فرماندار دهلران گفت: با اجرای 2 پروژه حوزه آب روستایی و ایجاد 2 مجتمع مشکل آب شرب 15 روستای این شهرستان مرتفع می شود.
کد خبر: ۳۴۰۶۶۳
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۸ 08 December 2016
به گزارش تابناک ایلام ؛ سید حسینعلی موسوی روز پنجشنبه در آیین کلنگ زنی پروژه های آب روستایی که با حضور استاندار ایلام، نماینده مردم شهرهای حوزه جنوب استان ایلام در مجلس شورای اسلامی، معاونان استاندار و جمعی از مسئولان محلی برگزار شد، اظهار کرد: این مجتمع های آبرسانی در بخش مرکزی و موسیان ایجاد و مشکل 3 روستای بخش مرکزی و 2 روستای بخش موسیان را بر طرف می کند.
 
وی با اشاره به مشکلات آب شرب در برخی روستاهای این شهرستان افزود: با راه اندازی این مجتمع ها مشکل آب شرب یک هزار و 230 خانوار با جمعیتی بیش از پنج هزار نفر برای همیشه حل می شود و مردم از آب سالم و بهداشتی بهره مند خواهند شد.
 
فرماندار دهلران با اشاره به نگاه دولت به توسعه روستاها و رفع مشکلات آنان تاکید کرد: دولت تدبیر و امید در همه عرصه توجه به روستاها و رفع مشکلات مردم را در اولویت قرار داده و با برنامه ریزی دنبال می کند.
 
مدیر عامل آب و فاضلاب روستایی استان ایلام نیز در این آیین گفت: 44 میلیارد ریال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی برای اجرای پروژه های آب روستایی دهلران هزینه می شود.
 
روح اله تیموری اظهار کرد:30 میلیارد ریال از این اعتبار برای مخازن آب شرب یک هزار متر مکعبی و 500 متر مکعبی در بخش مرکزی با طول خط انتقال 33 کیلومتر و احداث سه ایستگاه پمپاژ و تامین برق بکار گرفته می شود.
 
مدیر عامل آب و فاضلاب روستایی ایلام افزود: 14 میلیارد ریال دیگر نیز برای مجتمع آب شرب روستاهای سادات دانشگر و عین صوله با 16 کیلومتر طول خط انتقال و همچنین تجهیز و حفاری 2 حلقه چاه در بخش موسیان هزینه خواهد شد.
 
تیموری با بیان اینکه برای این دو طرح 49 کیلومتر خط انتقال اجرا خواهد شد، یادآور شد: اعتبارات این پروژه ها از طریق صندوق توسعه ملی تامین و اجرایی می شود.
 
شهرستان دهلران با 70 هزار نفر جمعیت در 220 کیلومتر جنوب ایلام قرار دارد و دارای چهار بخش موسیان، میمه، زرین آباد و مرکزی است و در مجموع 61 روستا دارد.
 
وجود منابع نفت و گاز و آب و خاک این شهرستان را از مناطق مستعد برای توسعه فعالیت های نفتی و همچنین اجرای طرح های نوین کشاورزی با استفاده از منابع آبی کرده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار