروارید تاکید کرد: تغییرات بودجه سال آینده استان نسبت به سال جاری زیاد نیست و اعتبارهای تملک دارایی های سرمایه ای استان تنها 9 درصد افزایش یافته است.
 
وی گفت: با این وجود بودجه بسیار مناسبی در اختیار شرکت های دولتی، موسسات و بانک ها قرار گرفته است که اگر بتوانیم در زمینه سوق دادن قسمتی از این بودجه به سمت استان تلاش کنیم در افزایش بودجه نقش بسیار موثری خواهد داشت.
 
استاندار ایلام در خصوص طرح مدیریت جامع منطقه حفاظت شده مانشت و قلارنگ نیز یادآور شد: این طرح دارای اشکالات زیادی است و در کارگروه مربوطه به خوبی بررسی نشده و قابلیت های موجود مد نظر گرفته نشده است.
 
مروارید اضافه کرد: هر جایی در استان که برای انجام طرح های زیربنایی و یا سرمایه گذاری انتخاب می شود مسئولان حوزه محیط زیست عنوان می کنند که منطقه حفاظت شده است.
 
وی با بیان اینکه در بحث مجوزهای زیست محیطی برای اجرای طرح های مختلف از جمله گردشگری چیزی ندیده ایم، افزود: بسیاری از مردم از این شرایط راضی نیستند و باید تصمیم گیر اصلی در این زمینه مشخص شود.
 
وی تاکید کرد: طرح مدیریت منطقه حفاظت شده مانشت و قلارنگ باید با حضور مشاور بررسی دوباره شده و تصویب آن به نشست های بعدی موکول شود.
 
استاندار ایلام از اقدام های دانشگاه ایلام و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص تحقق برنامه های اقتصاد مقاومتی قدردانی کرد و گفت: دانشگاه ایلام در همه ابعاد فعال شده و در حوزه اقتصاد مقاومتی پیشرفت های زیادی داشته است.
 
مروارید افزود: وزارت ارتباطات نیز در زمینه سیاست های اقتصاد مقاومتی فعال عمل کرده و برای استان ایلام نیز برنامه های خوبی در نظر گرفته است.
 
سرپرست سازمان برنامه و بودجه استان ایلام نیز در این نشست گفت: مجموع اعتبارهای استان ایلام در لایحه بودجه سال آینده 16.4 درصد افزایش یافته که از میانگین کشوری با 15.9 درصد حدود نیم درصد بیشتر است.
 
رحمت اله قیصوری با بیان اینکه مجموع بودجه کل کشور در لایحه بودجه 96 نسبت به سال گذشته 10.7 درصد افزایش دارد، اظهار کرد: در بودجه سال آینده هر بشکه نفت 50 دلار و هر دلار نیز سه هزار و 300 تومان در نظر گرفته شده است.
 
وی یادآور شد: دستگاه های اجرایی باید مواردی که از قلم افتاده یا اینکه بودجه اختصاص داده شده به آن کم است را از طریق وزارتخانه های مربوطه یا نمایندگان مجلس پیگیری کنند تا در بودجه 96 اصلاح و ترمیم شود.
 
قیصوری همچنین به اختصاص ردیف بودجه ای اربعین به استان ایلام در بودجه 96 اشاره کرد و افزود: این ردیف بودجه ای با تلاش و رایزنی استاندار ایلام اختصاص یافته و امیدواریم در سال های آینده نیز تداوم داشته باشد./ف
برچسب ها: تابناک ایلام
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار