معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام گفت:این تعاونی ها با کسب آموزش های لازم ضمن بهره برداری از فرآورده های جنگلی در حفاظت و احیای عرصه های ملی با اداره کل منابع طبیعی استان همکاری دارند.
کد خبر: ۳۴۱۴۰۱
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۰ 10 December 2016
 15 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح های مکان یابی شده کمربند حفاظتی در عرصه های طبیعی این استان نیاز است.
 

به گزارش تابناک ایلام؛ یاسم خان محمدیان روز شنبه  اظهار کرد: به منظور جدا سازی اراضی ملی و عرصه های طبیعی از مستثنیات و زمین های کشاورزی، ایجاد 100 کیلومتر کمربند حفاظتی در نفاط مختلف استان مکانیابی و مورد مطالعه قرار گرفته که اجرای آن نیازمند تخصیص اعتبار است.
 
وی افزود: برای حفاظت از عرصه های جنگلی استان و ساماندهی برداشت فرآورده های طبیعی چون چیدن گیاهان خوراکی و دارویی، سقز، بنه و دیگر محصولات عرصه های طبیعی، 200 هزار هکتار از این اراضی در قالب تفاهم نامه به تعاونی های بهره بردار استان با نظارت کارشناسان اداره کل منالع طبیعی واگذار شده است.
 
به گفته وی، هدف از اجرای این طرح ایجاد اعتماد بین بهره برداران و دولت و نیز توانمند سازی بهره برداران، جنگل نشینان و اقتصادی کردن طرح های منابع طبیعی در قالب انعقاد تفاهم نامه حفاظت مشارکتی از عرصه های منابع طبیعی با حضور بهره بردارانی همچون مرتعداران، دهیاران، زنبورداران است.

وی اضافه کرد: پنج میلیارد برای تامین تجهیزاتی چون آبگرمکن خورشیدی و تغییر الگوی سوخت مانند ساج، تنور، سیلندر گاز روستاییان حاشیه جنگل ها هزینه شده و 200 مورد تجهیزات تغییر الگوی سوخت و 100 دستگاه آبگرمکن خورشیدی بین روستاییان نقاط مختلف استان توزیع شده است.
 
از گستره 2 میلیون هکتاری استان ایلام یک میلیون و 800 هزار هکتار آن را عرصه های طبیعی تشکیل داده که سهم جنگل از این عرصه ها 641 هزار و 667 هکتار است. /م
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار