معاون سازمان ثبت اسناد و املاک:
معاون امور املاک و کاداستر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت:دستگاه های اجرایی تنها 2 سال فرصت دارند تا اطلاعات مورد نیاز به منظور سنددار کردن املاک و دارایی های خود را ارائه دهند ولی قانون کاداستر برای سایر اقشار مردم در قانون فرصت پنج ساله داده است.
کد خبر: ۳۴۱۳۸۵
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۴ 10 December 2016
معاون امور املاک و کاداستر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از صادر شدن 85 درصد اسناد اراضی ملی کشور خبر داد و گفت: از این میزان تاکنون 30 درصد در سامانه حد نگاز ثبت و به تصویب رسیده است.
 

به گزارش تابناک ایلام؛ حسین صعیدزرندی روز شنبه در آیین تودیع و معارفه مدیران کل قدیم و جدید ثبت اسناد و املاک استان ایلام اظهار کرد: بزرگترین سامانه اطلاعاتی اسناد و املاک کشور (حد نگار) هم اکنون در اختیار این سازمان قرار دارد.
 
وی افزود: اسناد ملکی شخصی مردم و ارگان های مختلف در 100 سال اخیر توسط این سازمان گردآوری و در این سامانه ثبت شد و هر مرجع رسمی که خواستار این مشخصات باشد در کمترین زمان ممکن می توان این اطلاعات را در اختیار آنان قرار داد در حالیکه قبلا تنها با در اختیار داشتن پلاک می توانستیم این مشخصات را بیان کنیم.
 
صعید زرندی تاکید کرد: مرزهای رسمی کشور با کمک ارتش جمهوری اسلامی در قالب اجرای قانون حدنگار مشخص شده و مرزهای 31 استان با یکدیگر و همچنین مرز شهرستان ها نیز تعیین شده است.
 
به گفته معاون سازمان ثبت اسناد کشور، با اجرایی شدن قانون کاداستر تمامی حریم شهرها و محدوده قانونی به تصویب رسیده و مسیرهای راه آهن و راه های مواصلاتی نیز مشخص شده اند، ضمن اینکه 85 درصد اسناد اراضی ملکی صادر شده که از این مقدار 30 درصد مصوب شده است.
 
صعید زرندی به مزایای اجرای طرح کاداستر اشاره کرد و ادامه داد: اجرای این طرح از هرگونه سوء استفاده و جعل و کلاهبرداری در حوزه اسناد جلوگیری می کند.
 
وی یادآور شد: امروز شخص دارای اثر انگشت تنها می تواند با حضور خریدار و فروشنده به دفاتر اسناد رسمی مراجعه و در زمینه نقل و انتقال اسناد اقدام کند و در صورت حضور شخص دیگری، سامانه اجازه اجرای فرآیند را نمی دهد.

معاون سیاسی، امنیتی استاندار ایلام : تمامی شهرستان های استان ایلام به جز بدره هم اکنون دارای مرکز ثبت اسناد هستند و امیدواریم با همراهی مسئولان این سازمان هر چه زودتر شاهد راه اندازی این مرکز در این شهرستان تازه تاسیس هم باشیم.
 
 
حسین کلانتری با قدردانی از تلاش های مدیرکل سابق ثبت اسناد استان ایلام ابراز امیدواری کرد مدیر کل جدید بتواند در این مسئولیت منشا خدمات باشد.
 
در پایان این آیین با تقدیر از خدمات علی افشین مدیرکل سابق ثبت اسناد و املاک استان ایلام، عبدالحمید مرادی به عنوان مدیرکل جدید ثبت اسناد و املاک استان ایلام معرفی شد.
افشین به عنوان مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان خوزستان منصوب شده است و مرادی نیز پیش از این معاون اداره کل ثبت اسناد و املاک استان خوزستان بود./م
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار