استاندار ایلام:
استاندار ایلام گفت:آمریکایی ها به اشکال مختلف سعی در خدشه وارد کردن در اجرای برجام با وجود متعهد بودن جمهوری اسلامی ایران دارند و بجای اینکه از این کارشکنی به عنوان حربه ای برای احقاق حقوق خود استفاده کنیم و آن را بر سر آنان بکوبیم برخی افراد و گروه های سیاسی تلاش دارند بر عکس عمل کرده و برای رسیدن به اهداف سیاسی خود دولت را بکوبند.
کد خبر: ۳۴۱۰۸۵
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۳ 10 December 2016
به گزارش تابناک ایلام؛محمدرضا مروارید از هجمه بسیار سنگینی که از سوی برخی افراد و احزابی سیاسی مخالف توافق برجام در داخل کشور پس از تصویب تمدید قانون داماتو در سنای آمریکا انتقاد کرد.
 
وی اظهار کرد: توافق انجام شده بر اساس یک رویکرد ملی حاصل شد و رهبر معظم انقلاب نیز بر مراحل اجرای آن اشراف داشته اند ولی برخی با کوبیدن بر ساز مخالفت سعی در رسیدن به مقاصد سیاسی مورد نظر خود دارند.
 
 
استاندار ایلام یادآور شد: ایران اسلامی در همین مدت کوتاه پس از توافق نیز با وجود مشکلات ایجاد شده توانسته است از مزایای آن استفاده کند که آزاد شدن سایت های فنی، مهندسی و تحقیقاتی برای فعالیت دانشجویان و اساتید تنها یکی نمونه از این موفقیت هاست ضمن اینکه در مدت یاد شده حدود 15 میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی نیز جذب شده است.
 
مروارید تاکید کرد: ایران هیچگاه با توجه به خوی استکباری مقامات آمریکایی خواستار دوستی با این کشور نبوده و پس از توافق برجام نیز قرار نبود آشتی بین 2 کشور برقرار شود چون هر 2 حزب دموکرات و جمهوری خواه نشان داده اند در مقابله با سیاست های جمهوری اسلامی ایران همگام هستند و تنها در روش و رویکردها ممکن است تفاوت هایی اعمال کنند.
 
وی اضافه کرد: موضوع اخیر قانون داماتو مربوط به حدود 30 سال پیش است و بر اساس برخی مسائل همچون حقوق بشر و تروریسم به ناحق علیه کشورمان اعمال شده و در ادامه بندهای هسته ای نیز به آن اضافه شد.
 
استاندار ایلام گفت: وزیر خارجه کشورمان عنوان کردند این قانون هم اکنون نیز اعمال می شود و تنها بر اساس توافق برچام رئیس جمهوری آمریکا می تواند هر 6 ماه یکبار آن را تعلیق کند که تاکنون یکسال نیز معلق شده است.
 
وی خاطر نشان کرد: باید منتظر ماند و دید رئیس جمهوری جدید آمریکا چه رویکردی در مقابل این موضوع نشان می دهد ضمن اینکه حتی اگر رئیس جمهوری این کشور آن را امضا کند، وزیر خارجه آمریکا می تواند برخی بندهای هسته ای را در قانون داماتو تغییر دهد.
 
استاندار ایلام اظهار کرد: بسیاری از تحریم ها در نتیجه توافق برجام لغو، تعلیق و یا کمرنگ شده اند و هم اکنون اتحادی نیز میان آمریکا و اتحادیه اروپا در این موضوع مشاهده نمی شود ضمن اینکه در ترکیب گروه 1+5 کشورهای روسیه و چین نیز حضور دارند و آمریکایی ها به تنهایی و به شکل یک جانبه نمی توانند خواسته های خود را اعمال کنند.
 
وی افزود: بروز این مساله باید باعث شود تمامی مسئولان نظام با اتحاد بیشتری در مقابل آمریکایی گرد هم آیند و اجازه دهند دستگاه های ناظر همچون هیات نظارت بر برجام تصمیم های مقتضی را در مقابل هر گونه کارشکنی آمریکایی ها اتخاذ کنند و با توجه ملی بودن مساله برجام از آن به عنوان حربه ای برای هجمه علیه دولت استفاده نکنند.
 
مروارید یادآور شد: به عنوان کسی که با مسائل کشور آشنایی دارم معتقدم در همین مدت کوتاه نیز گشایش های بسیار خوبی با توافق برجام بدست آمده و خیلی از بانک های خارجی در حال مراودات تجاری با کشورمان هستند به عنوان مثال طی یک سال اخیر حدود 30 میلیارد دلار ال سی در بانک صنعت و معدن باز شده است. /م
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار