برنامه ریزی هایی که به این چالش های مدیریتی پاسخ می دهند باید به شکل کاملا تفصیلی ،مدون و ازپیش تعیین شده ،تمام زمینه های زندگی شهری مانند زیرساخت ها ، حمل و نقل ، ترافیک ،بهداشت ،ساخت وساز و غیره را پوشش دهند.
کد خبر: ۳۴۰۴۲۸
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۵ 08 December 2016
شهر بدره به عنوان مرکز شهرستان ، پس از ارتقای اداری در تیرماه سال 1392 ، مسیر پیشرفت و شکوفایی را به آرامی طی کرده است که تصویب طرح جامع شهری آن می تواند گامی مهم برای هدفمند نمودن این توسعه و پیشرفت همه جانبه گردد.
 
گسترش شهر نشینی ورغبت بیشترمردم  برای استفاده از امکانات موجود در آنها از یک طرف و افزایش مشکلات ناشی از این تراکم جمعیت در شهرها  ، همواره مسئولین  ارشد در کشورها و شهر ها را با چالش های مدیریتی مختلف روبرو می کند.


یکی از مهم ترین برنامه ریزی ها دراین زمینه تهیه طرح جامع برای شهرهاست .دراین طرح ها تلاش می شود افق بلند مدتی برای توسعه همه جانبه شهر تعریف شده و با مطالعات علمی ،فنی و کارشناسی به شکلی عملیاتی و قابل اجرا درآید.

بدره که در87 کیلومتری مرکز استان قراردارد به عنوان یکی از جوانترین شهرستان های استان ایلام در تیرماه سال 1392 به شهرستان ارتقا یافت .این شهرستان هم اکنون دارای دو بخش مرکزی و هندمینی است . بخش مرکزی مشتمل بردهستان های کلم و دوستان و بخش هندمینی نیز دارای دو دهستان آبچشمه وزرانگوش است .

به گزارش تابناک ایلام؛سیروس مرادحاصلی فرمانداربدره درمورد اهمیت طرح جامع شهر بدره گفت : طرح جامع در واقع چارچوب ها و نیازمندی های آینده یک شهر ،باید ها و نبایدها وکاربری ها ی مختلف را برای بلند مدت مشخص می کندو به عنوان نقشه راهی برای تمامی برنامه های آتی عمل می کند.

وی درمورد طرح جامع شهر بدره اظهارکرد:مطالعات فنی این طرح به پیمانکار مشاور واگذار گردیده که در سال 94 مبلغ 700 میلیون ریال و در سال جاری نیز یک  میلیارد ریال برای پیشبرد این طرح اختصاص یافته است .

مرادحاصلی با اشاره به اهمیت این طرح افزود :مهمترین شناسه های مورد نظر برای این طرح ، توسعه طولی و منظم شهر ، پیشگیری از توسعه عرضی آن،ایجاد فضای سبز و بازارهای منطقه ای  است.

احمد جاسمی شهردار بدره نیز دراین مورد گفت :طرح جامع شهری بدره موارد مهمی را مورد پوشش قرارداده است که شامل :عبور و مرور،معابر،فضاهای عمومی ،آب وفاضلاب ،ترافیک ،منطقه بندی وکاربری های اراضی است .

وی درموردکارکرد طرح جامع شهری اظهار کرد:خط مشی های اصلی و خطوط کلی توسعه شهر و توزیع خدمات در محدوده های مختلف بوسیله این طرح بلند مدت پیش بینی می گردند که سایر برنامه های توسعه شهری ازجمله ساخت و ساز ها باید برمدار این نقشه کلی انجام شوند.

شهردار بدره تاکید کرد:طرح جامع شهری بدره مطالعات اولیه را پشت سرگذاشته و در مدار تصویب به وسیله مراجع ذیصلاح استان وکشور است و در صورت تصویب نهایی   به وسیله شورای عالی شهرسازی ،قابلیت اجرایی ده ساله پیدا خواهد کرد.

هادی صی هاشمی عضو شورای اسلامی شهر بدره هم با اشاره به مراحل اجرایی این طرح گفت :این طرح پس از ارتقای شهرستان بدره و با توجه به لزوم پیش بینی فضاهای عمومی ،اداری و آموزشی و سایر مسایل مبتلا به شهری با مشارکت شهرداری ،فرمانداری و شورای اسلامی شهرتهیه شده است .

وی همچنین اظهار کرد : برگزاری جلسات متعدد ،استفاده از نظرات کارشناسان ،کسب نظرات عمومی مردم منطقه واستفاده از کار کارشناسی پیمانکار مشاور در جهت بازدهی بیشتر این طرح و ترسیم افق روشن توسعه شهرستان  صورت گرفته است .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار