کد خبر: ۳۴۰۷۵۳
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۲ 09 December 2016
قیمت دلار همچنان در نوسان است، چند ساعت و حتی طی روز در کانال ۳۸۰۰ تومان و برای ساعاتی دیگر در ۳۹۰۰ تومان می چرخد و معامله می شود. قیمت هایی که با رنج ۳۵۰۰ تومانی حدود یکی دو ماه گذشته فاصله قابل توجهی دارد.

به گزارش ایسنا، قیمت دلار در بازار آزاد برای آخرین روز هفته باز هم با رشد همراه شد و در حالی که روز قبل عمدتا در فاصله ۳۸۰۰ تا ۳۹۰۰ معامله می شد، امروز-پنج شنبه-در کانال ۳۹۰۰ قرار گرفت و تا ۳۹۲۰ تومان هم پیش رفت.

 تحولات قیمتی دلار که از اویل آبان ماه با شدت بیشتری مواجه شد، در مدتی کوتاه خود را از قیمت های حدود ۳۵۷۰ تا ۳۶۸۰ و در ادامه به ۳۹۰۰ تومان هم رساند. تقاضای فصلی ارز و فرارسیدن زمان تسویه ارزی با طرف های خارجی در پایان سال میلادی و البته نوسان عرضه از سوی صادرکنندگان محصولات پتروشیمی از جمله مواردی است که بانک مرکزی برای افزایش قیمت دلار و نوسان اخیر بازار ارز عنوان کرده است.

در مقابل برخی از تحلیلگران و کارشناسان نیز تاکید دارند که در گرانی های اخیر ارزی، اراده بانک مرکزی و دولت نیز بی تاثیر نبوده و در کنار سایر موارد از جمله فعالیت مخرب دلار فروشان "فردایی" بر عدم تعادل بازار دامن زده است.

 با این حال رئیس کل بانک مرکزی که اخیرا جلسه ای با مدیران و صادرکنندگان محصولات پتروشیمی برای نظم بخشی و هماهنگی عرضه ارز در بازار داشت، اعلام کرده است که شرایط موجود پایدار نیست و در سه ماهه پایانی سال به طور حتم روند قیمتی ارز نزولی خواهد شد. به گفته سیف، افزایش عرضه ارز توسط پتروشیمی ها و همچنین خود بانک مرکزی در دوره انتهایی سال عامل کاهش قیمت ارزها در بازار است.

 اما با وجود اینکه فاصله بین دو ارز آزاد و رسمی در چند ماه اخیر به طور قابل توجهی کاهش یافته و حتی به کمتر از ۴۰۰ تومان رسیده بود، با تحولات اخیر بازار ارز به حدود ۷۰۰ تومان افزایش یافته است. این در حالی است که برای امروز،  بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۳۲۱۵ تومان اعلام کرده که  با حدود ۳۹۲۰ تومان بازار تا ۷۰۰ تومان اختلاف قیمت دارد. همچنین در بازار رسمی یورو ۳۴۶۳ و پوند تا ۴۰۶۷ تومان قیمت گذاری شده است./م
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار