استاندار ایلام ؛
استاندار ایلام گفت:وظیفه این دانشگاه تربیت نیروی ماهر و متخصص و بستر سازی، خلاقیت و کارآفرینی و همچنین تبدیل علم به عمل، دانش به فناوری و ایده های بکر به محصول است.
کد خبر: ۳۴۰۲۵۵
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۰ 08 December 2016

به گزارش تابناک ایلام؛ محمدرضا مروارید عصر چهارشنبه در مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشکده فنی و حرفه ای ایلام اظهار کرد: طبق فرمایش مقام معظم رهبری در راستای توجه به کارآفرینی، ما وظیفه خود می دانیم که با عمل به منویات معظم له، زمینه ارتقای این بخش را فراهم ک
 
وی با تاکید بر اینکه نباید تب مدرک ‌گرایی صرف به بدنه مراکز علمی کاربردی رسوخ پیدا کند، به دانشجویان توصیه کرد از این فرصت طلایی زندگی بهره ببردند و خود را برای فردای ورود به جامعه امروز با مقتضیاتش آماده کنند.
 
مروارید افزود: دانشجویان در طول تاریخ معاصر ایران قشری پیشرو و تأثیرگذار بوده‌اند که به بهترین شکل رسالت خود را به انجام رسانده‌اند.
 
وی تاکید کرد: دکتر شریعتی به ‌عنوان معلم انقلاب اسلامی بهترین وصف را در مورد شهدای دانشجوی 16 آذر کرد و از آنان بعنوان سه آذر اهورایی نام‌ برد که نظام استبدادی آن زمان این سه دانشجوی دانشگاه تهران را جلوی پای نیکسون قربانی کردند.
 
استاندار ایلام یادآور شد: در آن زمان نظام استبدادی، جبهه ملی، روحانیت و بازار را سرکوب کرد اما در مقابل دانشجویان آگاه نقش ‌آفرین شدند و ظهور اندیشمندی مانند دکتر شریعتی و روحانیون آگاهی مانند شهیدان مطهری و بهشتی و مفتح موجب شد همه برای به ثمر رساندن انقلاب اسلامی تلاش کنند و این تلاش هم به بهترین شکل ممکن نتیجه‌ بخش شد.
 
وی بر پیگیری مطالبات دانشجویی تاکید کرد و گفت: ممکن است دانشجوی مطالبه‌گر امروز با زبان انتقاد برخی خواسته‌ها را دنبال کند که باید هم این خواسته‌ها را پذیرفت و هم دانشجویان را در انتقاد درست و منطقی یاری کرد.
 
مروارید ادامه داد: امروز همه‌ جریان‌های دانشجویی در چارچوب قانون اساسی وظیفه‌ خود را به بهترین شکل ممکن انجام می‌دهند و می‌توان گفت که در دولت تدبیر و امید وضعیت این فعالیت‌ها در حد نرمالی است.
 
وی به دانشجویان توصیه کرد هر چند مشکلات اقتصادی در جامعه وجود دارد و دامن دانشجویان را هم گرفته است اما باید مطالعه کنند از این فرصت طلایی زندگی بهره ببرند و خود را برای فردای ورود به جامعه امروز با مقتضیاتش آماده کنند.
 
استاندار ایلام فلسفه تاسیس مراکز علمی کاربردی را تربیت تکنسین دانست و اضافه کرد: باید طوری برنامه‌ریزی کرد که دانش‌آموخته این مراکز دنبال کار نگردند بلکه خود کارآفرین شوند و اینکه نباید تب مدرک‌گرایی صرف به بدنه این مراکز رسوخ پیدا کند هر چند واقعیت‌ها بیانگر این مهم نیست./م
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
یک نفر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۹
خخخخخخخخخخ. عجب آدم خوب و خوش خیالی هستند این استاندار محبوب و مردمی استان ایلام.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار