بسته خبری «تابناک ایلام»؛
رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند:برجام جای زنده باد، مرده باد نیست/تعجیل در اعدام بابک زنجانی، مردم را دچار شک می‌کند و ... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۳۴۰۹۵۸
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۲ 09 December 2016
تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن استهمه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.
 
در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.
 
 ترامپ کاری بدتر از پاره کردن برجام انجام خواهد داد
حجت الاسلام شمس اله سراج در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر ایلام اظهار کرد: تا قبل از برجام عده ای عهدشکنی آمریکا را باور نداشتند اما اکنون بدعهدی و غیر قابل اعتماد بودن آمریکا برای همه ثابت شده است.
 
وی افزود: آنهایی که زمانی دفاع می کردند اکنون به اشتباه خود پی برده و آن روی چهره پلید استکبار و در راس آن آمریکا را دیدند.
 
امام جمعه موقت ایلام با اشاره به سخنان برخی کارشناسان غربی مبنی بر اینکه ترامپ توافقنامه برجام را پاره می کند، تاکید کرد: بعید است او این کار را انجام دهد ولی ممکن است کاری بدتر از پاره کردن انجام دهد.
 
حجت الاسلام سراج یادآور شد: باید هوشیار باشیم چون آنها قصد دارند با این حربه ها، امتیازهایی که در زمان انعقاد برجام از ما گرفتند را بیشتر کنند.
 
باید به این دیپلماسی قوی تبریک گفت
 
حجت الاسلام والمسلمین سید روح اله زمانی موسوی درخطبه های نماز جمعه این هفته اظهارکرد:جلسه اخیر اوپک حاوی دستاورد نفتی بزرگی برای کشورمان بود که باید به این دیپلماسی قوی تبریک گفت .

وی افزود : این گونه دیپلماسی ها و همچنین مواضع اقتدارگرایانه دولتمردان باعث می شود کشورمان از خطرات بزرگتر مصون بماند.

زمانی موسوی با اشاره به سخنان رییس جمهور در روز دانشجو گفت : بیانات رییس جمهور حاوی چند نکته بود که نقد پذیر بودن و استقبال از نقد منصفانه و همچنین عمل به این نقد ها از جمله این نکات مهم هستند.

به مدیرمسوول وسردبیر تابناک ایلام تبریک می گویم
رییس دانشگاه ایلام در بخشی ازمصاحبه اختصاصی تابناک ایلام با وی در پاسخ به سوالی در خصوص وضعیت رسانه ها درایلام گفت:تعدد رسانه های ایلام امری مثبت است. ولی فعالیت حرفه ای و کیفی این رسانه ها باید تقویت شود.داشتن رسانه های پویا و فعال و حرفه‌ای استان را در مسیر توسعه قرار می دهد. آزادی واقعی رسانه ها فساد را از جامعه دور خواهد کرد. به مدیر و سردبیر تابناک ایلام به خاطر فراگیر بودن و جرأت درج مطالب انتقادی و میدان دادن به نظرات موافق و مخالف تبریک می‌گویم
 
 ارتش امارات و سعودی از بزرگ ترین ناقضان حقوق بشر  محسوب می شوند
جلال میرزایی  در واکنش به نامه نگاری امارات به شورای امنیت درباره نقش ایران در قاچاق سلاح به یمن، گفت: این اظهارات و ادعاها از زبان افراد و کشورهای بیرون می آید، که دست هایشان به خون زنان و کودکان یمنی آلوده بوده و طرح این مسائل بسیار مضحک است.

وی افزود: ارتش امارات و سعودی از بزرگ ترین ناقضان حقوق بشر در عرصه بین المللی محسوب می شوند، از این رو مقامات این کشور به جای نامه نگاری و طرح اتهامات واهی درباره ایران، باید جوابگوی اعمال خود در یمن باشند.

میرزایی ادامه داد: به طور حتم فرافکنی و جنجال سازی مقامات اماراتی نه تنها به حل بحران یمن کمکی نمی کند، بلکه موجب پیچیده تر شدن این موضوع می شود.
 
 
بیکاری واعتیاد عامل 70درصد طلاقها در ایلام است

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام با بیان اینکه مهمترین عامل وقوع طلاق در استان بیکاری و اعتیاد است، خاطر نشان کرد: حداقل بیش از 70 درصد علل طلاق را این دو عامل تشکیل می دهند.  

در بخش دیگری در خصوص وضعیت اعتیاد در استان ایلام گفت: براساس تحقیقات انجام شده نرخ شیوع اعتیاد در این استان یک و هفت دهم است در حالیکه این نرخ رشد در سه استان همسایه ایلام بالای سه درصد است.  

وی یادآور شد: سن درگیر 60 درصد افراد معتاد در این استان بین 18 تا 35 سال است که باید با برنامه ها و راهکارهای مناسب پیشگیرانه آموزشی و فرهنگ سازی برای جوانان و نوجوانان از ورود این افراد به چرخه مصرف مواد مخدر جلوگیری کرد.

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار