مسئول کمیته آموزش و استعدادیابی فدراسیون ژیمناستیک گفت:کمبود اعتبار مهمترین معضل حال حاضر فدراسیون های ورزشی است که نتیجه آن را در المپیک ریو دیدیم که ورزشکاران ایرانی نتوانستند توانایی های خود را ظهور و بروز دهند.
کد خبر: ۳۴۱۱۸۵
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۴ 10 December 2016
به گزارش تابناک ایلام؛شاهرخ نور اظهار کرد: کودکان سنین 10 و 11 سال که بر اساس شاخص های رشته ژیمانستیک دارای توانایی هستند در چارچوب طرح ملی استعدادیابی این رشته شناسایی و زمینه پرورش آنها فراهم خواهد شد.
 
وی افزود: این برنامه به منظور حفظ و نگهداری کودکان مستعد این رشته اجرا می شود و پس از طرح در هیات رئیسه فدراسیون در صورت تامین بودجه مورد نیاز برگزار می شود.
 
نور تاکید کرد: محدودیت شرکت کننده در این برنامه استعدادیابی وجود ندارد و پیش بینی می شود بیش از سه هزار نفر در این مسابقه شرکت کنند و امیدواریم با تامین اعتبار این مسابقات هر چه زودتر برگزار شود.
 
مسئول کمیته آموزش و استعدادیابی فدراسیون ژیمناستیک یادآور شد: با توجه به اینکه فعالیت در این رشته باید از سنین پایین آغاز شود، کودکان مستعد باید بطور ویژه حفظ و نگهداری شوند تا بتوان آنان را برای مسابقات ملی و بین المللی پرورش داد.
 
به گفته وی، تهیه خوراک آموزشی مناسب این کودکان بیش از تامین وسایل 6 اسباب از اهمیت برخوردار است، البته امکانات شهرستان ها برای ژیمناستیک عمومی مناسب است ولی باید سالن های این رشته از لحاظ تجهیزات کمکی همچون حوض ابر مجهز شوند.
 
نور ادامه داد: کشورهای مختلف بر اساس میزان استعداد و شرایط ژیمناستیک کاران خود در این زمینه فعالیت می کنند به عنوان مثال در فرانسه همه ژیمناستیک هنری و یا ایروبیک انجام نمی دهند و بر اساس تعداد نیروی انسانی فنی و ورزشکار آن را تقسیم بندی کرده اند.
 
وی با اشاره به مشکلات مالی فدراسیون و حوزه ورزش اضافه کرد: کمبود اعتبار مهمترین معضل حال حاضر فدراسیون های ورزشی است که نتیجه آن را در المپیک ریو دیدیم که ورزشکاران ایرانی نتوانستند توانایی های خود را ظهور و بروز دهند.
 
نور، با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره استعدادیابی ورزشی در استان ایلام گفت: تعداد زیادی از کودکان نخبه و مستعد بویژه در رشته ژیمناستیک در این جشنواره شناسایی شدند.
 
وی افزود: از حدود یک هزار و 500 کودک دختر و پسر متقاضی فعالیت در این رشته 170 دختر و 60 پسر در آزمون های آنتروپرومتیک و پیکرسنجی ژیمناستیک مورد غربالگری قرار گرفتند تا در مرحله بعد در سالن ژیمناستیک بتوان این استعدادها را با ارائه آموزش های مستمر شکوفا کرد.
 
مسئول کمیته آموزش و استعدادیابی فدراسیون ژیمناستیک با اشاره به علاقه مندی خانواده ها برای حضور فرزندان خود در این رشته یادآور شد: باید با یک برنامه ریزی مدون و مستمر زمینه حفظ و نگهداری کودکان مستعد را فراهم کرد و اگر این آموزش رها شود نمی توانیم ورزشکاران موفقی را در ابعاد بین المللی و جهانی تربیت کنیم.
 
به گزارش تابناک ایلام، جشنواره همگانی استعدادیابی ورزشی استان ایلام در پنج رشته‌ کاراته، تیراندازی، ژیمناستیک، ووشو، جودو از 17 تا 19 آذر سال جاری در ره های سنی 6 تا 12 سال بعنوان بخشی از برنامه وزارت ورزش و جوانان در سطح استان ‌ها برای استعدادیابی در این رشته‌ ها در سالن شهدای قلاویزان برگزار شد./ف
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار